Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: bbalazs

Indította gaben, 2025 február 26, 07:59

Előző téma - Következő téma

Szedlay Pál

Szia
Egy kicsit bővebben kifejtenéd milyen tengelyre szerelje a csapágyat és milyen csapágyakat. Én nézegettem a kisméretű főorsó csapágyakat, de baromi drágák. Többe kerül mint egy kínai komplett orsó. Még az Ebay-n is egy párban árult ferdehatásvonalú 70.000Ft körül van. TE mivel oldottad meg?

bbalazs

Még meg sem jött, már felejtsem is el? :)
Mindenesetre következőnek betettem a teendők sorába.

zsolt123

én eleve olyan tokmányt (ER16-ost, nem 11-est, de a lényegen nem változtat) vettem, ami egy 150mm hosszú, 10-es átmérőjű tengelyen van gyárilag (de nem muszáj, csak így pontosabb). axiális 10-es csapágy, két rendesebb (pl. SKF, FAG, INA, KOYO, ki mire esküszik) 6200-as, egy 30mm-es alu csapágyházban, még egy axiális 10-es, aztán szorítógyűrű, ugyanez a másik végén is, a legvégén a hajtással. de ha lehet éppen szerezni 30200-as kúpos csapágyat, az még jobb, és egyszerűbb is.
hajtottam kínai kefés 400, 500 W-ossal, de van egy kis, 300W körüli, a szokásos 5 helyett 7 pólusú (887-es) moci, azzal is. 3-6mm-es, egy ill. kétélű szerszámmal szépen viszi az alumíniumot. (jó, 0.2mm-nél nem nagyobb fogásokkal, de a hobbistának van ideje :))  
(aztán persze következő körben én is megvettem a 1.5kW-os, léghűtéses spindlert ;))
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

zsolt123

maga a moci nem rossz, a csapágyazása meg a ventije katasztrófa. ;) kis sz@r csapágyak, valami puha műanyag betétben. amikor szétszedtem, nem is igazán értettem, hogy gondolják.
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

bbalazs

Ha látom majd, hogy van értelme a jobb motornak, elkezdek rá gyűjteni, beillesztem a teendők sorába, ahogy írtam.
Vagy ha vállalhatatlan, akkor megpróbálom átalakítani, ahogy írtad.

remrendes

Nem olcso, de lehet kapni kesz megoldast.
Gyanitom ezt egy 2-400W-os szervoval meghajtva eredmenyesebb lehet, mint egy 1.5-2.2kW-os spindle.

bbalazs

Tényleg nem olcsó. De ha mindent csak összelegózok, hová tűnne az építés öröme?
Nyilván vannak dolgok, amit nem tudok én legyártani a kívánt pontosság, teljesítmény, anyagminőség miatt, azt sajnos fogcsikorgatva ki kell fizetni. De kína az utolsó, ahonnan vennék - sajnos megszűntek már a filléres rendelési lehetőségek és NAGYON soká jön meg. Az igazán olcsó cuccoknál meg még a feladás is plusz egy hónap.

wkbgzy80t

Elég öröm összelegózni :) Nekem három csontvázam is áll itt amiket "csak" össze kéne legózni [#wilting] Tartogasd az energiád a másodikra...

bbalazs

Hát, nem vagyunk egyformák, ettől szép az élet.
Nálam van, hogy kedvem van csavart készíteni, máskor meg boltból veszem a lyukas lemezt is :)

remrendes

Hat nem tudom, nekem jellemzoen 2 heten belul ideer a rendelesek 80%-a.

bbalazs

Lehet, hogy az enyém Magyarországon dekkolt valahol, valami vámudvarban vagy hasonló várakozóhelyen.

bbalazs

Na, elkészítettem 3 kuplungot, most már ez talán nem zavar be.
Felkészülök a merevítésekre. Csak már a vízszintes kocsit  felhasználva szeretném vágni a koronggal és az még idő.
Van egy gyönyörű, hatalmas, merevített (mit egy, kettő) alu oszlopom, abból az egyiknek a helyet meghagytam, arra, mint tartóra kerülne a flex az aluvágó koronggal, az x lapra pedig fogatnám a darabolandó lemezt és szépen kézzel elmozgatom hosszában.

bbalazs

Megjött a motor és a patronok!

Kérdés: Az ER11-es anya belsejében van egy rendkívül excentrikus gyűrű (kb 1mm az eltérés) , ami nem engedi egyszerűen kijönni a patront az anyából, trükközni kell.
Ez normális vagy csak a kínai rossz lábbal kelt fel és simán esztergálhatok belőle?

Kicsa

Üdv! Először pattintsd be a patront az anyába,majd úgy mehet bele a szárba. Ha meghúzás után visszalazítod az anyát,ez a váll húzza ki a kúpból a patront.

bbalazs

Köszönöm, akkor ezek szerint ez normális jelenség.