Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

jexz0yez

Nálam abban a sorban ez volt:  
#define HOMING_FEEDRATE {50*60, 50*60, 20*60, 0}
 
A 20-as értéket elkezdtem változtatgatni. 4-el és 8-al már sokkal jobb a helyzet és csak ritkán dadog be. A 2-vel megint sűrűbben fordul elő a dadogás.
Megnézem majd a tengelyek feszülését, gyanús hogy ilyen baj lesz.
 
A másik kérdésnél pedig a bordáskerék megcsúszását kizárnám, mert le vannak lapolva a motorok tengelyei. Viszont akkor lehet itt is olyan hiba lesz, hogy azon a ponton kicsit szorulhat az a tengely is és ott lépést veszít az egyik motor.
 
Fogalmam sincs hogy küszöbölöm ki ezeket...de agyalok rajta.
 
De mára ennyi játék elég volt, holnap folytatom.
 
Köszönöm a segítséget és a türelmet! Jönni fogok még a hülye kérdéseimmel úgyis :)

ykt6caawj

Az ötlet ugyan nagyon frappánsnak tűnik, de azért nem árt egy-két dolgot figyelembe venni.
 
Erre a célra a gépkocsikban használatos ólom akkumulátorokat nem nagyon érdemes alkalmazni, mivel a töltés és a kisütés közben is keletkező gázok, és a gázbuborékok által magukkal ragadott kénsav cseppek miatt az üzemelő akkumulátor környezetében a levegő meglehetősen egészségtelen, és erősen korrozív. Ez többé-kevésbé a zárt (u.n. gondozásmentes) akkumulátorokra is igaz, ugyanis ezeken is van gázelvezető nyílás.
 
Ilyen célú felhasználásra, zárt térben, a szünetmentes tápegységekben található, ú.n. zselés akkumulátorok alkalmasak. Ezeknek az aksiknak a cellái légmentesen zártak, és megfelelő kezelés esetén sem a töltés illetve kisütés közben keletkező gázok, sem az elektrolit nem juthat ki a környezetbe.
Ezeknél az akkumulátoroknál a gyártó (általában az akkumulátor burkolatán) feltünteti a puffer üzemben és a ciklikus üzemben alkalmazható maximális töltőáram, és töltési végfeszültség értékét. Ez a feszültségérték egy 12V-os akkumulátornál, puffer üzemben általában 13,6-13,8V körül van, ciklikus üzemben többnyire 14,5-15V tartományba esik. Kisebb akkuknál (3-4 Ah) előfordul, hogy puffer üzemben csak a feszültség értékét adják meg, mivel a kis méretből adódó viszonylag nagy belső ellenállás az áramot amúgy is az előírtnál kisebb értékre korlátozza.
 
A gyártó által megadott áram és feszültségértékeket mindenképp tanácsos betartani, mivel egyébként a megnövekedő nyomás miatt, az akkumulátor cellái felhasadhatnak, és mehet az egész a kukába. (illetve jobb helyen az erre kijelölt, veszélyes hulladék begyűjtő telepre)
 
Vagyis, az ötlet változatlan formában, csak a kisméretű, néhány Ah kapacitású akkuk esetén alkalmazható. Ezek viszont nem igazán képesek a szükséges 15-20A áramot tartósan biztosítani.

keri

Simán direktbe rátenni a tápra valóban nem célszerű a töltőáram figyelembevétele nélkül akármilyen akkut, de azért van az az akku méret amivel nincs gond. És már csak azért is érdemes nagyobb akkut rátenni, mert egy nyomtatás hosszú idő. Nekem 200Ah-s van rajta, meg egy 40Ah-s autó akku, ez csak a kondicionálás miatt...és nem mart szét semmit maga körül...jól is néznénk ki :)
 
Igaz nekem a 230-as oldalon folyamatos üzemű inverterrel és rendes töltőáramkörrel, de egy ekkora akkunál inkább a tápegységet kellene félteni a túlterheléstől, nem az akkut :)
Nálam sajnos nem működne a direkt rákötés, mert 36V-ról hajtom a gép nagyrészét.

ezsolt74

A HERZ-nél akciós a régi (old filament) 50%-os áron adják.

3vv2btrhv


balika

de csak abs-ből van,vagy kérdezted tőlük,hogy pla is van?

KBalázs

A hírlevelük szerint van 1.75mm bôl csak ABS van, 3mm meg mindenféle, ABS és PLA is. Bár a honlapjukon nyoma sincs az akciónak.

balika

bocs,kicsit nem itt jártam,és elsiettem a választ, 1,75-ös pla-ra gondoltam,csak nem írtam le

3vv2btrhv

https://youtu.be/Uj9yZVv1xSY" TARGET=_fnew>Ezt kéne gyártani !

ezsolt74

A hírlevelükben azt írták hogy van 1,75-ös PLA-is

ih7fm6t23

Hát, ha az old line azzal egyenértékű, ami miatt mi nem veszünk Herz szálat és amiről az egyik fórumtárs írt korábban, akkor némi rizikó van benne, de persze próbálgatásra jó lehet. De sajnos nekünk is az volt, hogy jópár helyen a szálon kis bogyók voltak, jóval vastagabbak, mint a szál, ez ugye nem túl szerencsés dolog. De persze lehet, hogy ezek az old line-ok már nem azok...

ezsolt74

Igen, ilyen problémám már nekem is volt Herz-es old PLA szállal.
A 12-órás nyomtatás kb a felénél akadt el :-(
Most turkálós PLA-t rendeltem.

KBalázs

Nekem szerencsére sose volt még szálelakadásom, pedig csak HERZ-es old PLA-t használok.

KBalázs

Valakinek sikerült már elérnie, hogy a PLA tönkremenjen, akár a bundon, akár kinyomtatott formában? Tehát a kémiai degradációra gondolok, amit az idô (és a pára?) okoz, és ami miatt nem érdemes bevásárolni ezekbôl túl sokat? Mert konkrétan ha ráguglizok semmit sem találok, tehát kicsit urban-legend ez. Az old filák le vannak jól zacskózva, tehát elvileg azokat nem éri sok nedvesség, az újakat pedig magunknak érdemes lezárni légmentesen?

Devecz Miklós

Nekem van egy példám:
 
A zuhanykabinban tönkrement a lefolyó takaró (eltörött)
 
Most tettem be a helyére a harmadik PLA-ból kinyomtatott elemet.
Egy idő után (kb. három hónap), apró darabokra széttöredezik a nyomat.
Elképzelhető, hogy a takarító vegyszert nem bírja, de szétmállik