Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000

IdézÚgy 2060-ig elég olaj van
Akkor jó. Köszönöm hogy megnyugtattál, mert te biztos jobban tudod ezeket mint én. [#nyes]

IdézA kerékpérsév szerintem nem feltétlen azért kerül felfestésre, hogy nehezítsék a közlekedést.

Nálunk, meg több más országban egyenesen megmondják, hazugság nélkül a politikusok (mert azt ők döntik el) hogy azért vesznek el egy sávot biciklipályára hogy többen használjanak biciklit mint az autót. Nálatok biztos nem azért csinálják hanem azért mert mindenki biciklivel akar járni és kevés az autó, nem kell annyi sáv... [#nyes]

IdézHa mégis, akkor ez ugyanúgy érinti az elektromos autókat is, hiszen azok sem keskenyebbek.

Igen ha kizárólag bicikliutat csinálnak egy sávból. De ha bicikli / busz / taxi sávot akkor sok helyen zöld rendszámmal lehet ott menni. Nem tudom ezt csinálják Magyarországon, vagy nem, de vannak olyan helyek ahol igen.

Ezt már láttad?



"On 25.09.2015, the German law for the promotion of electric mobility was passed to equip electric and hybrid vehicles with additional advantages. As a result, domestic e-vehicles (cars registered in Germany) can be given their own special e-license plate. Foreign vehicles (all cars not registered in Germany) can acquire an E-Sticker so that they too can enjoy the benefits and privileges, such as driving in environmental and bus lanes and free parking in Germany."

Ezek máshol is így vannak, több helyen már dízel személyautó nem közlekedhet. Úgyhogy mindegy ha "2060-ig elég olaj van", ha nem engednek be a kocsiddal akkor biciklizhetsz... [#taps]

000000000

IdézEz valamikor a múlt század elején történt.

Igen? Szerintem ez csak mese, vagy az a tanár nagyon tudatlan volt, akkori ismeretek szerint is. Viszont ha Alaszkában, USA-ban, Afrikában, Magyarországon, Romániában, Szovjetunióban meg több más helyen nem találtak volna olajt a múlt század elején majdnem egy időben nagyon sok helyen akkor a Ford sem tudta volna gyártani a T-Fordot és nekünk soha nem lett volna autónk belsőégésű motorral, és annak az öreg tanárnak majdnem lett volna igaza. Nem?

De az az igazság hogy elektromos autó Sokkal előbb volt mint belsőégésű motoros. Az elektromos autók fejlődése leállt, mivel a világon mindenfelé találtak olcsó olajat majdnem egyszerre, új találmányok jöttek amik javították és használhatóvá fejlesztették az autókat, na meg nagyobb távolságra és gyorsabban lehetett használni azokat mint az akkori akkus autókat. Ha ezt az az öreg tanár nem tudta akkor nagyon buta volt. Mert a gőzgépnek nem volt jövője autók számára a múlt század elején sem, soha sem lehetett arra használni gőzgépet. Komolyan nem.

A történelmet ismerni kell ha ilyen buta meséket mondasz... [#nyes]


remrendes

A fene tudja. Az teny, hogy vannak felhasznalasi modok, amire nem nagyon van jobb megoldas az elektromos autonal. Ha Budapesten elnek, valoszinu en is gondolkodnek rajta, legalabbis hybriden biztosan.
Nekem csak az nem tetszik, hogy a nagyvarosiak akarjak megmondani, hogy nekem mi a jo itt a falu vegen, hiszen o tudja, evente ketszer lemegy a nagymamahoz "videkre".

keri

Jaj te szegény! Melyik városi akart rád erőszakolni bármit is? Mutasd meg és megverjük! [#eplus2]
Nem lehet hogy csak az elfogult és alaptalan ostobaságok szajkózása, amit nehezen viselnek ezek a mocskos városiak? [#rolleyes]

000000000

Nem tudom hogy értetted amit írtam, de a lényege az hogy igen, gázmotoros autók voltak, csak személautók nem, legalább is nem sok. Viszont ha nem találtak volna olajat mindenfelé a világon, akkor ki tudja hogy fejlődött volna a világ személyautózásra? Szerintem akkor tovább fejlődött volna az elektromos autó meg az akkuk, vagy valami más áramtartó vagy áramadó dolgok. Mert olaj nélkül mi lett volna?

Idéz100 km megtételéhez több mint fél tonnányi szénre volt szükség.

