Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: bbalazs

Indította gaben, 2025 február 26, 07:59

Előző téma - Következő téma

Vetesi75

A motor max nyomatékát nem ismerve és a kuplung tengelyre illesztését sem, lehet az a súrlódásos kapcsolat akár szilárdabb is, mint az alakzáró...

bbalazs

Köszönöm az ötleteket, a jövő héten próbálkozom akkor valamivel. Aluból készítek kuplungot, de nem tetszik, hogy egyetlen pont van mindkét tengelyen, esetleges cserekor nagyon pontosan kellene elkészíteni a pótlást. Gondolom, a hernyócsavart célszerű a fúró profilnak megfelelően kúpozni.
Az edzett tengelyeket sem lesz könnyű megfúrni (köszörülés, alátámasztva pontozás, fúrás kobaltossal).

Próbálok alut használni, mert a súly idáig még (bár megszakadósan) egy emberes - jó lenne, ha így is maradna. Forgatni, billenteni, még künnyen tudom egyedül.

Vetesi75

bbalazs - sok sikert, kitartást kívánok!

Vetesi75

Nálam motor tengely (6Nm, 14mm) egyik sincs reteszelve... Van "zsugorított" (nem fér el a retesz), meg van kúpos szorítóhüvelyes. Stabil mind a kettő.

TBS-TEAM

Kuplung sokféle kialakításban

A jobb első kivételével mindegyik megoldás tökéletesen megfelel, mindegyik kialakításnál nagyobb az átvihető nyomaték mint a motorod tudása.

Nem kell megfurni a motor tengelyt meg pontozóval főleg nem
állunk neki.

NEM ÜTJÜK.
József

mex

IdézA motor max nyomatékát nem ismerve és a kuplung tengelyre illesztését sem, lehet az a súrlódásos kapcsolat akár szilárdabb is, mint az alakzáró...
Tökéletesen egyetértek, de a kérdés feltevése nem ezt támasztotta alá. Ezért is bátorkodtam elsőre ezt a faék egyszerű megoldást javasolni.[#nyes]

bbalazs

Igenis, értettem!
Jó, akkor valami szorítósat esztergálok. A baj az, hogy venni nem tudok, max venni és felbővíteni, mert a tengelyvégek más és más méretűek, 10 körül szórnak pár tizedet. A motortengely  mind 8-as.

TBS-TEAM

Hogyne tudnál Körmösből lehet választani pl: 8-10 furattal.[#eplus2]
József

TBS-TEAM

József

bbalazs

Az a baj, hogy én türelmetlen vagyok. Egy hónapos szállítás nem opció. Az egy hetes sem, bár hallottam olyanról, aki ismer valakit, akinek egy hét alatt megjött, nekem egyszer sem sikerült Kínából egy hónap alá szorítani. Több viszont volt gyakran.

TBS-TEAM

itt van
8-10 jelenleg nincs raktáron. [#rinya]
Van raktáron 6-10 és az egyik oldalát kell 8mm-re esztergálnod.
József

bbalazs

Köszönöm,de ha lenne is, drága lenne, és ez az áfátlan ár.
Megpróbálom elkészíteni, az nagyobb kihívás.

A túl magas Z tengelyre lenne valami ötleted? Ott sokkal nehezebb merevíteni és a csúszka is elég rövid.

TBS-TEAM

A fotók szerint a sárga nyilak a rögzítő csavarok.
Több furat készítése a függőleges élre és sülyezthető
az X tengely.
ez az olcsobbik megoldás.

  
József

bbalazs

Jó ötlet, köszönöm. Bár van még jópár hátul is, pl. a már említett merevítők. Meg félek, hogy oda lesz a pontossága.
Gondos munkával ezek elkerülhetők :)

zsolt123

a klasszikus fekete kínai 500W-os kefés motor?
közvetlenül a tengelyvégen az ER11-es patronnal jó eséllyel el is felejtheted (ha csak nincs nagy szerencséd ;)). én próbáltam többet is, rossz a csapágyazása, nincs kicentírozva a ventije, így üt elég rendesen (egy-két tized mm-t...). kell rá tenni egy GT2-es (vagy még jobb, ha XL-es) bordás ékszíjat/tárcsát, a patront szereld fel rendesen csapágyazott tengelyre, és úgy hajtsd. egyrészt sokkal pontosabb (le lehet menni pár század mm-ig, ill. a patron pontatlanságáig), másrészt lehet áttételezni igény szerint. leszedheted a motorventit is, és helyettesítheted 1-2 prociventivel.
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s