Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Tanácsot kérnék. Van egy gyalugépem aminek a kenését egy kis fogaskerék szivattyú végzi. Most hogy lehűlt az idő a szivattyú az eddigi olaj helyett olaj levegő habot kezdett nyomni ahogy az az olajnéző ablakon látszik. Átnéztem mindent és úgy néz ki hogy a hideg sűrűbb olajnak  annyival nagyobb az áramlási ellenállása hogy a fogaskerék szivattyú a tengely mellett fals levegőt is beszív. Kérdés okoz-e ez hosszabb távon gondot a gép működésében, illetve hogyan kellene orvosolni a hibát? Mellékelek egy képet a szivattyúról, ami három összecsavarozott lapból áll ahol a középsőben van a fogaskerekek fészke és az szolgál a nyomóoldali elosztóként is. A két fedlapban a kerekek besajtolt bronz csapágyban futnak, jelentéktelen kotyogással.
 
 http://cnctar.hobbycnc.hu/Csuhas/Gyalug%C3%A9p/IMGP1705.JPG" border=0>

Dakota25

Évszaknak (hőmérsékletnek) megfelelő (viszkozitású) olaj használata? Esetleg petróval hígítva beállítani?
Olaj fűtése?  
A nem megfelelő viszkozitású olaj megfelelően eljut-e a kenési helyekre? Mennyivel zabál több áramot a gép így? Lehet, hogy olcsóbb lecserélni? (Előbb-utóbb a fogak is elfogyhatnak a kerékről.
---
Az egyik esztergám előző gazdája a főorsó szimeringjénél elfolyó olaj miatt megfúrta a szimmeringházat, gumicsővel visszavezette a motorolajat(!) a szivattyúházba, de üzem közben így is kiürült az olajtartály pillanatok alatt, az olaj megrekedt az orsóházban.
A megfelelő E5 olaj betöltésével minden helyrejött, a buher tákolások eltávolítása után semmi olajat nem ereszt ugyanaz a szimering.

Csuhás

Az előző tulaj által hagyott (tiszta) olaj van benne, talán lehetne hígítani rajta, ez is egy lehetőség. Fűteni nem fogom mert nagyon körülményesnek gondolom. Áramfelvétel biztosan nagyobb hiszen a kost is jobban fogja az olaj de az egész gép 750W nem vészes ha ez megemelkedik 10..20%-al. Az olaj eljut így is mindenhova, egyszerű ez a gép remekül látszik az összes olajzási hely. Most egyébként arra gondolok hogy a három lapból  álló szivattyú kap még két zárólemezt ami a négy külvilág felé nyitott tengelycsapágyból hármat lezárna.

btxtzhi26

Szia !
A műanyag fogaskerék alatti /ha van/szimeringet nézd meg, a sűrűbb olaj miatt a tengely mentén levegőt szív a szivattyú.

Csuhás

Nincs egyik tengelyvégen sem szimering (Mind a 4 vég szabadon van). Oda akarok  a műanyag kerékbe egy beszúrást készíteni egy O gyűrűnek

Dakota25

Nagyobb keresztmetszetű szívóoldali cső nem segítene?

Csuhás

Gondoltam rá, de a cső tömítve átmegy az öntvény vázon elég keserves dolog volna vastagabbra cserélni. A képen a felső cső a szívó ág, az eleve jóval vastagabb. Végignéztem hátha dugulás van a rendszerben, de levegővel átfújva mind a szűrő, a cső, és a talpszelep is rendben volt. Összerakva, fecskendővel megszívva mégis csak lassan jött az olaj. No majd a hétvégén kísérletezem egy kicsit.

000000000

LEhet hülye ötlet: kétfokozatú olaj használata?
A te problémád ugyanaz, mint az autóban.
5W40 vagy 10W40 olaj?

btxtzhi26

Az nem kis mutatvány lesz,szinte biztos, hogy edzett a tengely, így köszörülni kell az O gyűrű fészkét.
Talán ha a gépváz és a szivattyú közé raknál egy tömítést, a külső oldalra egy lezárólapot tömítéssel és a fogaskerék tengelyét a lezárólap hornyába illesztett O gyűrűvel tömíthetnéd

Csuhás

Nem nem a tengelyt akarom bolygatni, hanem a műanyag fogaskerékbe akarok beszúrni egy hornyot a homlokfelületbe, egy axiális tömítésnek. A többi nem kilógó tengelyt pedig zárólappal lefedem.

remrendes

Nezegetem a hasznalt gep piacot, nem sok sikerrel. Sajnos lehet, hogy surgosen kell majd egy marogep. Mennyire erdemes pl egy Kami FKM 538 -ban gondolkozni? Lenyegesen olcsobb, mint pl a TOS FN20.  
Ugyan ez a helyzet a DKM 300-360 -as esztergaval. Igaz, ez dragabb, mint egy ketes allapotu E3N.

hostya

Évekig dolgoztam TOS FN20-on,  mindent tud(ott) ami egy ipari felhasználásra szánt géptől  elvárható.. (ipari felhasználás mellett..)
 
A Kami FKM 538-at "csak láttam dolgozni, (hobbi körülmények között..)"
 
A Kami FKM 538 (látszólag) jobb felszereltségűnek látszott.. (útmérők az X,Y (Z) tengelyeken..  stb.., de,  a látszat néha nagyon csalóka lehet...
 
Az egyik gépet IPARI felhasználásra tervezték/gyártották -huszon+ éve- (TOS FN20), míg a másikat (Kami FKM 538), lehet használni (kis)ipari, vagy hobbi területen...  (szerintem)
 
A gépek ára(i) tükrözik a minőséget is... (szerintem)
 

remrendes

Koszonom szepen, en is ettol tartok.

9a8r3iviv

Sziasztok !
Az lenne a kérdésem , hogy van HBM BF 25L-es marógépem, és lehet -e pontos a meglévő trapézmenetes orsón CNC-steni ,úgy , hogy a mach3-ban megadnám a holtjátékot?Csak hobby célra használnám , de akkor olyan előtolással , amit kézzel is szoktam .Illetve csak a golyósorsós megoldás jöhet-e szóba?Válaszokat előre is köszönöm.
BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK !

svejk

Én nem ajánlom.  
Lesz neked még majd olyan géped mely lesz olyan merev mint a BF25.
 
Alapvetően nem a pontosság miatt van gond a holtjátékkal hanem hogy adott esetben elmozdítja a szánokat a maró.