Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

dravecz

Köszi, várom a képeket

000000000

Kedves Fórumtársak !
Lehet, hogy nem éppen ide tartozik a téma, de azért megkérdezem:
Hol lehet(ne) beszerezni belső fogazású fogaskereket - kicsi párjával együtt -  minél nagyobb átmérőben ?
A lényeg, hogy az egyik ismerős nagyon-nagy (6 talicskás !) betonkeverőt akar készíteni és annak a billentő mechanikájához kellene valamilyen nagy és stabil áttétel. Bármilyen egyéb kivitelezési ötletet is szívesen fogadok !
 
Üdv: sector55

fpm64xtbb

Nagyon pöpec a géped bezzeg az enyém az életben nem volt ilyen tiszta és forgácsmentes :)

000000000

Szerintem jó oda valamilyen autó fogaskoszorúja akár teheré is a hozzátartozó önindító fogaskerékkel.Ha jól van megválasztva a puttony billenési forgáspontja akkor játszi könnyedséggel billenthető,a megrakott puttonynak közel egyensúlyban kell lennie tehát ne húzza a súly a rögzítést és a fordító szerkezetet.

4um5b65d

Talán jobban járnál a külsős fogazattal.
Irány az autó bontó. Lendkerék fogaskerék és az önindító fogaskereke (bendix) alkalmas lesz rá. Sokkalta könnyebb pótolni, ha tönkremegy.

4um5b65d

Muszáj volt megelőznöd ? :)))

svejk

Egy 6 talicskás betonkeverőt már könnyű súlypontozni, -ha egyáltalán megoldható- gondolj a kiöntésre.

svejk

És jön a kifogás, az nem arra billen amerre forgatod... :)

svejk

 "már könnyű" helyett: már NEM könnyű

ANTAL GÁBOR

 Ha belső fogazat kell akkor irány az Agroker. Az MTZ polcon keresd (edzett fogú kb 60 a fogszám, 2.5 modul általánosan fogazva. De a méhtelepen is találhatsz busz kerékagyban . Ha sokkal nagyobb kell akkor autocad rajz és lézerrel 4 mm es lemezből többet összefogva ( 3-4 )

ANTAL GÁBOR

 ( mindjárt jön a következő kérdés : hogyan kell evolvenst profilt  rajzolni az autocadban ( én szoktam...)

000000000

Semmi kifogás akkor meg lánckerék lánc kombó és arra billent amerre forgat.A saját 2 talicskás keverőmnél trabant fogaskoszorú a billentő,a súlypont kijelöléséhez egy rajz elég lényeg az ha megvan rakva és üzemi állásban forog és véletlenül kioldódik a rögzítés akkor se boruljon ki a puttony inkább álljon függőbe.

000000000

KÖSZÖNÖM Mindenkinek a hozzászólást !
 
Az igazság az, hogy én is maradnék a lendkerék bendix párosnál, csak a tulajdonos kellene meggyőzni, hogy pótolja be amit fizikából nem tanult meg....(na jó ezt csak lábjegyzetként vegyétek !) Azt állítja ugyanis, hogy a belső fogazásúval könnyebb lesz...  
GÁBOR: Azt MTZ fogaskeréknek van kicsi "párja" is ?
 
svejk: Igen azt sejtettem, hogy nem egyszerű lesz a súlypontozás, de ez majd a lakatos gondja lesz. (off:Egyébként nagyon megkedveltem a FLUKE-ot, Köszi !)
 
Gyuri: ha megadnám a méreteket akkor ki lehetne számolni a súlypontot ?
 
Bocs, hogy így egybegyúrtam a válaszaimat !

000000000

Ha van lehetőség valami ilyesmi gépről ellesni a méreteket akkor egyszerű, otthoni készítésnél nagyban függ a felhasznált vasanyag méretétől puttony súlya átmérője magassága,hol van elhelyezve a motor és annak súlya ezek ismeretében illetve a benne lévő beton mennyiségéből nagyjából behatárolható a súlypont.

000000000

...akkor az feladat marad a lakatosnak, én nem avatkozok bele.  
Már csak a billentés-rögzítő szerkezetet kellene kitalálni. A fogaskoszorú "beékelése" lábpedál segítségével - itt is alkalmazható ? Vagy valami biztonságosabb megoldás kell ?
Köszi !!!