Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Digitalizálás

Indította gaben, 2025 február 03, 18:17

Előző téma - Következő téma

000000000

Bocsánat, de ez egy műszaki Fórum, még ha Hobby is. Van az a műszaki szint (és ez nem az anyagi erőforrásokon múlik csak, sőt abszolút nem azt nézem), amikor az észrevétel komparátorom nem bírja már tovább, és a mindig lejjebb szintet mégis eléri egy-egy "publikáció". Mindig abban bízom, Tibor is megérti ezt, és az Ő felelősség érzete is feltámad. Lassan feladom, és a potimat nulla szintre lecsavartam. Ez a Fórum már se szakmailag, se emberileg meg se közelíti a régebi szintet. Éljenk a torzók, a 3D-nek csúfolt digitalizálási "rosszkupacok"!:) Ha Téged és másokat nem zavar ez az egész, engem aztán a továbbiakban pláne nem. Na Pá mindenkinek!:)

keri

Tibor45 már csak ilyen. Ha nincs feszültség a fórumon, ő majd csinál.
 
Na ilyenkor is elkélne egy moderátor

ncw4w5nca

Tibi Pááá[#integet2]

000000000

Renben, akkor nézzed élvezettel a #2955-öt. Megérdemled ezen hozzászólásod után a csodálatos, élethű látványt, és örülök, hogy Neked ez örömforrás.:) Szerencsére más az ízlésünk, de neked sok ilyen szobrot kívánok a lakásodba.:)

w0hgtwf3w

Ha te ÚGY szólsz a másikhoz akkor viseld el ha ÍGY szólnak hozzád.
(Amúgy a hozzászólásod szerintem is bunkó volt)
Ha ragaszkodsz hozzá csináljunk népszavazást.
Előre megmondom ki az a 2-3 ember aki melletted és a többiek pedig ellened szavaznak.
 
Sokan vagyunk itt akiket sok minden nem igazán mozgat meg, vagy inkább nem abban az irányban barkácsolunk otthon. De nemigen hallasz itt senkitől sem  leszóló véleményeket. Mutattak be itt már olyan 3D nyomtatóval készült valami, hogyha nem írták volna alá, hogy mi akkor bizony csak találgattunk volna.
Próbáld meg a kritikáidat építő jelleggel megfogalmazni (ehhez kell ám az igazi intelligencia). Akkor nem fogsz ilyen válaszokat kapni.
Bocs az OFF-ért.

s7manbs8

De hát itt még csak a próbálkozások vannak, nem csoda, ha van benne még némi hiba. :)

3vv2btrhv

Nagyra értékelem Tibor45 észrevételét ! Valóban a nyakánál a szoftver kiegészíti a hiányokat .  
Ez egy matematikai algoritmus Poisson .
http://en.wikipedia.org/wiki/Poisson's_equation" TARGET=_fnew>Algoritmus
http://meshlabstuff.blogspot.hu/2010/07/remeshing-and-texturing-1.html" TARGET=_fnew>Meshlab
Ezeket a képleteket nem én írtam , csak használom . Véleményem szerint ez nem a ízlés ,  dolga , és nem esztétikai mérce , kőkemény matematika amit Tibor barátom kitűnően müvel .
A hangnem meg már megszoktam , csak a rosszkupac az kicsit durva !!  

000000000

Miért, azért mert megjegyeztem, hogy annak az eredeti szobornak nyaka és kendő alatti része is van ???? A bedigitalizálton meg ebből semmi nem látszik, csak a max. pár ragya??? Olyan nagy baj lenne, ha a valóságot minél inkább megjelenítő modellt tenne fel valaki ide???  
Bravó, Neked is ilyen szép nyakú, élethű szobrokat kívánok! Nehogy már más ember kritikán aluli hülyeségéhez, műszaki agyréméhez, digitális környezet szennyezéséhez, nekem ne lehessen véleményem, ha az nagyon nem tetszik, mert semmi köze a valósághoz.
 
De én ezennel belefáradtam az objektív műszaki vélemény nyilvánításba, és mint ahogy mások tették sokan a régiek közül, próbálok egy jó ideig nem írni ide a Fórumra. Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok Mindenkinek!

3vv2btrhv

Leszögezem a SLS digitalizálásnak valóban ez probléma , ha nem lát bele a nyak részébe azt nem tudja érzékelni , de ez egy MÜSZAKI probléma amire ha van javaslatod szívesen elfogadom , de a rosszkupac az nem műszaki kategória , várom javaslatodat .

3vv2btrhv

Természetesen van megoldásom erre a problémára , de nekem van egy sajátos munka stílusom . Ha jelentkezik egy feladat , amit szeretnék megoldani arra koncentrálok ( két kamera , textura készítése ) , és kihagyom a másik jelenséget : a nem belátható részek elérése . Ha megoldom mindkét feladatot akkor  külön külön , lehet a kettőt majd kombinálni . Ezt még a MÜKIBEN verték belém , mindig csak egy tényezöt változtatni , mert csak igy tudod mit csináltál  jól .

