Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

000000000

Kiváncsi leszek, hogy pörög 10-12-ezren?!

svejk

Ismerem mint a tenyerem :))
Az encoder szabványos HEDS encoder, így a bekötése is.
Tehát balról jobra: GND - NC - A - +5V - B  ha úgy fogod, hogy a bevágás alul van.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Mavilor%20AC/" TARGET=_fnew>Itt van róla két adatlap.
Nagy fordulatra ne számíts, melegedni fog, nem is igazán a tekercs, inkább talán a csapágyak.
100V DC sínről nálam 9 ezret pörgött

jv7pu3a5p

Arra én is, mindenesetre a címkéjén 12e van :)

svejk

Számomra ez az adat érthetetlen, talán arra vonatkozik, hogy a forgórész http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Mavilor%20AC/mavilor_csap%e1gy%20002.jpg" TARGET=_fnew>bandázsolása
ennyit bír.
Más AC szervó motoroknál is ilyen mags fordulatszámok vannak megadva.

svejk

Ismerem mint a tenyerem :))
Az encoder szabványos HEDS encoder, így a bekötése is.
Tehát balról jobra: GND - NC - A - +5V - B  ha úgy fogod, hogy a bevágás alul van.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Mavilor%20AC/" TARGET=_fnew>Itt van róla két adatlap.
Nagy fordulatra ne számíts, melegedni fog, nem is igazán a tekercs, inkább talán a csapágyak.
100V DC sínről nálam 9 ezret pörgött

svejk

Én max. 4 ezres fordulatra lőném be a motort és áttétel, fel illetve lefelé. Egy 3 vagy 4 lépcsős szíjtárcsával minden fordulat kihozható lenne belőle. Gondolok itt az 500-15000-re.

svejk

Számomra ez az adat érthetetlen, talán arra vonatkozik, hogy a forgórész http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/Mavilor%20AC/mavilor_csap%e1gy%20002.jpg" TARGET=_fnew>bandázsolása
ennyit bír.
Más AC szervó motoroknál is ilyen mags fordulatszámok vannak megadva.

svejk

Ha lesz még kérdés, kedden leszek legközelebb...

svejk

Én max. 4 ezres fordulatra lőném be a motort és áttétel, fel illetve lefelé. Egy 3 vagy 4 lépcsős szíjtárcsával minden fordulat kihozható lenne belőle. Gondolok itt az 500-15000-re.

x4rhew5r3

Na ez biztató!
Mivel vezérled? xMega32A4?

svejk

Ha lesz még kérdés, kedden leszek legközelebb...

svejk

Sok-sok db után azt mondhatom 3 hibaforrás lehet.
1. Helytelen szállítás, ütés hatására lepattan a HALL mágnesgyűrűje a kehelyről, -- vissza kell ragasztani.
2. üzemszerűtlen gyorsítások hatására fellazul a HALL mágnesgyűrűjének a kelyhe a tengelyen (csak durva teszteléskor fordult elő),
hernyócsavar és ragasztás rögzíti, -- vissza kell állítani.
3. csapágycserénél vagy a fogazott szíjtárcsa levételénél túl nagy tengelyirányú erőnél, lehúzószerszám nélkül szintén elcsúszik az említett kehely és hozzáér a HALL érzékelőkhöz. -- óvatosan, mindent melegítve szerelni.

x4rhew5r3

Na ez biztató!
Mivel vezérled? xMega32A4?

svejk

Azt még el kell mondani hogy ez a motor a KLAVIO Kft-nél kaphato ACS606-os servo vezérlővel tökéletesen működik pozicio szervoként. Áramban és feszültségben is illeszkedik hozzá.
Ha csak sebességszervot akarsz fortunának, nem biztos hogy megéri a fáradozást mert kész vezérlő IC-k kaphatóak..
Persze tudom az alktás öröme és azért a gyári IC-vel is van gond amíg elkészül.

svejk

Sok-sok db után azt mondhatom 3 hibaforrás lehet.
1. Helytelen szállítás, ütés hatására lepattan a HALL mágnesgyűrűje a kehelyről, -- vissza kell ragasztani.
2. üzemszerűtlen gyorsítások hatására fellazul a HALL mágnesgyűrűjének a kelyhe a tengelyen (csak durva teszteléskor fordult elő),
hernyócsavar és ragasztás rögzíti, -- vissza kell állítani.
3. csapágycserénél vagy a fogazott szíjtárcsa levételénél túl nagy tengelyirányú erőnél, lehúzószerszám nélkül szintén elcsúszik az említett kehely és hozzáér a HALL érzékelőkhöz. -- óvatosan, mindent melegítve szerelni.