Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Épül a gépem ::: Varga István

Indította gaben, 2025 február 26, 08:07

Előző téma - Következő téma

hostya

Körbe járható forgató nélkül is ...
Nézd csak meg a #347-ben a videót. [#wave]

hostya

Bocsi..
Válasz © robroy007-nak a #336-ra.

KoLa

Nagyon jó!Mekkora félgömböt tud a mozgástere?

s73tgf9vg

Szia István! Nagyon tetszik a gép és érdekel, hogy milyen cam programot szeretnél használni hozzá az 5 tengelyhez. Valamint ha cask 3 tengellyel marsz akkor hogy állnak a motorok a helyükre? Azt a Mach3 elvégzi?

krnj79r9n

Szervusz István,
 
Először is nagyon klassz a gép! Szépen alakul, igazán profi munka. Nem is igazán tudnék belekötni semmibe.
Talán egy észrevétel a függőleges forgótengely csapágyazásával kapcsolatban. Nem egyértelmű számomra a képekből, de úgy saccolom hogy 2 db (javíts ki ha tévedek) mély hornyú golyóscsapágy van ott. Én inkább ezt érzem egy kicsit gyengébb láncszemnek a gép többi részéhez képest. Én ott valószínűleg valamilyen nagyobb átmérőjű axiális golyós és mélyhornyú kombinációt, esetleg kúp görgős ferde hatásvonalút alkalmaztam volna a nagyobb merevség érdekében. Szerintem ez lényegesebb lenne, mint az NG által a #327-ben javasolt merevítők a fordított "U" alakon. Hiszen az az "U" a főorsót körbe ölelve bezáródik a másik forgó tengely kétoldali csapágyazásai révén. Az ott elég kompakt és merev szerkezetnek tűnik.
Ennyi lett volna az észrevételem, ettől függetlenül ez egy nagyon komoly és alaposan átgondolt konstrukció, bár már én is itt tartanék. Még egyszer gratulálok és nagyon kíváncsian várom az első megmunkálásokat és tapasztalatokat.
 
Még mindig érdekelne a sínek, pontosabban a kocsik típusa. Tehát, hogy normál előfeszítésű (vagyis inkább előfeszítés nélküli) kocsikat választottál-e vagy a ZA esetleg ZB előfeszítésűeket?

wkbgzy80t

Én arra gondoltam, hogy azok a csapágyak ferde hatásvonalúak, anyával össze is vannak húzva, így inkább a tengely merevsége számít ott, ami nekem személy szerint elég masszívnak tűnik. Viszont ezek ugye alu lemezek, puhák. Még ha acél lenne, jobban nézne ki. Viszont így élében csavarozva, nem tudom... emiatt szinte csak a csavarok adják a merevségét, mivel az összefekvő felületek kicsik, az alu könnyen deformálódik.
 
Meg kéne mérni... Szerintem szabadon hagyva a lemezeket két ujjal egy tizedet bele lehet tenni (persze összeszerelve más, de mikor a maró veri az anyagot...)
 
Majd úgyis kiderítik h valósak-e az aggályaink :)

adamant

 
 
Hát az alu sem olyan gyenge mint azt elkönyvelik PL 7075-T6 ő az acélokkal vetekszik! De a puding próbája is az evés [#hehe]
 
Csak így tovább![#eljen]
 
 

Varga István


Varga István

Szia Gábor!
Neked részben igazad van.
Ha begondolsz, a marómotort körbefogja a billentő egység, így bebillenni nem tud az oldalfal. Oldalirányú terhelés hatására a tengelyek illetve a csapágyazás nem engedi kimozdulni az egytengelyűségből.  

Varga István

Szia Szabolcs!
EdgeCam fogja generálni a kódot a géphez.
3 tengelyes marásnál az "A" és a "C" tengely is 0 fokon áll. Mach a "Hom"-ra álláskor visszaállítja a tengelyeket 0 pozícióra.

Varga István

Szia Sándor!
A függőleges tengely csapágyazása. Felül kétsoros ferde hatásvonalú csapágy van, alul egy mélyhornyú.

HJózsi

Szóljatok majd, megyek én is! [#fejvakaras][#integet2]

HJózsi

na a fejvakaró nemtom' hogy került oda ...

s73tgf9vg

Ezen megakadt a szemem:
"egy 4 méter hosszú gépről van szó?! Jól emlékszem a legnagyobb méretet illetően?"
A méretei alapján nem tűnik annyinak, maximum 1.5 méter hosszúnak. Végülis mekkora? 4 méter az tényleg hatalmas nagy jószág!

v2vhwz32z

Tévedtem. A #73-79 alatt tényleg ilyesmi méretet említ(3700mm) István, de az egy másik gépnek tűnik.