Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: őrülT-Tudós

Indította gaben, 2025 február 26, 08:05

Előző téma - Következő téma

Szalai György

"lassító áttételen nem csak a sebesség lassul hanem a gyorsulás is"
Ha a lassító áttételen keresztül nagyobb nyomatékot nyersz, akkor a nagyobb nyomatékot intenzívebb gyorsulásra használhatod.
(Míg szét nem esik a gépváz.
Az intenzívebb gyorsulás pedig pontosabb pályakövetést eredményez.
Szerintem.

remrendes

lassító áttételen nem csak a sebesség lassul hanem a gyorsulás is
Pl az en autom jobban gyorsul 1-esben, mint 6-osban.

000000000

Mijen elektromos autót vezetsz? Az enyimnek csak 1-es van. Nincs 6-os benne.

őrülT-Tudós

Üdv mindenkinek,
természetesen nem optimális ez az hajtás maráshoz.
Lassító áttétel nem lesz. Szerintem sokkal egyszerűbb és jobb megoldás egy kisebb emelkedésű orsóra váltani. Majd egyszer ha úgy alakul.. Jah és igen a nyomaték is elég kevés így..

A most összeállt verziót, maximum fához és aluhoz szeretném használni. [#vigyor2]

A z- kinyúlás: valóban gyenge pontja a szerkezetnek, már óráztam feszegetés közben, van hajlás szépen..[#nyes]
Valószínűleg itt még alakítani fogok a nagyobb merevség eléréséért.

Időközben feldobtam próbaképpen egy 4. tengelyt is:

[yt]Xgwm7QVW6Wo[/yt]

000000000

Idézne Tudósunk topicjába próbáljuk okítani A-Camera fórumtársunkat!

Nekem ez nem oktatásnak látszik hanem agymosásnak... de mindegy.

000000000

IdézLassító áttétel nem lesz.

Igazad van. Nekem is csak a 4. tengelyen van, mert oda kell. Azt erősíteni kell vagy nagyobb, erősebb motorral kell hajtani. A többi tengely 1605 golyós csavarokkal egyenesen, mindenfajta lassítás nélkül.

Idézmaximum fához és aluhoz szeretném használni.

Én is csak NYÀK-ra, müanyagra és alura használom, arra ezek a motorok elég erösek. Pláne ha golyós csavarral van ellátva. Jó komoly géped lesz, gratulálok.

000000000

IdézAz intenzívebb gyorsulás pedig pontosabb pályakövetést eredményez. Szerintem.
Szerintem nem. Mert szerintem semmi köze a pontossághoz, mert az mástól függ. De mindegy, az más téma.

000000000

Na látod, kb. ugyan azt mondom csak te nem érted szavaimat. Legalább is ha én nem értettelek téged félre. Ha 25mm-es a csavarod akkor azt NEHÉZ fordítgatni a súlya meg a csavar emelkedése miatt, vagy sokkal erősebb motor kell, vagy áttételes sebességcsökkentés hogy a sebességet átalakítsd erőre hogy bírja fordítását optimális sebességgel és OPTIMÀLIS gyorsítással.

remrendes

Ez nem ide tartozik, de mint mondtam autot, nem funyirot :)

remrendes

Akar az is eleg lehet. Csak 25mm lenne az emelkedese? Nekem ranezesre ez egy 2 bekezdesu orsonak tunt es ugy 40mm-re saccoltam volna.

remrendes

A hajtaslanc meretezos topikot lapozd vegig. Ez eleg jol ki van targyalva benne.

őrülT-Tudós

Jól látod, 2 bekezdésűek. Y tengelyen 50mm az emelkedés, itt ugye 2 motorral lehet szinkronban hajtani, X-en pedig 40mm szintén 2 bekezdés.

000000000

IdézEz nem ide tartozik, de mint mondtam autót, nem fűnyírót
Akkor miért keverted bele? Te említetted az autót is meg a fűnyírót is, csak a kérdésre nem válaszolsz. De mindegy, mert a szavait között értem mi a válasz... [#nyes]

őrülT-Tudós

Üdvözlök mindenkit aki betéved ide a topicba. Sokadszorra, hosszú kihagyás után újra jelentkezem.

Idén ismét nagy fába vágom a fejszém, legalábbis számomra az lesz.
Igazából már tavalyi évben elkezdődött, de most jutottam erre az elhatározásra, hogy publikálom. Remélem sok mindenkinek hasznára válik majd.
A tavalyi év elment az előkészületekre, gép vásárlás, szállítás, egy "alkalmas" terület kialakítása a műhelyben. Illetve a nyílászárók mérete miatt csak darabokban volt lehetőség a gépet behozni, és úgy ahogy összeszerelni.

Amit a gépről lehet tudni:
 Hurco Bmc 30 AP típus. Megközelítőleg 5 tonna.
 Vezérlése tropa, a kapcsolószekrényben valami kigyulladt, jópár kábel megolvadt, illetve, hiányosan is kaptam már meg.
 Mechanikailag meglehetősen jó állapotúnak tűnik.

Amit szeretnék kihozni belőle.
 Első körben egy UC300ETH mozgásvezérlővel talpra állítani, automata szerszámcsere miatt vannak aggályaim. (Előre köszönöm ha valaki automata szerszámcserélős  tapasztalatokkal rendelkező egyén, segít előre vinni a projectet) - (macró írásban van némi tapasztalatom, plugin illetve egyéni képernyő szerkesztésben a tudásom 0..)
 Gyári analóg vezérlésű szervók, helyett step/dires szervók kerülnek majd fel.
 A főorsó hajtás még kérdéses. Merev befogós menetfúrás mindenképpen célkitűzés.

Első körben most ennyit szerettem volna.

      

Vetesi75

Üdv! Ez igen! Eléggé nagy vágnivaló fa...
UC300-ra miért esett a választás? Csak a feltámasztáshoz vagy véglegesre?