Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Aknai Gábor gépe

Indította gaben, 2025 január 13, 13:14

Előző téma - Következő téma

gaben

Csak jelzésképpen még annyit, hogy az új tengely 3.000ft-ba került. Tényleg nem mondható drágának, de mivel nincs leedzve (legalább a kúp része)és rövidebb is, mint a gyári, már nem olyan rózsás a helyzet. [#rolleyes]

gaben

Sziasztok,
 
lerajzoltam a tengelyt, bár a kúp pontos méretében nem vagyok biztos. Nem találtam egyértelmű paramétereket róla, így levettem a régi tengely méreteit. Ha valakinek esetleg meg volna vagy be tudná linkelni, akkor azt megköszönném és átrajzolnám.
 
http://www.imgserv.com/images/2015/10/24/wx4u6.jpg" border=0 width=970>
 
http://www.imgserv.com/images/2015/10/24/3YtcOGAg.jpg" border=0 width=970>

gaben

Sorry, pár lényeges méret lemaradt.  
 
http://www.imgserv.com/images/2015/10/24/GUn6ElK.jpg" border=0 width=970>

gaben

Ez nem az én napom, rosszra mentem rá. Na szóval akkor az ígért javítás.
 
http://www.imgserv.com/images/2015/10/24/F3Jw241R.jpg" border=0 width=970>

gaben

Sziasztok,
 
a minap elkészült az új fejlesztésű revolverfej prototípusa. Természetesen még tesztelnem kell, amit csak akkor tudok elvégezni ha komplett lesz a gépem.
 
http://www.imgserv.com/images/2015/10/27/dGf7yb.jpg" border=0>
 
Ez is alakul, tegnap előtt a frekiváltó programozásával múlattam az időt.
 
http://www.imgserv.com/images/2015/10/27/NF9lH.jpg" border=0>
 
üdv, gaben

smalla

B16 kúp méretek: d14,5; D15,733; L24;
http://img856.imageshack.us/img856/672/conesb.jpg" border=0>

gaben

Köszi, már el is kezdtem átrajzolni. [#worship]

Fanyűvő

Sziasztok, találtam egy jó oldalt, ahol a Morse és B sorozatú kúpok is megvannak: http://www.bohrfutter.com/pdf/massemorse.pdf" TARGET=_fnew>bohrfutter.com
 
Nemrég jutottam a fúrógépem közelébe - aminek nincs tengelye, de az egyik csapágy benne van. Ez is FO-15, úgy néz ki mint Gábor gépe a 38-as bejegyzésben. A csapágy furata viszont 20-as, és a tengely ékpályás része kb: 18-as kellene hogy legyen. Mérni nemigen tudom, mert ahova az ékszíjtárcsa jön, ott szintén 20-as furat van, csak mélyebben kisebb az átmérő, ahol az ék kapcsolódik a tengelyhez.
Lehet, hogy többféle kivitelben is gyártották ezt a gépet?

z2a2u8wf

Üdv
 
egy ilyet mennyiért készítenél?

gaben

Szia,
 
köszi az oldalt, elmentettem ahogy Smalla fotóját is. ;)
Nem tudom, hogy a tengelyek mennyire voltak egyformák a gyártás során anno, de amit csináltattam a régiről másolatot azzal is tökéletesen működik és már nem üt. Jobban mondva most már megint üt, de ez a kúp kopása ill. edzésének hiánya miatt van.  
Megpróbálom estére összehozni a kész rajzot és ezt is fölteszem az FTP tárhelyre.

gaben

Szia,
 
írok mail-t, mert ez nem az a fórum. [#wave]

ywathzay

A 14.95 kevés a csapágynak, legyen úgy 14.98mm

zozo

14,98-on leesik a csapágy a tengelyről. 0 és +0,01 közé szokás belőni ilyen átmérőben a csapágyhelyet. Az a 13,8 is nagyon levegősnek tűnik, nem 14-es dörzsárazott furatba megy?  
 
Kis segítségként/tanácsként még hozzátenném, hogy ez a lánc-hosszméretezés minden esztergályos rémálma. Meg kell választani a pontosan tartandó fő méreteket, mint bázis méretet és ehhez viszonyítani a kevésbé pontosan tartandó méretet. Ilyenkor az esztergályos agyával kell gondolkodni, hogy mit honnan tud pontosan mérni, melyik oldalról és mit esztergál először. Szimering nincs a tengelyen?  
Amúgy ezt a tengelyt palást köszörüléssel szokás készre munkálni, vagy mozgóbábbal lehet megesztergálni, nem túl hálás feladat :)

vjanos

Engem egy ilyen "Low cost" érdekelne, főleg, ha a meglevő motoromhoz gyártható.

gaben

Ez a "gyári" tengely, én csak levettem erről a méreteket. Egyébként nem dörzsárazott a furat, csak rá kell húzni az ékes lépcsős szíjtárcsát.
A méretezés még nem végleges.