Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Bocsánat hogy újoncként itt zavarlak!
Ma tettem szert egy E2N-re rengeteg cuccal, viszont nincsen hozzá gépkönyvem nem ismerem a sebesség és előtőlási beállításokat.
Lehetséges lenne hogy elektronikus formában eljuttass hozzám egy másolatot a tiédről ?

4d52ifwte


000000000

Hihetetlen,nagyon köszönöm !

000000000

Sziasztok
 
Olyan morbid ötletem támadt hogy a Hyundai HYD 500asra szeretnék tenni egy E3N állóbábot. A gond ugye világos erre a gépre ez az állóbáb nagy. X irányban 33 milivel függőleges irányban meg 42 milivel kellene arrébb vinni. A bábot a "talpról" le kellene vágni és új "talpat" kellene csinálni. Ez mind nem lenne gond csak a báb ha jól néztem öntvény. Én arra gondoltam hogy az új talpat a bábbal 2db 10es BK csavarral rögzíteném.  
 
Ez vajon halva született gondolat ? Öntvénybe egyáltalán lehetne menetet vágni ? Ha nem akkor mit ajánlanátok a báb és az új talp egyesítéséhez ?  
 
Előre is köszönöm a segítséget.

s2k5ycubj

Én a vastelepet,vágass 20-25-ös kazánlemezből olyat ami jó méretű. Szerintem kevesebb bosszúság fog érni. De lehet menetet fúrni öntött vasba is,csak elég könnyen törik,ha meggyengíted két 10-es menettel az amúgy sem vastag szárát. Végül is egy próbát megér.

Csuhás

Ha a méretek megengedik akkor én levágnám az eredeti talpat, majd hozzáigazítanám az új géphez végül egy egy imbusz csavarral összefognám, úgy hogy a fejét besüllyesztetném a talpba, és a felső részbe a lehető leghosszabb menetet vágnék. Szóval úgy ahogy te is írtad, csak az eredeti talp felhasználásával.

000000000

Sajnos az eredeti talpat nem fogom tudni felhasználni mert kicsi lesz. Mivel keresztirányban (x irányban) 33 milivel el kell tolni a bábot és az eredeti talpról már lelógna az egy láb. Toldani az öntvényt meg macerásnak gondolnám... Na de mutatom hogy érthetőbb legyen. A 42 milit a báb lábainak megrövidítésével gondoltam orvosolni. Szóval olyan nagyon hosszú csavar nem fog elférni benne. Pici ceruzahegyező ez a Hyundai HYD 500 tehát nem kapna olyan hatalmas erőket ez a báb...
 
http://www.imagebam.com/image/f917f0305887172" TARGET=_fnew>http://thumbnails112.imagebam.com/30589/f917f0305887172.jpg" border=0>

Csuhás

Értem. Akkor marad az új talp. Az megmaradó felső öntvénybe nyugodtan tudsz menetet készíteni, elég puha anyag.

000000000

Mennyire "puha" szóval ha rakok bele egy 8as vagy 10es menetet és ésszel meghúzom akkor nem tudom olyan könnyen meggyalázni ? Nem lesz belőle könnyen gyászmenet ?

Csuhás

Megkeresheted a neten az ajánlott menethosszakat, de saccra ha kb 15mm szép profilú menet lesz a furatokban akkor bőven bírni fogja.

000000000


s2k5ycubj

Az M10-nél csak 1.5 D,ez nagyon kevés. Hasonlóan a puha aluhoz 3,de inkább 5D javasolt,azaz 30-50 mm menethossz. És akkor már van esély arra,hogy nem szakad ki a menet.

000000000

Ennyi hely meg nem áll a rendelkezésemre. Ha csinálok egy perselyt amit fémragasztóval beleragasztok és ebbe lenne a menet ? Ezt már jobban meg lehetne húzni és nem nyalná el a menetet.

jani300

Üdv ! Én is gondolkodtam már állóbáb átalakításon . Nálam azon bukott el a dolog , hogy a báb talp feletti része üreges volt . Súly könnyítés miatt gondolom . Lehet ez kisebb és tömör .

Csuhás

Igazad volna ha M10 csavar teljes teherbírását ki szeretnénk használni. Itt viszont meg sem közelíti a terhelés ezt az értéket. Gondolj bele a két csavart húzó erőt a báb mozgó pofájáról egy szemre 4mm-es hajlításra/nyírásra igénybe vett stift viszi át az öntvényre. Nos az ott fellépő maximális erőnek két M6-os csavar is bőven ellenállna.