Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

A John Dere olaj lehet motorolaj, vagy lehet a váltóba való olaj is. A kettő közt jelentős a viszkozitás különbség, ugyanis a váltóban (népiesen szólva) hidraulika olaj kell, mert a mostani traktorok váltója kb olyan mint a luxus sportkocsik automata váltója. Minden egyes fokozatot külön hidraulikusan működtetett kupplungok kapcsolnak, ezért oda elég híg olaj való, ami megfelel a főorső kenéséhez is. A motorolaj viszont csak 100 fok fölött éri el a siklócsapágyaknak megfelelő üzemi viszkozitást ami esztergánál sosem fordul elő.
Az E400 gépköncsve szerint T20 szerszámgépolaj + literenként 2 deci petróleum keveréke tültendő az olajtartályba. A T20 visztkozitása feltehetően 20-as (40fokon) A Laslie által javasolt Spinol 15-é tizenötös (40 fokon) kérédés, hogy a literenként két deci petróleum mennyivel viszi lejjebb a 20-as viszkozitást, lehet, hogy még a 15-ösnél is hígabb kellene, hogy legyen.

keri

Nem az ATF olajra gondolsz? Az való a hidraulikus működésű autómata váltókba.
Az elég híg olaj.
Van a sima váltó olaj ami arról ismerszik hogy elég sűrű és iszonyat büdös.
Meg van a hidraulika olaj, aminek nincs különösebb szaga, állaga az kb mint egy átlagos motor olajé hidegen és nem kifejezetten siklócsapágyakhoz és fogaskerekek kenéséhez való.

000000000

Nem az ATF olajra gondolok. Az ATF hydrodinamikus váltókban használatos, ami a mezei automata váltót jelenti, amit már egy suzuki swiftben is meg lehet találni esetleg. A John Dere traktorokban hidromechanikus váltó van, ami egy összetettebb szerkezet, a hatásfoka ugyan olyan jó, mint a manuális mechanikus váltóké, mert összekapcsolt állapodban nincs slip. Az ATF olaj jellemzője, hogy fordítva változik a viszkozitása, mint amit megszoktunk, azaz hidegen híg melegen kicsit sűrűbb lesz.

4um5b65d

Ezeket a képeket magamnak csináltam a célszerszám fotókhoz.  
Nem nagy dolog de gondoltam jó lesz nektek is valamire.  
A persely nélkül "összecsípte" volna a pofa az alkatrész kilógó tengelyét.
Valami sebváltó kütyü.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/LASLIE%20(%20Eszterg%e1l%e1s%20)/Megmunk%e1l%e1si_%f6tletek/Has%edtott_persely_1/has%edtott_persely_a.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/LASLIE%20(%20Eszterg%e1l%e1s%20)/Megmunk%e1l%e1si_%f6tletek/Has%edtott_persely_1/has%edtott_persely_b.jpg" border=0>

KoLa

F#sz# kis befogót csináltál[#eljen]
Nem akartál pofát cserélni?[#nevetes1]

000000000

MEgoldottam az olajzási problémát. A cserekerékházba vezető csövön túl nagy lyukak voltak (onkéntes konstruktőr belevert egy szeget úgy néztem).
A főorsó csapágytól 40 centire kilógó befogott cső végén 60-70 kiló erővel 5 századot tudok emelni üzemmeleg állapotban. Ez jó érték?

000000000

Az 5 századot a főorsó nagy peremén mértem.

4um5b65d

A sokból egy sem volt jó.  Nagyon keskeny volt a fogási felület és nem volt oké a normál pofa, mindenképp valami vállas kiesztergáltban kellett volna megfogni.
Muszáj lesz még pofákat gyűjtenem. [#nevetes1]

KoLa

Ez jó érték, ennyi hely kell az olajnak is ! tudod állítani a rést ha pontosabbat akarsz mivel kúpos bronzcsapágy van elől!kivülről lehet állítani ha szorító gyűrű csavarjait kilazítod utána finoman egy kicsit , a főpróba hidegen lesz, ha kézzel nem mozdul akkor sok lett!

KoLa

[#nyes]Hahahahahaha:)
Úgy tudom közép-európa egyik legnagyobb készletével rendelkezel , 'pofából'

4um5b65d

Ma érdekes anyagokat esztergáltam.
Ránézésre a palástja sima hengerelt köracél, ami furcsa volt, hogy mintha kovácsolták volna a homlokfelületét.
Lapjára egymásra pakolva kaptam és meg volt jelölve mindegyiknek az egyik fele, hogy abból az oldalából kell elkészíteni a rajzon levő alkatrész jelölt felét.
Megfogom a legfelsőt és azt hittem valami ragacsos anyag került közéjük, mert nehezebben vált el egyik a másikától, de nem láttam rajta semmit, nem is foglalkoztam vele.
Ekkor még észre sem vettem, főleg, hogy a következőnél nem volt semmi ragadás.
Na szóval ez a hülye anyag mágneses volt.
Érdekessége a dolognak hogy amikor a második félkész melót a sima felével ráfordítottam az elsőre, utána sokkal nehezebben lehetett szétszedni őket.
Aztán csináltam tovább a következő műveleteket.
Menet közben már a forgács is kezdett rátapadni a furat felületre.
Mire kész lett az alkatrész egészen "bemágneseződött" a cucc.
 
Találkozott már valaki ilyennel ?
Valami R-M-C vagy R-M-O jelzés volt ráírva az egyik anyag palástjára és igen ridegen pattogott le a forgács és furcsán vörösre színeződött. A kést is eléggé meggyötörte.
Rákérdeztem, mikor elvitték, de nagyon ködösítettek, nem akarták az orromra kötni.

4um5b65d

Asszondod nagy a pofám ???
[#nevetes1]

KoLa

A füled nagy, mert vetted az 'áthallást'. vagy ez inkább humorérzék?vagy IQ?

4um5b65d

Ja azt nem írtam, hogy ezek 150/30mm-es tárcsa jellegű anyagok voltak.

4um5b65d

Hát nem is szeretnék pofátlan lenni....[#eplus2][#crazya]