Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Alkatrészek beszerzése és szolgáltatások igénybevétele

Indította gaben, 2024 április 09, 16:47

Előző téma - Következő téma

VighLajos

Laci, köszönöm a tanácsot.
Egyszer befürödtem, nem értettem, hogy a vége miért vastagabb, mint a töve...
Csak megjegyzem, hogy én ilyesmit soha sem tanultam, a saját bőrömön és könyvekből szedtem össze az elmúlt 5-6 évben.
Szóval a vége vastagabb lett...
A fene gondolta, hogy az esztergakés ennyire elgörbítette. Azóta mindent megtámasztok, ami 5 centinél hosszabb és 2 centinél vékonyabb.
 
[#crazya]

VighLajos

...de akkor hol marad a szakmai kihívás!
[#smile]

000000000


VighLajos


motion

Üdv. Mindenkinek.
 
Pár napja elkezdődött az egyik topikban a fogazott szíjtárcsák kitárgyalása. Melyik a jó, melyik nem, honnan érdemes venni stb. Nem emlékszem, hogy be lett volna fejezve...
 
Egy ideje én is építgetem a gépem, és mostanára odáig jutottam, hogy elindult mozog, de a hajtásnak van egy hibája. Még tavasszal mikor kézhez kaptam a szíjtárcsákat, már akkor kicsit furcsán néztem, hogy nem valami komoly darab, inkább olcsó kínai tömeg gyártott vacak.
Mindenesetre felraktam, ha már megvettem...
Most egy gyors, de elegáns mozdulattal fogom ívelni a bal vállam felett az összeset.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Motion/HTD-3M/" TARGET=_fnew>Itt megnézhetitek, hogy micsoda komoly kerekeket lehet mostanság a hazai kereskedelemben...(A képen HTD-3M 48fog van, de pl a 20 fogú is ilyen jófajta)  
Két viszonylag nagyobb forgalmazó van itthon, mindkettőtől rendeltem. Mindkettőtől ugyanaz a vacak érkezett. Ha kéritek, szívesen meg is nevezem őket. (hátha olvassa valami ottani fejes is)
Küldtem képet az utóbbi forgalmazónak, felhívtam telefonon hogy mit tudunk tenni, hajlandó vagyok felárat fizetni a jó minőségű eredeti Sati kerekekért.
Azt a választ kaptam, hogy náluk nincs ilyen. -Csak rendelnek és jön valami.  
-Milyen más profilú kerék van ami jó is?
-AT és T profilt tudnak rendelni, de azok is ilyenek.  ..érkezett a válasz.
Ja, a levélre természetesen válaszra sem méltattak, pedig az ő kérésükre készült a fotó és küldtem el.
 
Na már most ezeknek a kerekeknek kb. 0.5mm kottyanása van, egyértelmű hogy felejtős. A fogprofil, és az osztókör köszönő viszonyban sincsen egy  jó minőségű kerékhez... Egy harmadik bizonytalan minőségű garnitúráért tutira nem adok ki pénzt, főleg mert nem a tyúk tojja hátul az udvarban szerteszét amit csak össze kell gereblyéznem...
És akkor itt a hónap kérdése: Ki milyen kerekeket használ, és honnan veszitek?  
Rengeteg gép épült mostanság, biztosan vannak tapasztalatok.
Vagy csak az a tuti, amit az ember legyárt saját magának? Ha igen, akkor van valaki, aki gyárt fogazott szíjtárcsákat megrendelésre? (tekintettel arra, hogy sajnos nincsen forgatóm)
 
Hátha az lenne ennek a vége, hogy van egy tuti hely (egy fogazott szíjtárcsa mintabolt), ahonnan mindenki kedvére rendelhet, mert tutira jófajta kereket fog a kezébe kapni.
 
Köszönöm az egyértelmű, lényegre törő válaszokat.

ANTAL GÁBOR

Egy tanáccsal tudok szolgálni : én soha sem vettem 3 as osztású szíjat mert kis gyártási pontatlanság is relatíve nagy hibát okoz. Én mindenhova min HTD5 M es vagy nagyobb ( ipari gépre 8M ) es szíjat és tárcsát veszek .  Most direkt elővettem egy 24 es fogszámú tárcsát és a hozzá való szíjat. Ha kézzel ráfeszítem nekem korrekt....

000000000

Szia,  
HABERCORN, nekem hibátlan, T5, nincs játéka, rendesen megfeszíthető

xg2w6ib9x

Szia Motion !
 
"Ha kéritek, szívesen meg is nevezem őket."
 
Annyiból érdemes lenne tudni a cégek nevét, mert úgy legalább mások elkerülhetnék ezt a bakit.
 
Köszi.

PSoft

 
Volt már régebben is téma,hogy ezek a silány,pontatlan,használhatatlan,ugyanakkor meg drága kerekek...
 
Svejk-nek biztos,de többeknek is volt már gondja/baja velük.
A megoldások egyike volt a "házi" gyártás,ha jól emlékszem,Vbody "faragott" a Tőle már megszokott igényességgel tökéletes fogprofilú,és osztású kerekeket valamelyik épülő gépére.
 
A másik megoldás,a drága pénzen vett bolti,félkész kerék otthoni "befejezése",ha van rá lehetőség.
Volt aki ezzel is próbálkozott,úgy emlékszem sikerrel.
Persze,hülyén jön ki,és qrva bosszantó,hogy a drága pénzen vett kereket otthon még farigcsálja,"kaliberezi" az ember,de volt már rá példa.
 
