Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

szf

Szerintetek lesz valami baja az AC servonak ,ha kiveszem belőle a forgórészt hosszabb időre?

svejk

Nem találkoztam még lemágneseződős fajtával, szerintem ahhoz túl fiatal konstrukciók.

szf


vjanos

Oké, küldd a mailt, azt majd meglátjuk :)

vadember

Hol rontom el a számolást?
Egy M16-os csavar menetemelkedése 2 mm.
A magmérete 14 mm. ->terület 113 mm2.  
A 8.8-as csavar folyáshatára 640 N/mm2.  
Tehát 72320 N-erőig terhelhető nyúlás nélkül.
 
A 16-os csavart 176 Nm erővel szoktuk meghúzni.
Menetes hajtásnál:  
egyenesvonalú erő(N)= (6.28 * forgatónyomaték(Nm)) / menetemelkedés(m)
(6,28*176)/0,002=552640 N erő keletkezik.?
Ez négyszer annyi mint aminél az én számolásom szerint el kellene szakadnia a csavarnak.
Tehát a kérdésem, hogy mit rontok el a számításban?
 

Dakota25

 
talán: Fs=Fny*mű
A meghúzási nyomaték jelentős része a surlódás (anya-alátét, menetek) legyőzésére fordítódik, ez a rész nem eredményez szakítóerőt a csavarban.

istvan58

Hali,
 
60x8.5mm hosszú lyukat szeretnék marni 6-os maróval. A végeken R=4.25mm rádiuszal.
Valaki leirná a G kódot egy fogásra, majd a Z előtolást beleirom,?
Előre is köszi.

KBalázs

Van kis léptetômotorom, amiknek a hátsó tengelykivezetésén csücsül egy vaskos lendkerék (a motorhoz képest vaskos). Hogyan lehet szépen leszedni onnan ezt? Boncolt már ilyent valaki? Csapágylehúzóval próbáltam, de van egy gumis rész a közepén, ami nyúlik és nem engedi. Csak a fűrészelés a megoldás?
Végül lefûrészeltem, de érdekelne más hogyan csinálta/csinálná.
http://www.kepfeltoltes.hu/150227/DSC02739_339_23_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

ANTAL GÁBOR

Én esztergálnék egy miniatűr " Trabant agylehúzót "  De elötte egy kicsit óvatosan  rámelegítenék a tengelyre.  loctite rombolás céljából )

KBalázs

Nem tudom hogyan van felrögzítve, a ragasztást nem tartom valószínűnek. Melegítéssel az a gond, hogy amint írtam, gumi van kuplung gyanánt a lendkerékben, és ez borzalmasan büdös már kis hóbevitelre is. A motor és a lendkerék között kb 2mm hézag volt.  
Két darab 2mm vaslemezt a gumis résznél beljebb a tengelyig betoltam (vasakat két fakockára felcsavaroztam), és nyomtam a tengelyt kívülről oszlopos fúróba fogott acélcsappal. Tehát mintha izomból fúrnék, mint egy idióta, de végül a gépet féltettem, hatalmas erô hatására sem eresztett.

guliver83

 
 Én csinálnék hozzá egy leszedőt.
Amivel egész be lehet nyúlni a tengelyhez és azzal húznám le. két fél anyagból meg lehet csinálni.
 
 

guliver83

 
 Például egy http://cnctar.hobbycnc.hu/HJozsi/Eszterga/Csap%e1gycsere/Leh%faz%f3%20hosszabb%edt%f3_004.JPG" border=0>

KBalázs

Ez szép megoldás, de egy 500Ft-os motornál nem reális energiabefektetés.

000000000


000000000

http://www.szerszamshop.hu/images/cache/4/3/4309s400c5052.00i.jpg" border=0>