Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

wzc80zbf7

Kérdésem az lenne hogy bronz vagy szén keféket csináltál? Mert úgy tudom hogy a bronz keféket nemigazán szeretik az E240-esek. A gyári milyen? Most bronzkeféből csináltam bele, tökéletesen működik de azt mondták hogy inkább szén lenne az ideális hozzá az nem teszi tönkre a motort.

hyuekyh7a

Ezt probáld ki
p0 3000
p1 2400
p2 512
p3 30
p4 300
p5 800
P6 256

s7manbs8

OK, megnézem de ez melyik verzióhoz való ? Nálam csak 6 paraméter van ott amit írtam legalábbis.

s7manbs8

Illetve ezek már 256 tal felszorzott értékek ?

hyuekyh7a

Igen ez az eredeti és 256 al felszorozva
a p6 az enkoder jelet osztja most 1az az nincs osztás
az uhu beállitó szoftverrel is megy.

hyuekyh7a

Nekem a kismarómon 3 ilyen etedeti  vezérlőm van
nincs vele semmi gond évek óta

s7manbs8

Köszönöm, az elég biztató ! :)

s7manbs8

Most jobban megnézve hasonló ez az érték, mint amit beállítottam legutóbb.

PSoft

Olyan E240-essel még nem találkoztam,amiben SZÉNkefe lett volna.
Gyárilag,kivétek nélkül bronz kefékkel vannak szerelve.
Én is bronzkeféket csináltam hozzájuk.
Adott esetben a SZÉN kefe veszélyesebb lehet a kommutátorra.
Vannak sokkal keményebb szénből készült kefék is,mint maga a vörösréz kommutátor.
Ha a kefe keményebb mint a kommutátor,az sokkal veszélyesebb a motorra/kommutátorra.
 
Igazából az eredeti kefék grafitbronz anyagúak.
Nekem sikerült keménységben megegyező,csak sokkal nagyobb darabokat találni,abból készültek.

Rabb Ferenc

A keménységnél talán még nagyobb probléma a szénkefe sokkal nagyobb fajlagos ellennállása, nagyobb átmeneti ellenállása és feszültségesése.
 
Ezek miatt a "bronzkefe" sokkal biztonságosabban, szikrázás, beégés és különösebb melegedés nélkül viszi át a nagy áramlökéseket. Ez az E240-nél akár 25A is lehet, ha jól emlékszem.  
 
A gépkocsik indítómotorjainak a keféi is mind bronzkefék.

wzc80zbf7

Hát ma bementem egy szénkefe szaküzletbe és vettem hozzá bronzkeféket. Nem sokkal voltak nagyobbak mint a gyáriak. Fogtam csiszolgattam addig amíg nem lett jó a motorba. Sajnos rugót nem találtam sehol úgyhogy próba képen egy tollból vágtam szét egy rugót és annak a felét tettem be.
 
Utána következett a próba. Tökéletesen működött még nagyobb feszültségen is. A kommutátoron néztem hogy okozott-e bármilyen galibát. Semmit nem láttam rajta. Még karcolást se. Viszont a végén lévő dugók menete Metrikus szabvány? Mert eddig nem találtam megfelelő dugeszt hozzá :(.

PSoft

[#nezze] #11857.
 
Küldtem mailt is.[#wave]

RogerCo


wzc80zbf7

Akkor elvileg az itt lévő első termék jó dugónak?
http://webaruhaz.technoconsult.hu/hu/katalogus/pvc-csovek-es-fittingek/dugo" TARGET=_fnew>Link
 
Ezen 3/8-ados menet van.

wzc80zbf7

Nem lett ez a menetméret elírva? Most voltam egy pneumatika szaküzletbe és a 3/8"-os menetű pneu csati nem megy bele. Ami közel hasonló az 1/8" de azt meg nem mertem beletekerni mert igen szorult benne. :(