Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Digitalizálás

Indította gaben, 2025 február 03, 18:17

Előző téma - Következő téma

3vv2btrhv

http://forum.david-3d.com/download/file.php?id=7560&t=1" border=0>
Második tesztem eredménye . Ez lesz kinyomtatva .

3vv2btrhv

http://forum.david-3d.com/download/file.php?id=7563&t=1" border=0>
Kicsit pihentebben azért ez már elfogadható .

3vv2btrhv

http://forum.david-3d.com/download/file.php?id=7562&t=1" border=0>
Majd ez lesz a PTM RTI BRDF képfeldolgozás alapja .

4pmudt7rb

Ezt most nagyon nem értem.  
Jó minőségben tudsz szkennelni. Meg van a 3D-s modelled. Ráfeszítheted a saját textúráját. A David arra is képes, hogy a szkennelés végén a projektorral rávetítve a tárgyra a 3 alapszínt, visszaadja az eredeti színeket. Mono kamerával tud színesben fotózni. Ezer program közül választhatsz amivel utána még renderelheted kedvedre. Miért akarod  tovább "képfeldolgozni" ?  Valamilyen tudományos munkához kell? Ha igen miben nyújtana az jobb eredményt?

3vv2btrhv

Ezt mind csináltam , ha visszanézel a topikban találsz rengeteg Blenderes renderelésemet porcelánról , kisplasztikáról .
A tervem , hogy a digitalizálást egy nézegetős alkalmazásban úgy lehessen forgatni , nagyítani , és a fényforrást szabadon mozgatni a tárgyon .
Mert ugye a súroló fény hozza ki a legapróbb részleteket !! .
Ezt a technikát is alkalmazom , van szoftvere letölthető . De csak 2D ben működik , nem tudom a tárgyat forgatni . Én a két meglevő szoftvert akarom egy hardverrel megoldani .

3vv2btrhv

http://forum.david-3d.com/download/file.php?id=7564&t=1" border=0>
Gipszből faragtam kézzel , ekkor már szétszedtem a CNC-met .

KBalázs

Csak megkérdem. Ez a kép életlen. Direkt életlen? Hogyan lesz éles minőségi digitalizálás egy életlen képből? Vagy bár hány életlen képből?

3vv2btrhv

Sajnos a szemem a ludas , és ez csak tesztelése a hardvernek . Amikor sikerül majd kapnom egy Canon fényképezőgépet ( ez van a tervrajzon középen ) megoldódik az életlenség is .

4pmudt7rb

Még mindig nem világosodtam meg. Olvastam, hogy a Maya többek közt BRDF  képeket is tud használni a rendereléshez ,shadeléshez. Eléggé elöl van a toplistán. Nem hiszem, hogy (remélem ezzel nem sértek meg senkit) innen a fórumról verbuvált segítséggel, annál ütősebb alkalmazást össze lehetne hozni. Nem használok egyáltalán ilyen programokat, de nézegetem néha a velük elért eredményeket és olvasok róla. A mostani programok mögött évztizedes fejlesztő munka áll.
Komoly szakembergárda... Azt is megértem, hogy a David csapat nem akar egy komoly render motort integrálni a programba. Egyelőre a szkenner rész fejlesztése leköti őket. Még jó ideig :) Maya 3DS ... hasonlókkal szerintem nem akarnak versenyezni. Meg van az átjárhatóság feléjük. Na nem értetlenkedek tovább mert még piszkálódásnak veszed. Sok sikert a munkádhoz!

3vv2btrhv

Nem veszem piszkálódásnak inkább építő segítségnek .De a BRDF adatot előbb elő   kel állítani , és a szkennelt tárgy adataiból . Mert most úgymond elővesznek egy könyvtárból  generált BRDF képet és ezt húzzák rá rendérélesnél  .

3vv2btrhv

http://www.imgserv.com/images/2014/03/09/3BWUoyK.jpg" border=0>
Képfeltöltést probálom

3vv2btrhv

http://www.imgserv.com/images/2014/03/10/wsPUeig.png" border=0>
Próba 360 fokos digitalizálás

3vv2btrhv

Ja ez a csicsa világ .

wcsxp0uxa

Bár nem értem ,hogy lehet 2szoftvert 1 hardverrel megtoldani.(valószínüleg nem is árulnád el)
Linkelek néhány anyagot
http://109.74.55.19/tananyag/tananyagok/PROGRAMOZ%C3%81S/OpenGl%20grafikai%20rendszer_honlap/alapfog.html" TARGET=_fnew>opengl
http://109.74.55.19/tananyag/tananyagok/PROGRAMOZ%C3%81S/OpenGL%20grafika.pdf" TARGET=_fnew>opengl
speciel elsőre nem találtam meg azokat az anyagokat amiket én használok.
Na mindegy ,amit szeretnél csinálni az minden alapból benne van az opengl könyvtáraiban.
Ha megvannak a megfelelő adatok és be van töltve a megfelelő regiszterekbe . Onnét simán tudod forgatni kedved szerint.(nagyítani, kicsinyíteni , textúrát feszíteni rá , stb)
Ez a teapot nevű demo sokféleképpen fönt van a youtube-on. Néhány sort kell csak bepötyögni hozzá az adott környezetben. http://www.youtube.com/watch?v=ysFQvFMuK8M" TARGET=_fnew>teapot_3d_opengl
Én nem tudom miért érdemes toldozgatni-foltozgatni valamit ami nem felel meg az elvárásaidnak.
Az igazi megoldás ebben az esetben is az, ha saját kezedbe veszed a dolgokat !