Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Nem volt kár szétbontani, mert most már legalább tudjuk, hogy kár volt szétbontani.
A háromfázisú, állandó mágneses forgórészű motorhoz úgy hozzá tapasztották a mágneses jeladó érzékelőjét, meg a három teljesítmény végfokozatot, hogy szétválasztva semelyik sem hobbyzható értelmesen.
Az egész, egyben hagyott egységet kéne megszólítani a csatlakozóin keresztül.
Nem ártana hozzá egy márkaszervizes autóvillamossági szerelő, vagy legalább némi dokumentáció.

Kristály Árpád

Halihó Mindenkinek!
 
A harmadik Leányfalusi Talin kint volt az asztalomon...
 
Senkit nem érdekelt...illetve volt aki megtapizta...
 
Szerintem, nekünk igazán a DC Servo ami számításba jöhet...
Én egyet szétszedtem, négykefés, és nagyon erős mágnese van! Jó csapágyazás, robusztus kivitel...
 
Tízen két volton 1,2-1,5-Amper felvételük...
12-Volton járatva nem melegszik....
Nálam terhelésnél sem haladta meg az öt!!! Ampert...egy rongy és kombinétfogó segítségével nem tudtam lefogni...???!!!
Azért gondoljunk bele, hogy egy gépkocsiban milyen gyorsan kell akár jobbra illetve balra forogni...??? illetve mozdulni!
 
Ezek többnyire Japán gyártmányúak!
 
Sajnos gyárilag nincs az encodernak tengelycsonk!
Ezt egy szerűen meg lehet oldani....
A pajzsot meg kel fúrni egy 5,5-ös csigafúróval hátulról a motor szétszedése nélkül!!!!
Ehez nem árt egy központosító futtert (fúrást segítő hüvely )készíteni....
Majd, esztergán úgy felrakni egy prizmára, hogy a szegnyereggel fusson a fúrat közép...
A mocit rákapcsolni 12-Voltra és a szegnyereggel így kifúrni...majd egy tengelycsonkot beragasztunk...ezután méretre szabályozzuk...!
 
A szétszedést én nem javaslom, mert szerintem nagyon nehéz összerakni...illetve ki kell dolgozni valami technológiát????
 
 http://cnctar.hobbycnc.hu/Kristaly_Arpad/elad%f3/DC%20korm%e1nyservok/DSC02258.JPG" border=0>
 
ez egy nissan...
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kristaly_Arpad/elad%f3/DC%20korm%e1nyservok/DSC02264.JPG" border=0>
 
Már beragasztott és megesztergált tengelycsonk
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kristaly_Arpad/elad%f3/DC%20korm%e1nyservok/DSC02265.JPG" border=0>
 
Az ötlet az enyém...az első darabot MOTOROS kolléga csinálta meg!!!

Kristály Árpád

Halihó GYURKA!
Szervizes....úgy nézet rám mint a csirke a piros kukoricára...!
Bármi gond van cserélik!
Igazából egy hihetetlen stabil szerkezet!
A DC servot egyszerű meghajtani....
Én már elég sok megoldást láttam úgy az elektrotechnikájában mint a rásegítés...??? szükségességének érzékelése terén is...
 
Elnézést!
Nem tudtam másként kifejezni....
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kristaly_Arpad/elad%f3/DC%20korm%e1nyservok/k%e9szlet/DSC02262.JPG" border=0>
 
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kristaly_Arpad/elad%f3/DC%20korm%e1nyservok/k%e9szlet/DSC02263.JPG" border=0>

Szalai György

Vérbeli Hobbyistának szerintem is a jó öreg kommutátoros DC motor dukál.
Egyszerű, mint a szög, áram kell neki és forog. Kedvtelésben sosem kop el.
 
De hát „Nem születtünk tengni, mint az állat, hanem tudni és haladni előre.” (Babits/Durante)
 
Így azután próbálgatni kell örökké hogy mit, és mit hogy használhatunk másképp, mint ahogy a teremtője kitalálta.
Újra akarunk teremteni. Most a BLDC kormányszervót.

Kristály Árpád

Halihó Gyurka!  
 
Egyszerű a képlet...
Rá kell kötni egy gyári vezérlőre...
Szerintem a vezérlőjükkel nem sokra megyünk...
Három fajtám van, ebből kettő fűst szagú....
De a kapcsolása mindegyiknek egészen más!
 
"Így azután próbálgatni kell örökké hogy mit, és mit hogy használhatunk másképp, mint ahogy a teremtője kitalálta.  
Újra akarunk teremteni. Most a BLDC kormányszervót."
 
