Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

KoLa

Remélem a kúp nem sérült meg![#nevetes1]

PSoft

 
Ááááá!
 
Annak,kutya baja!
Meg van az csinálva,rendesen![#eljen]
Még,nyolc-tíz ilyen hajtóművet túlél![#nevetes1]
 

KoLa

Szia! Látszik ezen a képen hogy oda-vissza hajlongott a vonórúd! a PSoft képén pedig forgás közben érlelődött a törés!
Nagyon jó! köszi!
Ott az alsó harmadban szakadt le végül?

sasi

A terhelés egyirányú volt, csupán egy idő után 180 fokkal átfordították, ezért indult alul, felül repedés.
A durva felület viselte a terhelést a teljes törés előtt, mely egy falu közepén következett be és a másik fele belefúródott az aszfaltba, lefékezve a pótkocsit.
A PSoft fotóin úgy látom, hogy a töret teljes felületén rideg, nem fáradttörött.  

PSoft

 
Légy üdvözölve,ismét köztünk![#worship]
 
Nem kizárt a túlterhelés,sőt....!
Kapott ez a tengely rendesen,de hát...ez van,ez a sors jutott neki!:(
 
Pont ezért kérdeztem alább,a "tengelyvastagítás" lehetőségét,mint ötletet.
Gyakorlati akadálya,csak a megfelelő csapágyméret kiválasztása lenne.
Tengelyt,úgy is újat kell "faragni",vagy az eredeti,vagy az esetlegesen módosított méretekkel.
 

fektiforg

 Beteszel  61910- ből 4db-ot, valami olcsó Kinait.

sasi

Én itt voltam közöttetek, csak kissé hallgatag voltam... eddig. [#wave]

PSoft


jani300

 Igen ! Edzés témában magánban még segítséget is kaptam . Köszönöm !

PSoft

 
Még pár mondatra visszatérve ezekre a VEM hajtóművekre...
 
Amikor indult ez a "hasító project",ugye...
Több vasat is a tűzben tartva(régi,jó beidegződés:)igen kedvező áron,a birtokomba került ennek a hajtóműnek a "nagyobbik tesója" is.
4KW-os motorral szerelve,60-as kimenő tengelyátmérővel.
Az lett volna az igazán jó,csak...
Annak a hajtásnak,84 a kimenő fordulata.
Az meg,kevéske ere a feladatra.:((
 
 

PSoft

 
Régebben,majd tíz évig hajtottam egy http://www.motorstown.com/images/multicar-22-08.jpg" TARGET=_fnew>Multicar 22-es"kisautót".
 
Egyszer fuvarban,magasítókig homokkal púpozva,megállt az autó.
Mint mindig,akkor is jóval több volt rajta,mint amennyi lehetett volna.:)
Na,mondom,megint xarakodik a váltó,kidobta üresbe.:(
De,nem! A váltónak,semmi baja,vette mindegyiket,csak nem mozdult az autó.
 
Hát...ezért nem hajtott:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_Multicar_f%e9ltengely/IMG_1191.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_Multicar_f%e9ltengely/IMG_1192.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_Multicar_f%e9ltengely/IMG_1193.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_Multicar_f%e9ltengely/IMG_1194.JPG" border=0>
 
Akkor még úgy működtek a dolgok,hogy....
Fölültem a Simsonomra,bementem a Céghez...
Te,Janikám,segíts már...
Pár perc múlva a kezembe volt a vadi új féltengely.
 
És,elég volt csak...megköszönni!
 
Ott az út szélén,ahol megállt az autó,megemeltem,kihúztam a törött féltengelyt,be az újat,és...
Kb.két-három óra múlva,vittem tovább a homokot.:)
 

sasi

Szia Béla!
 
Érdekes ez a Multicar 22, én ilyet közelebbről még nem láttam, de még országúton sem. Halványan rémlik, mintha valamelyik régi nagyüzemben (talán a Ganz?) láthattam ilyeneket.
 
A tengely törete fáradt törést mutat, alátámasztva a rendszeres túlterhelést, mint írtad.  
 
 

ht0cjk58i

:) van így.Én nemrég a céges IV Golffal jártam így, meg fékeltem hétvégén és hétfőn mentem a városba alkatrész beszerző túrára, minden rendben volt is, de mikor vissza értem a céghez kipakolást után mentem volna a garázsba erre meg se moccant.Elhúztuk szerelőhöz mert nem volt időm megcsinálni.Javítás után mentünk főnökkel a gépsasért és akkor mondja a szaki, hogy ilyet még nem látott a féltengelyt mintha el flexelték volna úgy tört el.    

PSoft

 
Szia!
 
Szerintem,jól rémlik,hisz még a ྂ-80-as években,majd mindegyik nagyvállalatunknál tömegesen futottak ezek a kisautók.
Biztos,hogy volt a GANZ-nál is belőlük jópár,mint ahogy volt a Nitrokémiánál is,ahonnan az enyém származott.
 
Lassú járműként voltak vizsgáztatva,'anno még...háromszögletű rendszámmal.
Később,az "új világban",az enyém piros rendszámmal futott tovább,lassú járműként.
 
Tényleg,csak pár szót róla...
 
Kéthengeres,léghűtéses,18LE-s diesel hajtotta.
Az enyém fixes volt eredetileg.
Később,magam alakítottam át hátrafele billencsre.
Elnyűhetetlen,hegesztett "U" vas alváz,stb....még,az "örökkévalóságnak" tervezve,és gyártva.:)
 
Ha kíváncsi vagy,https://www.youtube.com/watch?v=hMDwaqTl1Ak" TARGET=_fnew>ITT láthatsz egy működő motort,ebből a kéthengeres,levegős dieselből.
[#wave]
 

PSoft

 
https://www.youtube.com/watch?v=AH6NYe0_blI" TARGET=_fnew>Itt egy "levetkőztetett" példány.
 
https://www.youtube.com/watch?v=IpPBrsCzNM4" TARGET=_fnew>Ez meg még...nincs levetkőztetve!:))