Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

PSoft


szf


szf


RJancsi

Nemrég a kocsibejárónk mellé telepítettem új taposólámpákat. 9 éve úgy vettük a házat, hogy az előző tulaj leszerelte a sajátjait és simán szig szalaggal betekerte a vezetékek végeit. Biztos ami biztos én az alternatív kapcsolókban is kikötöttem a fázist, nem egészen bízva a szigetelő szalag több éves hóban-esőben való tartósságában. Közel 10 évig rágta az asszony a fülem, hogy jó lenne a világítás, ha este ki kell botorkálni az autóhoz. Amikor nekiálltam szerelni akkor derült ki, hogy ugyan védőcsőben vannak a vezetékek, de a kilógó színes erek a védőcsőben fehér 3x0,75 MTK kábelként élik életüket és kő keményre öregedtek a szigetelésükkel együtt. A réz erek is feketére voltak oxidálódva, és nem volt annyi "tartalék", hogy ép rézig lecsupaszolhattam volna. Maradt a vezetékcsere. A 4-ből 3-nál sikerült is a művelet (az MTK-ra kötöttem az új vezetéket és azzal húztam át, de az egyik félúton leszakadt. Szerencsére a régit is ki tudtam húzni meg az újat is vissza. Ám vezetékbehúzóm nincs így én is a spárga/szivacs megoldást választottam. De levegővel nem tudtam átlőni a szivacsot, mindig elakadt és csak a spárgát fújta be a levegő a lukba. Hozzáértők ne olvassák tovább!!! Igazi Mekk Elek módjára kerestem egy a levegőnél 800-szor sűrűbb közeget ami tutira átviszi a szivacsot. Igen, a kerti slag akadt a kezembe. A vízsugár nemhogy átvitte a szivacslabdát, de a 20 év mocskát is kimosta a védőcsőből. Utána levegővel kifújtam a vizet is. Nem épp szakszerű megoldás de működött. Mottó: ha csak kalapácsod van mindent szögnek nézel.

RJancsi

Nemrég a kocsibejárónk mellé telepítettem új taposólámpákat. 9 éve úgy vettük a házat, hogy az előző tulaj leszerelte a sajátjait és simán szig szalaggal betekerte a vezetékek végeit. Biztos ami biztos én az alternatív kapcsolókban is kikötöttem a fázist, nem egészen bízva a szigetelő szalag több éves hóban-esőben való tartósságában. Közel 10 évig rágta az asszony a fülem, hogy jó lenne a világítás, ha este ki kell botorkálni az autóhoz. Amikor nekiálltam szerelni akkor derült ki, hogy ugyan védőcsőben vannak a vezetékek, de a kilógó színes erek a védőcsőben fehér 3x0,75 MTK kábelként élik életüket és kő keményre öregedtek a szigetelésükkel együtt. A réz erek is feketére voltak oxidálódva, és nem volt annyi "tartalék", hogy ép rézig lecsupaszolhattam volna. Maradt a vezetékcsere. A 4-ből 3-nál sikerült is a művelet (az MTK-ra kötöttem az új vezetéket és azzal húztam át, de az egyik félúton leszakadt. Szerencsére a régit is ki tudtam húzni meg az újat is vissza. Ám vezetékbehúzóm nincs így én is a spárga/szivacs megoldást választottam. De levegővel nem tudtam átlőni a szivacsot, mindig elakadt és csak a spárgát fújta be a levegő a lukba. Hozzáértők ne olvassák tovább!!! Igazi Mekk Elek módjára kerestem egy a levegőnél 800-szor sűrűbb közeget ami tutira átviszi a szivacsot. Igen, a kerti slag akadt a kezembe. A vízsugár nemhogy átvitte a szivacslabdát, de a 20 év mocskát is kimosta a védőcsőből. Utána levegővel kifújtam a vizet is. Nem épp szakszerű megoldás de működött. Mottó: ha csak kalapácsod van mindent szögnek nézel.