Szedlay Pál

Van egy optimális kamera projektor beállítási szög a David programban. Te is tudod hogy ha ez a szög kisebb nehezebb a pontokat kiszámolni. Viszont így van egy hátránya, az üregekbe nem lát be. Tehát, ez nem a Tibi ügyetlensége hanem a rendszer hibája. Én azt mondom a saját tudása és anyagi lehetőségeihez képest nem rossz ahová eljutott. Egyébként én még ezek is szívesebben nézem - pedig én is látom a jótól a tökéletestől messze van - mint egy két másik topikban történő személyeskedést. Azt is tudjuk semmi újat nem valósít meg, hisz ezt a spanyol viaszt már mások régen használják én is már 7 éve.  
De hogy haladjon a dolog. Ha valaki érzi magában a tudást és van kitartása én itt most felajánlok  2db point gray chameleon kamerát hozzá két 5Mp-es 25mm objektívet egy texas instruments pico projector DLP 2. development kitet és egy texas instruments' dlp lightcrafter development kitet.

Szedlay Pál

És egy BeagleBoard is kell hozzá természetesen ez is rendelkezésre áll csak az előbb kifelejtettem a listából.

w0hgtwf3w

A javaslat kimerült abban, hogy ilyen szobrot kíván nekünk :))

2vkx6unz

Szóval én a következő problémákat látom:
1 Tibor egy univerzális rendszert akar ami ugye nem mindig jó. Vagyis az egyik feladata mit el akar végezni ez egy tiszta digitalizálás minél jobb mérethűséggel és pontossággal mivel a digilaizált eredményből mintát akar majd gyártani. Ezek a minták általában elág kicsik szerintem max 10-20 centi. Ebben az alkalmazásban nem fontos a textúra, egész pontosan semmi szükség nincs rá. Ezen kívül szeretne valamilyen módon tárgyakat digitalizálni pl digitális múzeumi célra ahol különböző megvilágításból lehet megtekinteni a textúrázott tárgyat. Itt fontos a textúra, és a fényforás helyzete is, a jó és látványos eredményhez, ellenben nem annyira kritikus a felbontás és a pontosság, persze ésszerű kompromisszumokat kell kötni.
 
Elsőnek próbálta a lézeres megoldást. Nekem ezzel viszonylag jó eredményeim voltak, de van több olyan korlát is ami nehezíti az ügyet.  
- jó minőségű vonallézer kell ez nem olcsó (~20 EUR egy üveg kollimátor lencse, 2-3 eur egy henger vagy félhenger lencse és még be is kell építeni egy megfelelő házba.
- kell egy jó minőségű digitális mono ipari kamera lehetőleg CCD-s. Ez sem olcsó 3-400 EUR illetve itt indul. Használtan lehet a Lonewolftól venni Basle kamerát, az előg jó a feladatra, az CMOS. Nekem egyébként ilyen van.
- kell az adott feladathoz illeszkedő minőségi objektív ez is ~100 EUR ártól indul.  
Sajnos nem jó az illesztő adapter ami a filmes objektíveket illeszteni a C menthez. A filmes objektiveket a viszonylag kis elfordulással lehet fókuszálni ami itt hátrány mert nincsen egy segéd optika ami megmutatja mikor van fókuszban azaz nem lehet jól fókuszálni, tibornak is ez az egyik baja.
- A struktúrált fény esetén kell egy jó projektor felbontás itt is számít 800x600 valós felbontás alatt nem érdemes próbálkozi szerintem.
- ide is kell segéd objektív ami a kis tárgyakhoz csökkenti a vetített kép méretét, különben oda a felbontás.
- SLS-hez tükörreflexes digitális gép a leg jobb megoldás mivel csak kevés képkocka kell, jól fókuszálnak, vannak jó objektívek és nagy felbontással dolgoznak.
- A lézeres megoldással szemben ide kell egy jó minőségű megfelelő színhőmérsékletű megvilágítás is ráadásul több irányból éles árnyékik nélkül.
- Kell egy megfelelően stabil de jól variálható állvány is amin elfér a kamera, és a projketor.
- A davidhez mindkét módszehez kell egy precíz jó minőségű kalibráló szerkezet.
 
A következőket rontja el még Tibor:
- precíz a tárgy méretének megfelelő kalibráló ábra...
- fókusz állítás legyen pontos a digitalizált tárgyra (megfelelő objektív!) szerintem nem jó a fókusz...
- Interpolációt 0-1 között kell tartani, ne legyen sok kitalált pont (0-nál nincs 1 nél egy pixel széles lyukat tölt ki)
- smooth median értéke 0-2 között legyen
- smooth average értéks 0-2 között legyen azaz ne simítsa túl a digitalizált testet.
 
Ha ilyen beállításokkal nem jó a digitalizált felület minősége akkor nem a szoftveren kell állítani és nagyobb simítást alkalmazni, hanem ki kell küszöbölni a hibát.
 
Ha ezek redben vannak és rutin szerűen mennek akkor lehet továbblépni, addig csak felesleges időpocsékolás.
 
Tibor45-nek abban igaza van, hogy mint digitalizálás az eredmény kb. a használhatatlan kategória felett van egy kicsivel. Ő egy mérnök és kevésbé tolerálja a pontatlanságot, valamint kissé nyersen fogalmaz, viszont nem rejti el a véleményét.

2vkx6unz

Hú, ez jól hangzik, de sajnos én ehhez tudásban kevés vagyok [#pardon1], pedig ebből már lehet(ne) alkotni valami nagyot. Persze az is igaz, hogy ez így együtt több ezer EUR, ha nem tévedek...
 
Egyébként nem csak a David hibája hanem az optikai elvű digitalizálás sajátossága, hogy egy üregbe csak korlátozottan lát bele, de ezt több irányú digitalizálással a, tárgy vagy a digitalizáló rendszer mozgatásával, forgatásávallehet csökkenteni. Szerintem a fogászati szkennered is több pozícióbol digitalizál és illeszti össze az eredményt.