Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Varga István

Indította gaben, 2025 február 26, 08:07

Előző téma - Következő téma

000000000


guliver83


9npx2xk89

Ez nagyon durva gép, melyik része a hobby kategória? :-)

HJózsi

Az egész, ha az építője csak hobbiból építi! :D

y72m8w6js

Öööö, Debrecenbe? Nagyon szeretnék, de még képlékeny.

geforg

Kedves István fogantyút elfelejtettél tervezni, így macerás lessz bevinni a találkozók helyszinére!!![#worship][#worship][#worship][#pias](mikor isszuk meg azt a k... sört?)

2dbfy8y

Én is had szóljak be! [#nevetes1]
Erre rosszat nem lehet mondani, ez már profi ipari gép lesz!
Gyári gépek sincsenek ilyen profin összerakva, és megtervezve!
Gratula hozzá! [#eljen][#taps]

me3ua0a6

Nagyon profi lett!
Csak így tovább!
Lássuk munka közben is ám!

wkbgzy80t

Ez a gép tényleg gyönyörű, és nagyon egyben van, sok-sok briliáns megoldással és szakértelemmel lett feltöltve, ez teljesen világos. És hozzáteszem, hogy személy szerint nekem is minden vágyamat fölülmúlja.  
Bízva viszont abban, hogy István kritikai észrevételt is szívesen venne (amit nyilván kapott más forrásból), nem csak és kizárólag dícséreteket (mint amiket eddig itt kapott), megjegyezném, hogy az én szemem ici-picit bántja az, hogy a motort tartó élében csavarozott U alak nélkülöz mindenféle merevítést. Még ha "erős" is az átlag hobby megoldásokhoz képest, az egész géphez képest akkor is messze a leggyengébb pont, szvsz aránytalanul. Rendben van, hogy nem nagy a motor, de 10es maró azért belemegy (ha jól látom h er16os), és ekkora szárral azért vannak nagyobb szerszámok, és ilyeneket használva pl. egy síkoláshoz, ezek a lemezek még akár erősen le is korlátozhatják jelen állapotukban a megmunkálási paramétereket (mindezt persze ránézésre mondom).
Csak hirtelen elképzeléstől vezérelve rajzoltam egy paintes mórickaábrát, hogy mi jutott eszembe ide elsőre (így még simán elfordulna a rendelkezésreálló helyen, és minimális ráfordítást jelentene az eddigiekhez képest):
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/NG/U.jpg" border=0>
 
Nem akarok belerondítani a képbe, de egy ilyen műalkotás -és gazdája-, megérdemli az őszinteséget.

svejk

Egy biztos, ez a gép nem úgy készült, hogy fogok egy alakatrészt odapasszítom, no akkor fúrjuk fel ide...
Hanem minden számítógépen lett megtervezve az utolsó csavarig, így bármikor reprodukálható, akár sorozatban gyártható.
Ez számomra már egy csoda!!

3vv2btrhv

Mindig fentartom a kérdésemet a megmunkálandó munkadarab méretéröl , mert én ugy tudom , hogy a 5 axis programok ugy pozicionálják a szerszámot , hogy a legideálisabb megmunkálás jöjjön létre .
De a képek alapfán a hidba fog ütközni a léptetö motor amikor forgatni fogja a program .

000000000


Rabb Ferenc

Miért ütközne bele? Az egyik képen most is vágállásban van és nem ütközik. És mivel szimmetrikus elrendezésű, így 180 fokkal elforgatva sem fog ütközni. De elég 90 fok is (következő kép) mert utána a sokadik axis tud átfordulni
 
Ki van ez találva...

robroy007

nekem is ez tűnt fel, hogy a motor vége amikor a híd szélén van nem fog beférni a forgáspont és a híd lába közé
 
de lehet csak csalóka a fénykép mert nem jó szögből látjuk

hostya

Nem kell beférni a motornak a "híd lába közé" soha, hiszen nem is akar oda menni...
 
A 4. és az 5. tengely csak 180°-ot (vagy valamivel többet) fordul, tehát soha nem kerül a motor a "híd lába közé".  
Szerintem...