Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Ezt készítettem a CNC gépemmel...

Indította gaben, 2025 január 13, 12:05

Előző téma - Következő téma

b4nm7gjvr

Pántot is lehett volna "rejtettebben" rátenni, amúgy szép és ötletes konstrukció...

keri

Nem akarsz nekem kormánycsillapítóhoz konzolt csinálni?
Honda CBR650F, csak hogy a HRC-nél maradjunk [#nyes]

Kicsit sokallom a 70ezer forintos Taiwani árat pár egyszerű biszbaszért.
Olcsó kínai készlet meg sajnos nincs igazán az én motoromhoz.
Ezt a készletet vettem.
Nagyából ilyen kell, csak a vázhoz rögzítésnél picit más a kialakítás, szóval csak azt a két rögzítő darabot kell legyártani legrosszabb esetben.

Anyagom van hozzá, CAD modellt pedig megcsinálom, ha megjön a csillapító.

3ebj3bk8b

Szia!

Márkatársnak, persze! :)

Keress majd a privát elérhetőségeimen.

RJancsi

Na tessék! Én meg drága pénzen Amerikából vettem kormánymagasítót a Hondámra. [#rinya] Ha tudtam volna, hogy valaki itthon is le tudná gyártani... Bár rajzom se volt hozzá, úgy kicsit macerásabb nekiesni egy darab alu tömbnek... [#wink]

guliver83

Régen nem volt cnc mégis mindent meg tudtak csinálni.
Idő és kitartás reszelő,kalapács, fűrész stb.
[#taps]

guliver83

Mennyivel jobb egy ilyen motorral közlekedni amin van ilyen és amelyiken nincs?
Én nem tudom mivel nekem még soha nem volt egy motoron sem.

RJancsi

Pedig nem új találmány. Rossz kormánygeometria, kiegyensúlyozatlan kerék esetén lengésbe jöhet az egész első felfüggesztés és ha nem lassít azonnal (hátsó fékkel) a motoros, elkerülhetetlen bukás lesz a vége. A "hőskorban" száraz kuplungot építettek a kormánycső végére, és egy méretes csillagkerékkel - kormányszorítóval -



menet közben az útviszonyok függvényében lehetett a "csillapítást" állítani.
A mai utcai motoroknál szerintem nem kellene ilyet látni/használni, ha mégis van, az nem az okot hanem az okozatot próbálja csökkenteni. Vagy csak egyszerűen vagányul néz ki, még ha nincs is rá szükség. [#wink]
(Mielőtt valaki azt mondaná, hogy a partvonalról okoskodom, 40 éve motorozok aktívan).

guliver83

Akkor lehet nekem is volt csak nem tudtam mi az gyerek fejjel [#eljen]

guliver83

Ott van az csa ki tudta hogy annak nevezik anno

  

keri

Alap esetben nem érzel semmit ebből. Olyan mintha rajta sem lenne, szóval nem a közlekedésnél lényeges, pályára kell, bár utcán sem hátrány.

Ezeknek a sportmotoroknak, nagyon meredek a villaszöge, meg a geometriája a jobb és gyorsabb irányíthatóság érdekében.
Viszont ettől hajlamos lesz csapkodni a kormány extrém esetekben. Pl. amikor kigyorsítok és elkönnyül az eleje, és közben rámegyek egy úthibára, vagy kanyarból kigyorsításnál megcsúszik kicsit.
Ezt kézzel nem lehet megfogni. Ilyenkor lép működésbe az a csillapító, vagyis amikor adott sebesség felett kezd fordulni a kormány, akkor lezár egy szelep benne...Najó ebben a kínaiban pont nem ez lineáris csillapító, nem progresszív, de úgy szokták beállítani, hogy normál esetben ne legyen számottevő csillapítás, csak ha csapkod a kormány.
Illetve pályán erősebbre szokták állítani, mert az ember kezének pontatlan mozdulatait is egész jól kiegyenlíti, ami előnyös, hiszen a finomabb mozdulatok nagyobb sebességet tesznek lehetővé.

keri

Köszönöm [#vigyor]
Természetesen nem ingyen kívánom, csak tényleg nehéz olyan műhelyt találni ahol a mi kis egyedi hülyeségeinkkel hajlandóak időt pazarolni.

keri

Ha adott a motor, meg adott a kormány, akkor egy papíron is meg tudod tervezni, a kormánymagasító sem egy komplikált dolog.
Mondjuk a műszakin szólhatnak érte.

keri

Azért ilyeneket régen is gépeken csináltak az emberek fusiban [#vigyor] maximum nem CNC-n, hanem kézzel tekergették a marót, vagy esztergát.
Ennek most sem lenne akadálya, de minek ha a számítógép tekergeti helyettem?

keri

Pálya MZ-n nekem is van ilyen szárazkuplungos, de az nem az igaz. Csapkodást ez nem akadályozza meg (repültem már le ETZ-ről ilyen miatt), csak a kormányzást teszi egyenletesebbé. Sőt ha túl szorosra állítod akkor elkezd kóvályogni a motor.
Szóval túl sokat ez nem ér, inkább csak érdekes, meg dísz, a hidraulikus csillapítónak több értelme van.

RJancsi

Egy hagyományos "cső" kormánynál nem is. De nekem Pan European  van, ahol nem cső, hanem két alu öntvény kormányrosszv található. Ráadásul nem sík az aljuk, hanem lépcsős. Tudom, némi (?) erőfeszítéssel meg lehetne méregetni, de egyszerűbbnek tűnt egy gyári készletet venni hozzá.

Így néz ki a bal kiszerelve...