Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

svejk

Akkor jól sejtettem. :)
Nézd meg nem-e zárlatos a a középső és a jobb szélső láb, illetve ellenőrizd szakadás szempontjából a középsó lábakhoz kapcsolódó porcelán ellenállás(oka)t.

279nwbpsa


000000000

 
Ebben biztos hogy nincs féktranzisztor, de fentről úgy látszott mintha lenne ott még egy lába a modulnak.
Az ET191 tranzisztor Fuji Electric gyártmánya 600 voltos 12Amper max 100 Watt.
Akár lehet ez is a bűnös.    
Nyomozd vissza hol van benne az ellenálatka és a tranzisztor sorosan a DC busz + - ága között, az a fékáramkör power része.  
De ez nem is annyira fék, helyesebben  DC chopper áramkör
 
 

000000000

 
Ahogy látom ez is ilyen egybe minden modul lesz. (bal alsó sarokban a 8 darab kondi alatt)
Valahol a műhelyben van egy AC vezérlő maradvány abban is egyben van a fék tranzisztor a 3 fázisú IGBT híddal.    
Tehát ha beragad a féktaranyó akkor kuka az egész power modul.  
De ha ez történne akkor a fékellenállás már elvillant volna.
 

279nwbpsa

Az ellenállásoknál 101 Ohm-ot tudok mérni.
Alkatész oldalról nézve a középső és a jobb szélső 645-öt mutat.

svejk

Persze zárlatos nem is lehetne a tranyó, mert ugrana a bizti, vagy füstölne az ellenállás.
(nem tirisztoros a greatz)
 
Ennél többet nem nagyon tehetsz, méricskélni kell feszültség alatt, ahhoz meg nem adhatok tanácsokat.
 
Motor nélkül is írja a 3-as hibát?
 
Ha alkalomadtán elküldöd, esetleg megnézem.

279nwbpsa

Nem tudom,hogy az általad említett jelenség mennyire jár zajjal,vagy füsttel,de itt legalábbis nem volt efféle.Egyszerűen megállt.

279nwbpsa

Motor nélkül nem próbáltam.Csak a motort próbáltam egy másik ilyen vezérlővel.A motor működött.
Méricskélek én serényen,csak nem értek hozzá,így nem is tudom,mit kéne látnom... :(
Nem bánnám,ha vetnél rá egy pillantást...

000000000

 
Akkor még lehet az amit Svejk mondott.
Ami a lehető legrosszabb, fantom hiba. (javíthatatlan)  
Egyszer egy frekvenciaváltót hoztak vissza hogy leégette a motort.
Nem is csodálkoztam rajta mivel egy kis alumínium forgács szépen rövidre zárta a power modul vezérlés oldalát.
2 fázis között ott volt a 300 volt DC bus feszültség.
Természetesen ez se garanciális hiba volt    [#hehe]
 

svejk

Oké, de motorral együtt küldjed.

279nwbpsa

Hát,az alumínium forgácsokig nem volt módom eljutni... :(
Közben ki is vettem a kártyát.
http://www.imgserv.com/images/2013/02/07/x4H2CoFw.jpg" border=0>

279nwbpsa

Szervusz!
Nem hagyott nyugodni a vezérlő...még vagy két órát bénáztam,de aztán fel kellett adnom...
Nézek valami csomagolóanyagot és persze a motort is elküldöm...

svejk

A főáramköri kivezetések számából ítélve nincs a modulban a fék kapcsoló eszköze.
Nem ismerem ezt a típust, de én a kapcsoló eszközt a kis fekete hűtőbordásnak látom, a porcelán ellenállatok pedig a fékellenállások.
De ez csak saccolás, semmi alapja.

xc773ua2s

Sziasztok!
Vettem egy szervó motort, de a vezetékek el vannak rajta vagdosva. Kipróbáláshoz elég, ha összeforrasztom őket, vagy vegyek hozzá új kábelt? Kipróbáláshoz esetleg jó-e lenne egy sima boltban megvásárolható kábel?

279nwbpsa

A kis fekete hűtőbordásra ET191 van ráírva.