Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

s2k5ycubj

A kemény anyagoknál a lapkás verhetetlen,de itt első használatra szánt késről esett szó és annak költségeiről. Szerintem mindenképp olcsóbb egy HSS pengéssel kezdeni,az elején óhatatlan a szerszámtörés... És a ha kis gépről van szó vagy lóg akkor általában rezonál is,na ezt is jobban tolerálja a "hagyományos" késes.És a kézzel tömbből köszörültnél nehezebben törik el. Majd ha meglesz az ezer plusz leszúrása akkor jó hasznát veszi egy cserélhető lapkásnak.

ggdr57dg

Szia Laci,
Írtam Neked emailt, várok egy címet Tőled.

svejk

E2N tulajok!
 
Van valakinek tuti gyári tokmánytárcsája a gépéhez?
Mivel rendelkezünk csak itt a fórumon vagy négyen-öten ilyen géppel, lehet le lehetne öntetni úgy 10-15 db-ot mondjuk a fórum Öntősével.
Mert ugye azt már tudjuk, hogy az öntöttvas jobb ilyen célra mint az acél.
 
Az eredeti méret csak azért is érdekelne, mert nekem pl. egy lengyel és egy orosz 125-ös tokmányom van, melyek felfogató furatainak az osztóköre 108 mm (az illesztő perem 95 mm) de ugye a főorsó végén az agy átmérője 100 mm. Tehát csak úgy tudok korrektül tokmányt cserélni ha leveszem a tokmánytárcsát.
Ráadásul ez miatt vastagnak kell lennie a tárcsának hogy besüllyedjen a tokmányfelfogó csavarok feje.
Ha meg már levettem akkor inkább nem háborgatnám, hiszen azért is lehet ilyen gyorsan levenni a tokmánytárcsát az orsóról, hogy cakom-pakli cserélje az ember.
Szerintem nem lenne nagy költség leöntetni durva méretre.
Sőt továbbmenve én szívem szerint öntetnék 160-as tokmányhoz (125 mm-es illesztő peremhez) is.
 

Csuhás

Ha esetleg EMU-hoz is lehetne hosszúkúpos tárcsát önteni akkor arra is lenne jelentkező itt a főrumon. Magam pl ártól függően 2..4 darabot szeretnék.

nvnshmpmn

Jó ötlet. Nekem kellene 125-ös tokmányhoz is, meg 160-ashoz is. Nem tudom, a lyukat érdemes-e beleöntetni, vagy csak egy sima, tömör tárcsa legyen-e? Nekem az utóbbi is megfelelő lenne. A vastagságát 20-25 mm körülire kellene öntetni, mert akkor beleférnek a csavarfejek is, meg van lehetőség a korrekcióra, ha valami nem sikerül. A főorsó kúpjára illeszkedő részeket nem könnyű precízen eltalálni elsőre.  
Momentán szükségem lenne 1 db 160-as, 2 db 125-ös, valamint 2 db 100-as tárcsára. Hogy mekkorák legyenek a nyers méretek, ezt mondja meg legyen szíves valaki, aki járatosabb az öntészetben.

svejk

Van róla valami rajzod?

svejk

No nekem ez a 20-25 mm nem tetszik, leszúrásnál, de egyébként is szinte minden mm számít amivel távolabb esünk a főorsócsapágytól.

svejk

Ezért jó lenne látni egy gyári tárcsát.

svejk

Amíg nincs pontos elképzelésünk, addig kár Petrencét fellovalni.

nvnshmpmn

Egyszer van a csavarok feje, az mondjuk tíz mm. Az illesztőperem besüllyed a tokmányba kb hármat, az 13, a csavarok feje alatt is maradjon kb 3 mm anyag, az 16 mm összesen, meg még amit leoldalazunk, mire szabályos lesz. Szerintem lehetne 20 mm a nyers mérete.
De van nekem egy 125-ös tárcsáém, amit a géphez kaptam. annak eléggé gyári a kinézete, mert úgy emlékszem, mintha köszörülve lenne az oldala. Majd holnap megmérem a vastagságát annak.

r2u4n063m

Nekem láthattátok nemrég a tokmány tárcsámat, bár fogalmam sincs, eredeti-e. Valószínűleg, viszont van benne hiba, azok a zárványok, vagy kitörések.  
Emellett eltérő Atti19 és az enyémnek a felfogatása, ez a hosszú kúpos verzió.  
 
Úgy tűnik, sikerül fordított tokmánypofákat szereznem a 125-ös tokmányomhoz, igaz elsőre elég borsosnak tűnik az ára, 3-4.000 körül láttam vaterán, ez meg hatezer, csak hát a többi nem jó nekem :)  

Csuhás

Van, a letölthető anyagaim között szerepelnek a főorsó végződések. Az emuhoz egy síktárcsa rajza is meg van adva az jó kiindulás lehet. Emunál a nagyobb kúpátmérő 60 és M82x3 menet van rajta.
 
http://data.hu/get/4634257/eszterga_foorso.zip
 

s2k5ycubj

Lehet,hogy furcsa de kaptam rúdanyagban öntöttvasat,a méh telepre hozták be még fel is van címkézve. Megnéztem és tényleg az,pedig úgy néz ki mint a normál vasanyagok rúdban.

svejk

Biza ez elég hülyén lett megoldvam de gondolom az is volt a tervezők célja, hogy a tokmánnyal együtt a tárcsákat is cseréld, hiszen a kúp adja a pontosabb illesztést.
Én már gondoltam olyan perverzet is hogy a három M8-as imbusz fejének a helyét kimarom a főorsó agyának a palástjából. Csak 2,5 mm mélyen kellene a 13 mm-es rádiuszú körcikket kimarni. (100 mm-es agy 108 mm-es osztókör)
De nem akarom elcseszni a gyári állapotot.

jani300

Én sorompó vagy traktor ellensúlyra gondoltam a méh telepről . Persze macerásabb kivágni .