Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Digitalizálás

Indította gaben, 2025 február 03, 18:17

Előző téma - Következő téma

keri

A profi filmesek, úgy szoktak textúrázni, hogy adott tárgyat levilágítják az összes létező irányból és színnel. Ez alapján már nagyon élethű 3D animációkat tudnak csinálni.
 
Kevésbé profik fehér fénnyel és kb. merőlegesen körbe világítják az egész tárgyat, és abból kalkulálnak árnyékolást, meg tükröződést, mint pl a videó játékok esetén.
 

keri

Tehát alapvetően a ray tracing technikát használják a rekonstrukció során.
Azaz az összes fényforrásból kiindulva az összes tárgy összes pontjára vetítet fénysugarat, és annak tükröződéseit vissza követik.
 
Ehhez egy tárgy felületének minden pontjáról tudni kell, hogy mennyi fényt ver vissza, mennyire szóródik adott pontról a fény, és hogyan módosítja a színspektrumot.
 
A textúrának valami ilyesmi információkat kell tartalmaznia. Ezeket egy átfogó mérés sorozattal meg lehet mérni minden egyes anyagfajtára.
 
Az élethűség innentől kezdve attól függ, hogy mennyire részletes és mély a modell.

2vkx6unz

Ez Ok,
 
De valaki azt magyarázza el, hogy a Egy adott kamera állásból késztek egy 3D modellt majd egy másik kamera pozícióból ettől függetlenül ismeretlen pozícióból a térben késztek egy fotót ami a textúra lesz akkor a textúra egy adott pontját milyen módon felelteti meg egy 3 D modell adott pontjával.
Tibor konkrétan egy olyan megoldást akar akol egy adott pozícióból digitalizál, majd erre a felületre akar egy másik kamerával készült képet illeszteni mint textúra, mindzet automatikusan.
keri a #2930 esetében ugyanazt a képet használják fel a textúrához és a modell készítéséhez...

keri

Hát szerintem így sehogy.
Vagy ha mégis, mert pl, a kinect kamerája is picit odébb van mint a mélység érzékelője, akkor csak az egyértelmű felőleteket felelteti meg, és mivel körbejárja a modellt, ezért több részletből rakja össze.

2vkx6unz

Köszönöm.  
 
Pont ezt írtam az elején én is. Persze ha relatív kis szögben van egymás mellett a két kamera objektíve (náhány centi) és emelett reletive nagy tárgy (néhányszor 10 centi vagyis a két kamera optikai tengelye csak minimálisan tér el a projektor optikai tengelyétől akkor ahiba elég kicsi lehet ahhoz, hogy ez ne okozzon nagy hibát. Tökéletes akkor lesz ha pontosan egy tengelyű a kettő, azonos objektívvel és fókusszal rendelkeznek. Pontosan ezért használnak csak 1 kamerát és nem kettőt.

3vv2btrhv

De mi van akkor , ha a David elkészül két kamerára ?
A Memphisztó rendszere is több kamerát használ  .

3vv2btrhv

Kedves cudar31  
Ezek szerint te irtál egy digitalizáló szoftvert , ami minden eddigi problémát megold ?  
Mert nekem van egy gyanúm , ez a megoldást már én publikáltam , visszakeresem és megmutatom .

3vv2btrhv

http://cnctar.hobbycnc.hu/HUNKA/Sztereodigitaliz%e1l%e1s/!HYPR3D/!kekvaza/Image22.jpg" border=0>
UV térkép elkészítése , majd ráfeszítés az objektumra , FOTOK készítésével !!

3vv2btrhv

http://cnctar.hobbycnc.hu/HUNKA/Sztereodigitaliz%e1l%e1s/!HYPR3D/!kekvaza/KEKVAZA-RENDER9.jpg" border=0>
A tárgyra ráfeszített textura

3vv2btrhv

A BRDF PTM ezt szolgálja .
 
http://forum.david-3d.com/viewtopic.php?f=15&t=6018" TARGET=_fnew>BRDF PTM topikom
http://forum.david-3d.com/download/file.php?id=7545&t=1" border=0>
A felső karon van a mozgatható fényforrás .


2vkx6unz

Akárháy kamera lehet ha azt a kamerát használja a textúrázáshoz is amivel a digitalizálást készítette.

2vkx6unz

Azért ezen a jó sok minta szétesett, a valós edényen ez biztosan nem így nézett ki.

3vv2btrhv

Nem , mert a digitalizáláshoz FF kamerát használ, a texturához , meg egy CANON digitálist .

3vv2btrhv

De az elv működött , és pont ezért nem voltam igazából megelégedve vele . És ez két éve volt !!