Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

Szalai György


dg8n4i8x

De itt nagyon merev lesz ez a cucc, és jó a megvezetés... Nem tudom mennyit fog engedni talán pár tizedet...  Nem lesz egyszerű... Leburkoltan fogasszíj, hogy ne lásd? :)

bmejdz9nu

Persze... nekem is ilyesmik vannak... több fajta is.. olyan is ami "oldalt kihajtásos" és olyan is ami szembe...
De két léptetőmotor vagy szervómotor a végső megoldás... majd... persze fékes :)

bmejdz9nu

Nem lehet fogasszíj! Azért sem mert pont ott lesz az energialánc! Tele mindennel... Tudod HF motor... szerszámcsere levegő, hűtővíz ki-be... hűtőfolyadék... motor vez. kábelek... stb.

dg8n4i8x

Szerintem a féket Józsi nem ide gondolta, hanem a Z-re! Ez a trapézmenet még önzáró kell, hogy legyen...

bmejdz9nu

Kell azért... főleg a felső állásban, ha kicsit is berezonál... akkor lemászhat...

dg8n4i8x

Oda nem valami manuális rögzítést szántál? Csavaros szorítás vagy ilyesmi...

bmejdz9nu

Egyenlőre, igen. De ha motoros lenne... akkor vagy nem kellene... vagy az is elektromos.

Motoros

Péter!
Én is gratulálok, tényleg nem szokványos megoldás. És persze irdatlan munka, rengeteg marás és az a rengeteg menet. Az én gépemen sosem lesz hasonló, mert lelkileg sem tudnám rászánni magam ennyi melóra.
Kár hogy a fotók között nincs olyan ahol éppen szügyig állsz a forgácsban...az igen hatásos tud lenni.
A szánok rögzítésének tökéletesnek kéne lenni, különben az Y és X tengely közé bekerűl egy esetleges rezonancia, ami hazavágja az egészet, ezt így utólag kitalálni a már meglévőre, nem biztos hogy kis gond. A fék meg a stift meg a hasonlók....hát nem tudom.... annak olyannak kéne lenni mintha odaheggesztették volna. Egy befeszítéses megoldás is csak akkor jó ha van mihez mit feszíteni. Persze nem akarok akadékoskodni, ez legyen a Te gondod, úgy is kitalálsz valamit ahogy ismerlek.

Motoros

A THK sinen mi csúszik? mert a fotókból nem értem hogy hogy van megoldva. Kis kocsik, amit az a 2x4 csavar fog?

Bicska

Amíg nem raksz rá motorokat, addig talán lánc-lánckerék megoldással együtt tudna tekeredni.. Üdv!

bmejdz9nu

Hát igen jól látod... a síneket nem akarom terhelni a rezonanciával...
De ez is olyan dolog mint a többi... azaz nem a "marás idő" sok... hanem a kifilózás :)
Ennek már mindenét csak egyszer csináltam... :) azaz veszteségmentesen...

bmejdz9nu

Csak!: THK15 vezető és 2-2 kocsi... és azok a csavarok 5-ösök... de viszonylag sok... de a feszítést nem a sínhez és kocsikhoz akarom, hanem a tartóoszlop és kereszt tartó közé! (tehát a kocsik akkor kiesnek a "játékból"...:)

bmejdz9nu

Hát az én két kezem mint egy PLL áramkör ugy van szinkoronizálva... azaz két balkezes... de azt pontosan... :)

Motoros

Értem, kösz, csak azt nem értettem hogy hogy fér be oda egy kocsi. Egy kicsi kocsi befér.
Én olyan lusta vagyok hogy a menetes orsót is elspóroltam volna. Híd középen megfog,kézzel megemel a felső végállás ütközőig, és rögzít.
Lefele meg csak ráengedni az aló ütközőre és kész.