Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

svejk


pbalazs

Rövidrezárt.
A barna cucc csak valami rozsda maradvány lehet WD40-nel higítva. Valószínűleg eladás előtt "került bele" egy kevés... De este megnézem a képeket, és pontosítok.
A golyókat lehet cserélni, ha a pályája nem kopott el, de ezt nem tudom, hogy mennyire jellemző.
Most, összerakás után, nem szorul, nem kotyog, és százados órával nem tudtam ütést mérni, úgyhogy szerintem nincs rossz állapotban. Persze nem tudjuk, hogy mennyit ment eddig...

Szalai György

Ha rövidrezárt forgórészű, akkor még a gravírozott adattábla is tartalmaz egy érdekességet.
Nem lehet igaz a rá irt R.P.M.~x60 hiszen nem szinkron motor, sohasem éri el a szinkron fordulatszámot. Akkor pedig az R.P.M. már csak ~x60-s.
A kicsi motorok eleve nagy csúszással dolgoznak, egy ekkoráé lehet 10% fölött is, főleg hogy egy fortunát is hajt, magas fordulaton. És akkor még a szerszám nem is dolgozik!
 
Az –s nem elhanyagolható, mert a slip növekedésével nem csak a fordulatszám csökken, hanem a forgórészben keletkező veszteség, melegedés is jócskán megnő.
Lehet, hogy ennek a forgórészét, a mellső pajzson befújt olajos (néha nedves) levegővel hűtötték, ezért alakult ki rajta a barna réteg?
Minden esetre, ha igaz, hogy ezen a néven és helyen 1953-64 között gyártottak, akkor nagyon szép kort megélt készülék.

svejk

http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/patron%20012.jpg" TARGET=_fnew>Itt láthatod a két végén a réz rövidre záró gyűrűket.
 
Szerinted az öreg névtábla készítő Gravír Jóska bácsinak milyen fontos információt nyújtott volna pl. a slip feltüntetése?  
Még a feszültség /frekvencia hányadost sem tudatták a felhasználóval, mert minek. Ezeket gyári elektromechanikus frekiváltóval hajtották, ott nem kellett U/f karakterisztikát állítani. :)
 
A csapágyak az enyémben is még használható állapotban vannak, bár elég zajosak.
Én azt mondom, hogy inkább olaj szaga volt szétszedéskor. WD40 biztos nem, az jellegzetes szagú.  
A túlnyomásos kivitel egyértelmű, most hogy olajos levegőt írtak neki elő gyárilag vagy csak nem volt jó az olajleválasztó a kompresszornál ez már aligha fog kiderülni.
 
Sajnos az enyémnélúgy néz ki a patronfészket valaki elcseszte. :(
 
Viszont én még arra lennék kíváncsi, hogy vajon gyárilag milyen szerszámokat adtak a patron cseréléséhez.
Pbalázs képén is jól látszik a meggyötört porvédő/levegőterelő elöl, mert mindig itt fogták meg, gondolom jobb híján kombifogóval. :(
(pedig az a tárcsa is csak enyhe zsugorkötéssel van a tengelyen)
 
Hátul a motor tetején a tengelycsonkon van ugyan egy 6 mm-es lapolás de ennek a használata egyenértékű az alu/műanyag kuplung kinyírásával.
 

Szalai György

klappol (tapsol, passzosan találkozik)
(A patronhoz birka vagyok. :)
Öregjóskának a slip biztos érdektelen volt, mint a mai átlag felhasználónak is. Csak forogjon nagyon, és jó sokáig.
A gyártó részéről viszont a műszaki hitelesség abszolút megkívánta volna, hogy feltüntessen egy üzemi frekvenciát és egy ahhoz tartozó névleges fordulatszámot. Mert ez így a vicc kategória, pedig egy nagyon is jól felépített motor.
Tiszteletet érdemel, hogy a „ketrec” jóféle rézből készült.
A régi, indukciós frekvenciaváltó, a tisztán szinuszos feszültsége miatt, kedvezőbb üzemi körülményeket jelentett a motornak, mint a mai „tüskések”.

svejk

Ez motor egy komplett gép (el tudom képzelni egy pantográfon) alkatrésze volt.  
Anno 1951-ben a gyártó legvadabb álmában sem gondolta szerintem, hogy ezt a motort valaha, valaki is leszereli és máshol fogja használni.
 
Nekem egyáltalán nem hiányoznak az adatok, és láss csudát pár perc alatt mégis be tudtam üzemelni.
Aki meg nem ért hozzá az akkor sem jutna előrébb ha a tekercselő keresztanyjának a leánykori neve is fel lenne a motoron tüntetve. :)
 

000000000

 
Haggyá má maraggyá má a műkasznis hitelességgel! :D
Régi cuccon már annak is örült az ember ha egyáltalán valami megkülönböztető jelzésre utaló rovás vagy Braille írás talált [#hehe]
Amúgy is amatőr már annak is őrül ha forog, nem tökmindegy hogy 24000 helyett 21600 pörög ?
Nem mindenkinek van a fiókba fordulatszám mérője, meg különben is, megveszed és ha forog akkor már fülig ér a szád.
Ha meg használni is tudod akkor meg lemehetsz hídba oda vissza   [#hehe]
Nem kell ez a mű szőrszálhasogatás.
 

Szalai György


sanyi84

Hű de frankó kis cucc. Gondolom hangja is szép. El tudnék egy ilyet viselni, nagyon tetszik!

3vv2btrhv

Kicsit húzos az ára , de igen ez az elrendezés van a 3D nyomtatókba .

sanyi84

Srácok eszembe jutott milyen szerszám való ehhez. Szóval a kulcs úgy néz ki mint egy henger vagy kúpgörgős csapágy, és összeszorul ha bármerre is tekerjük. Szívem is ilyen látványtól, de azért elfogadnék egy ilyet. Én azt a fajta szerszámbefogót amihez ilyen kulcs van igencsak szeretem, az anya meg minden sokkal másabb, "baba cucc" . Szóval valami ilyen lehet szerintem. Lényeg bármerre elfordítod a hengerek szorítanak.

PSoft

 
Ismeri(még)valaki rajtam kívül ezt a "célszerszámot"?
 
Úgy,jó harminc éve láttam utoljára,hogy az "öreg szakik" hogyan,és mire használták.:)
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_c%e9lszersz%e1m/IMG_0075.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_c%e9lszersz%e1m/IMG_0081.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_c%e9lszersz%e1m/IMG_0082.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_c%e9lszersz%e1m/IMG_0083.JPG" border=0>
 

jani300

Van forrcső présed ?
Valahol nekem is van néhány :)

ANTAL GÁBOR

 Elsőre egy gyűrűmegfogó ugrott be de Jani 300 után valószínűleg  rézcső ( Bergmann cső  páncélcső?- ha villanyszerelő a tulaj )  tágító célszerszám .
 

jani300

Ahhoz a nudli vékony csőhöz ekkora lapos menet ?
Forrcsőhöz elég vékony a 15-17 , az igaz .