Én éltem Dél-Afrikában a 70-es évek második felén, és dolgoztam a Sasol Two építésén, amit 1976-ban kezdték.
Akkor a világ bojkottálta és nem szállítottak olajt oda. Megoldás volt, olajgyárakat csináltak. Nekik már volt tudásuk hogy kell szénből olajat csinálni, mert már az ötvenes évek óta volt egy olajgyáruk, ami jó minőségű olajat gyártott, úgyhogy tudták mit hogyan kell csinálni.

Már nem emlékszem menyi olajat lehetett 1 tonna szénből csinálni, úgyhogy nem tudom hogy fél tonna szén 100km megtételére sok vagy nem, de ha olajat nem találtak volna a világon, akkor lehet hogy mindenfelé lennének ma olajgyárak, mert jobb, hatékonyabban égethető el mint szén egyenesen. De gondolom ha a szenet olajra cserélték volna egyenesen akkor sem lett volna hosszútávon gőzmotoroknak jövője, úgyhogy az biztos hogy más technikát (= belsőégésű motort) kellet feltalálni mindenképpen.

De szerintem olaj nélkül a világ nem jutott volna ide ahova jutottunk, lassabban fejlődött volna minden. Jobb lenne az a világ? Nem hiszem. Szerintem mindennek van helye és szükséges volt olajra a "világépítéshez". Csak az a kérdés hogy meddig lesz és mivel cseréljük ki. Mert egy biztos, így nem lehet fojtatni, elöbb utóbb elfogy, vagy megtiltják, vagy túl drága lesz autókázni.

keri

[#hehe][#hehe][#hehe]
"5perc alatt 1000km-ert tankolunk és nem függünk a töltőhálózattól." [#bee1]
https://contextus.hu/uzemanyaghiany-lo-nagy-britannia/

remrendes

Kezdve pl a villanyautosok.hu fanatikus stabjaval? Legalabbis a podcastekben szereplokkel. Hajra!

remrendes

Nem az uzemanyag hianyzik, hanem a roman kamionsoforok. Helyenkent elelmiszerhiany is kialakult, igy azert ez nem olyan vicces.

keri

A szemetek! Fegyvert tartottak a fejedhez, hogy villanyautót vegyél [#hehe]

MoparMan

srácok. 2 hete csak az off faszkodás megy itt...
[#offtopic]

keri

Az élelmiszer hiány valóban nem vicces, de azért az igen, hogy a benzinért sorban álló "5perc/1000km tankolókat" ló és kerékpár nyeregből trollkodja, mert most még az is többet ér arrafelé.

Mellesleg meg jól is esik az orrotok alá dörgölni a villanyos lehúzásokért cserébe, mert ennél jobb példa nem is kell arra, hogy azért a benzin sem fenékig tejfel.

000000000

Mindegy. Az eredmény ugyan az.

De viszont ez a Brexit ára. Az éttermek / pubokból is elment minden Lengyel meg Svéd, most már nekik is van sok problémájuk, mert se pincér se mosogató nincs, de van több millió Brit aki nem akar dolgozni. Viszont ez csak a kezdési problémák...

A főnök szólt ránk hogy...

Be kell fejezni.

hostya

Trollkodás 1.
"Az élelmiszer hiány valóban nem vicces, de azért az igen, hogy a benzinért sorban álló "5perc/1000km tankolókat" ló és kerékpár nyeregből trollkodja, mert most még az is többet ér arrafelé."
========
Trollkodás 2.
"Mellesleg meg jól is esik az orrotok alá dörgölni a villanyos lehúzásokért cserébe, mert ennél jobb példa nem is kell arra, hogy azért a benzin sem fenékig tejfel."
========

Trollkodás 3.
Tételezzük fel hogy...
Ha abban a szigetországban,(vagy bárhol máshol..) -mondjuk 2hónap vagy 2év múlva- megfordulna a.. használt/alkalmazott dízel/benzines, vs elektromos hajtású járművek viszonya. (lehetetlen de ha mégis..[#csodalk])
Akkor nem lenne sorba állás a benzin kutaknál, de összeomlana az ország(ok) elektromos energia rendszere.
Mert ugye az elektromos rendszer nincs felkészülve az ilyen sokkhatásra..
Remélem hogy nem tapasztaljuk meg, mert dönt a józan ész..
=====
Tehát a fentebbi esetben a villany sem fenékig tejfel...

Azért kíváncsi lennék a ló és kerékpár nyeregből trollkodók arcára, akkor is ha naponta csak 4-6 órára kapnának villanyt..
Végül is se a ló, se a bringa nem igényel elektromos energiát, de a nyeregben ülő annál inkább..