Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

Devecz Miklós

Felesleges a hűtőbordás résznek saválló anyagot használni, az alu jobb, mert ennek az a feladata, hogy hűtse a szálat.
;Könnyebb megmunkálni is, jobb a hővezetése is.

0bn8uxmw

Csak az alu sokkal jobban felveszi a hőt a fejtől is és a PLA beleragadhat ha nem tefloncsőben viszed a szálat. Maradok a savállónál.

rbbhbyvfs

Szerintem sem vészes ennyire a dolog, elég ha az összekötő van savállóból, ott a falvastagság a két menetes rész között alig 0.5mm ott nem sok hő megy át, a venti így is bőven túlhűti én sosem éreztem melegnek a felső részt, épp azon gondolkodom, hogy csökkenteni lehetne a venti fordulatát, feleslegesen pörög ezerrel, csak hangoskodik.

s7manbs8

Most már értem, hogy az az összekötő cső minek is van ott, hogy a hőt ne vezesse át, nem volt világos minek van ez annyira megbonyolítva. Jó, hogy így kikotyogjátok a nagy titkokat. :)

3vv2btrhv

http://3dprintingindustry.com/wp-content/uploads/2014/07/ove-full-color-3D-printing.png&" border=0>;
;A jövő színes nyomtatója , DLP megvilágítás , tintasugaras színek .

0bn8uxmw

A gyári hűtőbordája ennek is aluból van amúgy én kértem full saválló anyagból az egészet, majd kipróbálom, hogy is működik pontosan. Ha nem lesz nagy eltérés lehet nem szívatom az Öreget és csinálhatja aluból is.[#nyes]

rbbhbyvfs

A ti verziótokban van tefloncső, full E3D másolat?
;Egy bowdenes verzióra befizetnék, ha lesz ilyen lehetőség.

0bn8uxmw

Igen full másolat, nyilvánosak a rajzai csak kereskedni nem szabadna vele(na erre tesznek a kínaiak)ezért én is anyagárban adom tovább ha kell. Igen ebben a (1.75-ös bowdenes) változatban van tefloncső, de csak szálvezetőnek.
;Beszélek az esztegályossal, hogy mikor tudna nekiállni legyártani fejeket 2-3 hét kell neki kb. mert csak hobbyból csinálja otthon és mivel ez nem annyira egyszerű feladat azt mondta megfelelő lelki álloptba kell hozzá kerülnie, hogy nekifogjon [#conf]. Modtam neki már, hogy 10 darabot kellene még csinálnia de nem volt feldobva tölle nagyon, lehet ha ALU-ból elég a bordát gyártani hamarabb kerül megfelelő lelki állapotba.

rbbhbyvfs

Nem sürgős, kezdem feladni a Prusát, kacsintgatok egy mini kossel felé...
;Nem jövök rá a lépésvesztés okára.
;Nincs túlhajtva, nem melegszik sem a motor, sem a meghajtó, mégis 60-80 perc közötti folyamatos munka után szinte mindíg jobbra elcsúszik a nyomat :( Volt, hogy befejezte, de ez 4-ből 1 alkalom nem mondható eredményes nyomtatásnak.
;Kisebb dolgokkal nincs gondja.
;Más Prusa tulaj nincs errefelé?

xkbv3nx0d

nekem is volt hasonló gondom!

0bn8uxmw

Kötehető magassághoz a lépésvesztés?
;Vedd kicsit vissza az X vezérlő áramát és/vagy hűtsd a motort és vezérlőt jobban. Vagy megcserélheted az Y-éval, hogy lesz e változás, Első körben a vezérlőt csereléd fel majd a motort is hátha meglesz a hiba.
;Motorok és vezérlők hőfokát mérted már amúgy fél óra működés után?
;

xkbv3nx0d

nekem független volt a magasságtól, van amikor a kb 10. layernél van amikor a 200-nál ugrott el.
;
;végigjátszottam a vezérlőcserét, a a motorcserét de nem szűnt meg teljes biztonsággal... cseréltem ramps panelt is nem lett jobb...
;
;szerintem a végső megoldást, mert mondjuk túl sokat nem nyomtattam, de mostanság nem produkálja a hibát az, hogy az X motor kábeleit elvettem az asztal fűtéshez irányuló kábelek mellől, illetve tekercsenként összecsavartam a 2 vezetéket.
;

rbbhbyvfs

Áram vissza van véve, annyira meleg csak a motor hogy kézzel simán megfogható, a meghajtó már lett cserélve, másik típusra is. Venti direktben nyomja a RAMPS-ra a levegőt. Kézzel tapogatva a meghajtót egyáltalán nem meleg.
;Repetier FW van rajta, X gyorsulás 200mm/s2 1000-ről indult gyárilag, kocsi szépen szalad, kézzel könnyen lökdöshető. Ettől függetlenül lehet a kínai lin csapágy nem az igazi.
;Érdekes, hogy mindíg csak egy irányban téveszt, a magasság sem állandó, de legalább 1 óra munka mindíg kárbavész... :(


Devecz Miklós

Próbáld meg a végállás kapcsolók vezetékét leárnyékolni. (A kapcsolónál nyított, a ramps-nál az árnyékolókat közösíteni, és a negativra kötni).
;Meg fogsz lepődni, mennyire megváltozik a lépésvesztés.