Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

airfoil6205

Igazad lehet, de ha a fórumot olvasom mindig fellelkesülök és azt képzelem, ha másnak megy akkor nekem is sikerülhet. Majd vágok kézből mint a modellezők többsége az legalább ingyen lesz.

000000000

Helló Tibor!
Nehezen hasonlítható össze egy amatőr BL fortuna egy gyári frekiváltóssal.
Hiszen-számtalanszor leírtam már- 1 éve azért csináltam BL fortunát, mert fülvédővel is elviselhetetlen volt ha mondjuk 10 órát martam a kefés maró motorral.
Arról meg azt hiszem szóltam, hogy egy 5 órás munkát azért kellet eldobni, mert közben elkopott a szénkefe és leállt, ami miatt beletört a vékony maró az anyagba. Tehát nekem nagyon sok sikert (pénzt) hozott a házi BL.
Tavasz óta kísérletezgettem a frekiváltós dolgokkal.
A motor fordulatszá szabályozása (tekercselgetések) kecsegtetőek voltak, de a motor tengelyére ha feltettem valamiféle szerszámbefogót mindig kudarc ért.
Az tudniillik, hogy kiegyenlítettlenségek léptek fel (berezonált).
Itt jegyzem meg, hogy a BL-t is csak 20000 alatt használtam, mert azt sem tudtam ideálisan  kicentírozni.
Közben annyi feladatom lett, hogy az időközben megjelent Teknomotort érdemesnek tartottam megvenni.
20 Hz-től 400 Hz-ig tökéletesen szabályozható és jók a nyomaték viszonyok, ha jól van beállítva a feszültség-frekvencia függvény, és nem utolsó szempont a centírozottság.
Tehát hálás vagyok a BL-nek, hogy meg tudtam venni a Teknomotort és a frekiváltót.
Öszzefolalva: nagyon sok előnye van egy hobby BL-nek, de nem egy gyári HF-el kell összehasonlítani.
 
 

2nbj3n5m

T.D.Antal.
Vezérlőt az Istvánét ajánlom,6 tengelyig tud a
Mach3-al.14mm-es trapézmenetesorsó müanyaganyá-
val.A váz lehet 30x30-as aluprofil.Léptető
motor a Kláviotól 1.7A-es elég ugy kb 5000Ft/db.
A vágó huzal lehet 0.3-0.4mm ellenálláshuzal  
rugófeszítéssel.Minden esetre el kell döntened
mekkora gépet akarsz építeni.Csinálj egy skiccet.És utána indulj el fokozatosan az anyag
gyüjtéssel.Ha megakadsz, itt a forum kérdezzél.
De érdemes a baloldali menű sorba a gépek felé-
pítését megnézni ott találsz habvágogépet is.
Egyenlőre ennyit.
Janko

airfoil6205

Köszönöm a segítséget, a gépek tanulmányozásán túl vagyok. Az István egy korábbi vezérlője a birtokomba van azonban az csak 3 tengelyes, amit ajánlasz azt drágának tartom, léptetőmotorok, tápegység megvan, a mechanika kialakításának optimalizálása okoz gondot és a költségek minimalizálása, nehéz eldönteni mi az a minimális kialakítás ami még nem megy a pontosság rovására. A vezérlő legyártásával is ügyködök már (CeNeCé) a PIC programozó itt is az Istváné. Drót is van a vágáshoz méterszámra (kézzel vágok, de annak korlátai vannak). Valójában meg is rendelhetném a vágást, de abban mi a hobby? Sajnos egy picit jobban érdekel a végtermék mint a habvágó, de a megfelelő repülőmodell kialakítás kikísérletezéséhez szükség lenne egy gépre. Mégegyszer köszönöm a segitséget, ha túlléptem a korlátaimon majd tudósítok róla.