ajpwg6jrn

Én a 20méter hosszú védőcsövekbe úgy húztam be a vezetékeket hogy egy rossz ELKÓ-ra egy vékony, de erős cérnát rögzítettem, majd addig tekertem szigetelőszalagot a palástjára amíg a védőcsőbe kb. 0,5mm-es hézaggal fért be.
Majd jött a kompresszor 3-4 bárral. Egy másodperc alatt végigszaladt az ELKÓ a csőben. Visszafelé a cérnával behúztam egy erősebb drótot, azzal pedig az összes vezetéket egyszerre.
Nekem van vezetékbehúzó, de csak 10m-es. Így az adott pillanatban ez tűnt jó megoldásnak. [#taps]

ajpwg6jrn

Én a 20méter hosszú védőcsövekbe úgy húztam be a vezetékeket hogy egy rossz ELKÓ-ra egy vékony, de erős cérnát rögzítettem, majd addig tekertem szigetelőszalagot a palástjára amíg a védőcsőbe kb. 0,5mm-es hézaggal fért be.
Majd jött a kompresszor 3-4 bárral. Egy másodperc alatt végigszaladt az ELKÓ a csőben. Visszafelé a cérnával behúztam egy erősebb drótot, azzal pedig az összes vezetéket egyszerre.
Nekem van vezetékbehúzó, de csak 10m-es. Így az adott pillanatban ez tűnt jó megoldásnak. [#taps]

ajpwg6jrn

LoRa-s RF-es átjátszót kell venni és külső antennával kell telepíteni. (Sok 10km-ert is képes átlőtni szélsőséges esetben.)

ajpwg6jrn

LoRa-s RF-es átjátszót kell venni és külső antennával kell telepíteni. (Sok 10km-ert is képes átlőtni szélsőséges esetben.)

g89ketty


g89ketty


ajpwg6jrn

Nehogy álmatlanul forgolódj, emiatt.
Szerintem 470uF/35V [#taps]
Vastagabb csőbe az izmosabb társát javslom. (1000uF)[#eplus2]

ajpwg6jrn

Nehogy álmatlanul forgolódj, emiatt.
Szerintem 470uF/35V [#taps]
Vastagabb csőbe az izmosabb társát javslom. (1000uF)[#eplus2]

PSoft

Egy hullámkarton gyártó cégnél dolgoztunk...
Világítás korszerűsítés, a mennyezet alá függesztett új 200-as horganyzott kábeltálcákból épített, 40-60 m hosszú nyomvonalak, a tálcákon függesztve a lámpatestek.
Maga a nyomvonal építés is igen macerás volt a szállítópályákkal, gépekkel telepakolt működő csarnokokban.

Jött a kábelezés, de hogyan...hogy egyszerű legyen?

Irány a helyi bazár.
Egy pickup szerű távirányítós kisautó, pár száz Ft-ért.
Kényelmesen elfért a 200-as csatornákban, lentről irányítva húzta be a csatornába a henk szálakat, egyiket a másik után.
Egy kis extrával lett kibővítve a járgány, szigszalaggal fogattunk rá egy nagyobb fényű piros LED-et, hogy lentről is jól lehessen látni merre tart a madzaggal.
Onnantól kezdve, mindenki csak kábelt akart húzni.[#nyes]

PSoft

Egy hullámkarton gyártó cégnél dolgoztunk...
Világítás korszerűsítés, a mennyezet alá függesztett új 200-as horganyzott kábeltálcákból épített, 40-60 m hosszú nyomvonalak, a tálcákon függesztve a lámpatestek.
Maga a nyomvonal építés is igen macerás volt a szállítópályákkal, gépekkel telepakolt működő csarnokokban.

Jött a kábelezés, de hogyan...hogy egyszerű legyen?

Irány a helyi bazár.
Egy pickup szerű távirányítós kisautó, pár száz Ft-ért.
Kényelmesen elfért a 200-as csatornákban, lentről irányítva húzta be a csatornába a henk szálakat, egyiket a másik után.
Egy kis extrával lett kibővítve a járgány, szigszalaggal fogattunk rá egy nagyobb fényű piros LED-et, hogy lentről is jól lehessen látni merre tart a madzaggal.
Onnantól kezdve, mindenki csak kábelt akart húzni.[#nyes]