 
Ezzel abszolút egyetértek!!!
 
Én voltam az első...amikor Varsa fa fűrészlappal alut vágott... rohantam Sopronba megnézni....
Mert nem hittem el....
Lás csodát a vágás, abszolút  tökéletes volt!
 
Motorosnak is vittem mintát a vágásról....
Ő is csak tágra nyílt szemekkel szemlélte és Ő is nehezen hit a szemének....
 
Mi volt a nyitja,
Ha hiszed, ha nem...szárnyas betét...meg egy kis kenőanyag....
 
[#csodalk][#csodalk][#csodalk][#taps][#integet2]
 
Üdv.: Árpi

Benel

Szia!
 
Összeraktam a CNC KIT-et, küldtem fotókat, megkaptad?

PSoft

 
Szia Árpi!
 
-Ha már BLDC...
-Ha már autós alkalmazás...
-Ha már...boncolás.:))
 
Mutatok egy példányt én is.
Egy kb. 500mm átmérőjű,soklapátos műanyag ventilátort hajtott "lánykorában".:)
A ventilátor,három db.M6-os csavarral volt rögzítve,a külső forgórészen.
 
Nem semmi,számomra...."feléleszthetetlen" elektronika lapul a hűtőbordának kialakított házban.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_BLDC_motor/" TARGET=_fnew>Emlékszel még erre a kis BLDC-re?
 
Nos,annak a vezérlőjével,kíváncsiságból megpörgettem ezt az autós "szörnyeteget".
(persze,ventilátor nélkül:)
Süvít,...mint a veszedelem!:)))
 
És akkor...http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/" TARGET=_fnew>pár kép az autós BLDC-ről.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9363.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9364.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9365.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9370.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9371.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9378.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9379.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9373.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9385.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_aut%f3s_BLDC/IMG_9386.JPG" border=0>

svejk

Ezért rosszok a mai bömösök, mert PIC van bennük. :)
És ez nem is annyira vicces...:(

PSoft

 
A PIC....ába!
Igazad lehet!
 
Az előbb,"füllentettem".:)
Ugyanis,a boncolt példány,SOHA,SEMMIT nem hajtott!!!
(ha azt az egy pörgetést nem számolom,ami nálam történt):))
 
Egyszerűen csak,"gyártósori selejtként" végezte(volna),sok száz társával együtt.:((((
 
És,...ez sem vicc!:(
 

vjanos

Szép gyűjtemény Árpi bátyám :)
 
1.5-2 kW közti és 48V körüli folyamatos üzemet bíró DC motorod nincs véletlenül felesleges?
Természetesen nem cnc-re...

svejk

Nem bizony, mérhetetlen pazarlás folyik a gyártósoroknál is a nem megfeleő tervezés, technológia miatt. És nem utolsó sorban a kiforratlanság, teszteletlenség miatt.
 

Révész Richárd

Az a gáz, hogy már 15 évvel ezelőtt is PIC volt bennük.
Valami van az autóval, lehet szaladni diagnosztikára.
Még a világítást is komputer vezérli.

fpd0kbd4

Egy márkaszervizet(autós) érdekel a legkevésbé hogy egy kisfődarab hogy mint működik. Amit  kidob a program azt kicserélik.Ha mégsem jön be akkor következik a vakaródzás vitatkozás.A fogyasztói társadalomban az autógyárak nem hogy ilyesmit dokumentálnának hanem úgy titkolják mint nagyanyám a süteményreceptjét.Már a tervezésnél alapkövetelmény hogy ne legyen javítható bütykölhető vedd meg a gyári egységet.  Ebből következik hogy nem érdekük a részletekről információt kiadni vagy a javításukhoz alkatrészt biztosítani.Az a szerelő aki ezeknek a cseréjéből él annak esze ágában sincs boncolgatni, mert minek. Tehát marad a hobbi.

sanyi84

Azt hittem én találtam fel a spanyol viaszt. Amúgy rendes fémipari szalagfűrészen alut vágni villámsebesen lehet. De Nem rossz sebessége volt az egypokol körfűrészemen se ritka fogú jó minőségű de csorba lappal.

KoLa

Munkatársam fia a Mercedesnél dolgozik!Kecskeméten, elektroműszerész,Valami gyártósori elektronika, amikor meghibásodik, visszaküldik Svájcba javításra!persze sok,sok pénzér' cserébe!
Ifjú barátunk! amikor nem volt már több tartalék cucc! egyet megbütykölt, pár perc alatt!Azóta gyöngy élete lett! ezeket a svájci s.arokat javítja!
Biztosan ebben is benne van a tervezett elavulás, mint mindenben!