000000000

Milyen repcsit akarsz vágni?
Cak szárnyat vagy a törzset is?

airfoil6205

Sajátot, DLG-t, kis fesztávolságú elektromos műrepülőt (a 3D nem repülő, hanem helikopter)szárnyat, törzset, kísérletezni szeretnék azért kell a vágó mert ez nem egy óra hanem éveket szánok rá, nyugdíjas vagyok ráérek és amúgy repülőműszaki fősulira jártam.

000000000

http://magiist.fpn.hu/Kepek/150-20kW_outrunner_motor_Rolf_Strecker.jpg
A robbanó motoros, majd elektromos gépek után a jet hajtóműves gépek kezdenek foglalkoztatni.
Egyébként itt egy komoly BL.

000000000

Bocs légyszi tedd be a képet!

000000000

http://magiist.fpn.hu/Kepek/150-20kW_outrunner_motor_Rolf_Strecker.jpg" border=0>

airfoil6205

Megy ez neked is!
Ez is BL motor egy methanolos energiacellával kiegészitve, csak nem modell hanem igazi!http://kepfeltoltes.hu/070904/e-flight_5947_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

Motoros

Ez döbbenetes. Ennyi az egész és már repül is?
És mi meg azon vitatkozunk hogy a BL motor alkalmas e marómotornak.
Ez tisztán akksis vagy van valami benzines tartalék is? Már csak azért kérdem hogy az akksi meddig bírná?

000000000

Sziasztok!
Az utóbbi napokban figyelgetem, mennyire
csodáljátok megint a BL motorokat. Egyfelől ezek
a klasszikus kefés motorok felfedezése után pár
évvel már léteztek, térhódításuk az olcsó
nagyáramú félvezetők megjelenése miatt vált
lehetővé. Összességében azonban kicsit túlzásnak
tartom a kétségtelen kefenélküliség előny mellett
minden mást feláldozni. Hiszen ezeknek a
modell motoroknak motoroknak igen primitív
felépítésük van (csapágy, minimális pólusszám,
levegő hűtés kényszer, lepke keresztmetszetű
vezetékek a 100A-hez képest, relatív kis
átmérőjű tengeleyek /3.175mm?/, semmi érzékelő
bennük,...). És ahhoz hogy egyáltalán forogjanak
szakaszos üzemmódban, elektronika kell hozzá.
Így én azért azt mondanám, hogy mivel direkbe
egyik sem alkalmas CNC maráshoz, csak spéci
fortunával, akkor meg már 15-20 ezer fordulatig
egy jó mninőségű törpe (40-80W) DC motor
gyorsító áttételellel igenis alternatíva lehet.
Ha viszont szükség van olyan hajtásra, ahol a
motornak 5-6000 1/min-nél többet kell forognia,
akkor, az egyedüli fő hátránya a kefés motoroknak
előtérbe kerül, és tényleg manapság csak BL
elvű motort érdemes használni. Így mint általában
minden témában, nem árt optimalizálni a feladatot.  

Kristály Árpád

Hallihó Tibor!
 
Amit nem említettél...és az egyik legfontosabb
a ZAJ!!!! Ezért került előtérbe a BL motor
Ha órákon keresztül hallgatod...arról nem is beszáélve...ha közel van a szomszéd....
Azért a kefe kopást és egyébb zavaró dolgokat ne felejtsük ell.....
Ha házilag készül a BL motor olyan csapágyat tesz be amilyent akar....
Más....
 
A lenti kép azért döbbenet....elgondoltam, hogy mondjuk Afrika egyik végéből a másikba ell lehet repülni üzemanyag...nélkül...(egy jó géppel)
 
Hallihó!

000000000

Majd a talira viszek egy Portescap DC szervo
kefés motort, mármelyik BL motorral vállalom a
zajszint versenyt 8.000 1/min-ig. Pétert
megkérjük majd, hozza el a decibel zajszint
mérőjét.[#nevetes1]

000000000

Tibor!
Nem a 6000-8000 fordulatnál van a probléma, hanem 15000-25000 között.
10000 alatt szinte alig használjuk a marót.
Varsányi Úr 60000 felett akarja használni.