Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: bbalazs

Indította gaben, 2025 február 26, 07:59

Előző téma - Következő téma

bbalazs

Kióráztam a motortokmányt, szerszámot.
Terheletlenül a tokmány 0.02mm, a szerszám valahol 0.015-0.02 között lehet Idáig jó :)
De a venti tényleg nagyon igénytelenül van odarakva, ráadásul a lapátok teljesen függőlegesek, semmi csavarás nincs rajtuk.

mex

IdézDe a venti tényleg nagyon igénytelenül van odarakva
Ráadásul üt is, legalábbis nálam mindkettő motoron levőt utólag kellett besimítani..
Az sk tengelykapcsolókról tehetnél egy képet, hogyan sikerült.

bbalazs

Jó, holnap elviszem a telót és fotózok.
De semmi különös, 30-as alu köranyag, közepe felfúrva 8-asra végig, ugyanabból a fogásból 10-essel a feléig, kis felbővítés furatkéssel 10.2-re.
Mikor mindkét tengelyvégre rápróbáltam, a kis maróval két süllyesztett furat a szélén,abba 3.2-es hosszfurat, felső vége 4.2-re bővítve, alsó részbe 4-es menetfúrás.
A legvégén flexszel átvágtam a kettő között hosszában és keresztben is, sorjasimítás belül és kész.
Terhelés alatt még nem próbáltam, kézzel forgatva jónak tűnik.
A baj az, hogy mindenféle munka és gyerekezés jogcímén távol kell lennem a cnc-től. Sőt, mivel műhelyem nincs, alkalmazkodni kell az oktatáshoz, mert pl. a flex hangos.

bbalazs

Mex, ez alatt a besimítás alatt mit értesz? Levenni és eszterga vagy in situ odatartani valamit, saját motorforgás közben?
Ez szállít bármi levegőt ilyen lapátkiképzéssel?
Vagy szándékos az alak, hogy se ne szívjom se ne fújjon, csak ott kavarja a levegőt a motor tetején?

mex

Tapasztalatom szerint lefelé végigáramlik a motortesten a levegő, dacára az egyenes lapátoknak.[#kacsint]
Radiális irányba felgyorsul, de körbe zárt a lapátkoszorú, és felfelé is akadályozva van a kiáramlása, úgyhogy lefelé kényszerűl.
A besimítása célszerűen esztergán egy kiórázott csapszegre feltolva készült. ~ 0.5mm átmérőzés után lett elfogadható a futása, a legnagyobb fordulaton sem kelt fölösleges rezgéseket.Persze minden egyes darab mást mutathat, lehet, hogy még utólag kiegyensúlyozás is kellhet.

bbalazs

A kuplung(ok, többi is ilyen)  és a motor az igényes  karusszellel :)

    

Szalai György

A motortartó csavarokat vagy nem húzod meg, vagy letörik a füle?
Nem fekszik fel a motorpajzs a motortartóra. Jó az úgy?

Az egyszerűbb léptetőmotor vezérlők durván bántak a motorral, az meg gyepálta a hajtást. Ilyen merev kuplungon hajtva a golyósorsót, mintha kalapáccsal ütögették volna. Ezért használtak merev kuplung helyett textilbetétes gumicsövet a Hobby hőskorban.
Már elérhetők az elasztikus betétes EK tengelykapcsolatok, amivel nem(annyira) veri a motor az orsót.
Lehet, hogy a korszerű motorvezérlő elektronikák már szelídebbek?

bbalazs

A motor közepén, a kihajtás körül vastagabb az anyag, azért tűnik úgy. Egyébként sajnos egyiknek már letörtem az egyik fülét, hitvány spiáterből van...
Biztosan jobb a rugalmas kupplung, de nekem drága. Ha esetleg romlik vagy törik, el fogok gondolkodni valami más megoldáson.

Szalai György

"vastagabb az anyag"
Az az illesztő perem. Akkora furat kéne a motortartó szerelvényre.

ajpwg6jrn

Én meg most jöttem rá, miért van a nagy léptetőmotorjaim fenekén gyárilag nagy forgó tömeg. (Eddig gondolkodtam rajta, mi a francért kellhet rá.) De így már teljesen egyértelmű. Azért hogy csökkentse a tengelygyorsulást az impulzusok között.
Ezáltal az orsó se kapja a sok kicsi pofont.
Köszi az infót.

ajpwg6jrn

Én mondok egy filléres tippet.
Ezt a kuplungot vágd teljesen ketté középen úgy hogy a két tengely külön-külön tudjon mozogni.
És barkácsboltban (ahol lehet nagyobb átmérőjű tömlőt venni), vegyél 1m-nyi olyan átmérűjű tömlőt, ami erre szorulósan megy rá. Vágj belőle olyan hosszú darabokat, amik lefedik a kuplungod paástját és húzd rá.
És máris elkészült a rezgéscsillapítás. Végülis előttem is ezt írták, csak ott a motortengelyekre volt húzva a szövetes cső.
Nagyobb átmérőnél azonban kisebb az esélyes annak hogy megcsússzon.
Ha kellően uppanósan megy rá, szerintem akkor még bilincses rögzítés se kell. Esetleg egy kábelkötegelővel meghúzod.

ajpwg6jrn

"Nem fekszik fel a motorpajzs a motortartóra. Jó az úgy?"
Szerintem felfekszik az, csak gondolom le van törve az éle annak a furatnak, amiben a motor ül, azért tűnhet úgy hogy nem fekszik fel.

bbalazs

Sajnos olyat nem tudok készíteni vasba. De 60-as az átmérője, szerintem felfexik az rendesen :)

dezsoe

Van viszont esztergád: készíts 4 kis csövecskét, hogy azokon feküdjön fel a motor és rendesen meg lehessen húzni a csavarokat.

bbalazs

Jó ötlet a távtartó, köszönöm.