Nekem,eddig "szerencsém" volt,mindig sikerült gyári,bevált hajtásokból bontott kerekeket,és hozzá tökéletesen passzoló szíjakat "szerezni".:)
 
Szerintem is nevezd meg őket,így aki olvassa,elkerülheti a fölösleges pénzkidobást.

designr

Úgy szólok hozzá hogy pozició hajtásra még nem használtam ilyen kerekeket.T5.. emlékszem Vbody levett a külső átmérőből,úgy lett jó,de ott ugye könnyebb mert trapéz,,HTD-profilnál nem kapsz olyan jó eredményt ezzel,mert látszik a képeiden hogy a szíj rádiusz kicsi a kerékéhez képest.Meg lehet próbálni de ezen a hibán feszítéssel nem biztos hogy tudsz javítani.Ha úgy döntessz megpróbálod legyártani az új kerékgarnitúrát viszek neked egy pont ilyen munkákhoz való kis forgatót(marógépem még nincs kész)korrekt osztást tudsz vele csinálni,patronban 10mm-ig fog.( Próbálgatás..még levesz egy kicsit..mennyire feszítsem..szerintem neki lehet állni,aztán ha legközelebb kell már rutinból megy)Kerék átmérő a régi,osztás adott,kissebb maró rádiusz..http://kepfeltoltes.hu/130819/DSCF5818_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

lari

Én régebben vésni szoktam esztergára helyezett forgatóval T5-ös bordás kerekeket.
Valahogy így:
 http://cnctar.hobbycnc.hu/lari/video/" TARGET=_fnew>bordáskerék vésés
 
A videón műanyag kerék látható, de készítettem AL kereket is, csak kicsit több fogással, tovább tartott....
Ma már marógépen készítem ha szükséges, mert valamivel gyorsabban megy...

svejk

Én már sokszor írtam róla, most még egyszer utoljára a tapasztalataim.
 
Anno a Powerbelttől a helyi csapágykereskedésen keresztül rendeltem T-s kerekeket, vissza is küldtem.  
Ugyanolyan kínait, de más szállítmányból egy hangyafasznyival jobbat küldtek.
 
A Pikoindustrialtól (most valami pikofood vagy mi a szösz) HTD-3asokat rendeltem, az tűrhető volt, a csaj azt mondta nem közös raktárból dolgoznak a többiekkel. (mert ugye tudjuk a csapágy és autóalkatrész biznisz egy nagy-nagy maffia :)) )
 
Később próbálkoztam a Bánki-Sós-nál, ugyan azt a kínait küldték mint a powerbelt, kérdésemre azt mondták, hogy 3-4 hetes átfutással tudnak eredeti olasz Satit hozni minimális felárért.
Végül nem hozattam, mert:
- A fejkörből leesztergáltam, de csak 1-2 tizedet szabad mert különben a ki és belépő oldalon ugyan passzol a fog, de középen kibuggyosodik, használhatatlan lesz.  
Csak a próba dönti el, hogy érdemes-e.
 
- Más esetben felraktam az eredeti hibájával.
Megfeszítve nem érzékeltem kottyanást, vagy legalábbis nem nagyobbat mint amit a használt többszázados golyósorsó produkált egyébként is.
 
Tény, hogy a bontott profi kerekeim minden szíjprofil esetén tökéletesen passzolnak, - ezeket anno képekkel dokumentáltam is.
Érdemes keresgélni, csak ugye ez időt rabló, sziszifuszi tevékenység, kicsi az esély, hogy agy megtervezett géphez találunk.
Csak a fordított eset jöhet szóba, hogy mindent beszerzünk és utána tervezünk.
 
A kisebb kereslet miatt, azt még el tudom képzelni, hogy a zoll-os osztású XL, L, stb kerekekből még esetleg jobb minőségűeket lehet kapni a kereskedésekben, mint a tömeg T és HTD sorozatúakból. De ez csupán feltételezés.

t334wehtf

A kezem ügyében lévő Powerbelt 72-es, HTD3M-et megnézve ugyan az a hiba...
 
Ennél sokkal meredekebb volt, hogy szíjas forgatónál, 2 lépcsős áttételt használva, mindig 0-180 fokot forgatva nem a fogszám szerinti áttétellel lett a 180 fok forgatás, hanem attól minimálisan eltérő (566,666 step/deg helyett kb. 566,85 step/deg)...

kuv5p7226

566,666 step/deg helyett kb. 566,85 step/deg
 
???
 
Itt valami zavart érzek az erőben. Ugyanis ha ez tényleges hiba, akkor pár száz/ezer forgatásnál már egy félkörnyi hibát is okozhat ami diszkrét elemeknél (fogaskerék) lehetetlen, ugyanis nem tud kumulálódni a hiba. Ez mérethibából adódó szíjfeszülési hiba lehet, ami a szíj feszességétől függően jelenik meg, de nem "terjed". Attól még persze ott van, az első pár fordulatnál.
 
Jól érzem?
Vagy a sokadik fordulatnál már összeszedett neked 20-30 fok eltérést?

000000000

Szia, ezt kizártnak tartom, egy fogaskerékhajtásnak nem lehet slipje!
Valamit elmértél.