Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

zadtvxh38

Az jó megoldás lehet? Csökkentem az áramerősséget, plusz növelem a felbontást.

3wc337ax5

Az egy jó dolog. ha egy motort "kopaszon" vizsgálunk, de mi sül ki abból, ha a motor által egy rugózott pl. tengelykapcsolót egy tömeggel, ami szabadon áll és (rugózik) még nem is a tömegközéppontjában van megtámadva, gerjesztünk? OK.lehet valamilyen szinten modellezni, de hogy a valósághoz köze sem lesz, az garantálható...

vg8t6er64

Az áram csökkentése nyomaték csökkenéssel is jár, így ez nem járható, ha szükség van a motor nyomatékára a hajtásrendszerben. A felbontás növelés csökkenti a rezonanciát, de 3200 step/ford felett már ez se segít sokat.
A J-vel lehet még elhangolni, csökkenteni a rezonanciát, persze ennek meg motordinamikai képesség csökkenés az ára.

Szóval ha egy léptetőmotor vezérlő/motor páros adott sebesség pontokon berezonál, nincs könnyű dolgunk. Jobb eleve olyan "párost" keresni, ami minél kedvezőbb rezonancia görbét mutat a 0-3 1/s fordulatszám tartományban. A méréseim alapján ugyanis nagy minőségi különbség van motor/vezérlő kapcsán.

vg8t6er64

Minden mérésnek van értelme, az üresjáratinak is.
Ugyanis ha az egyik vezérlő/motor páros csak tized akkora rezonanciával működik, mint egy másik páros, az éppen 10-szer jobb.

A Robsy kinematikai mérőrendszerrel a hajtáslánc bármelyik pontján mérhetsz, pl. az elmozduló szánodat 1 kW forgácsolás közben is, na ezek az igazi valós tesztek.

Annak sincs akadálya, hogy rugózott gerjesztő rendszerrel mérjél be egy hajtást, hiszen azon a ponton ahol mérsz, a kapott út, sebesség, gyorsulás függvények mindig valósak lesznek a mérési hibán belül.

zadtvxh38

Na én pont ezért vásároltam egy spéci tengelyvezérlő modult. (meg más miatt is)  Ez a szoftver már kitudja rajzolni a számított szerszámpályát meg a tényleges pályavonalat is ,( kell neki egy encoder ) így látható a különbség , főleg ara vagyok kíváncsi szabadon és terhelés közben milyen ábrát mutat.
Sajnos az időhiány miatt még mindig nem tudok vele foglalkozni.

A  körmös tengelykapcsolókra én azt tudnám javasolni: próbálkozni kell, van piros , sárga , és zöld betétes gondolom a rezgés elnyelő képességük sem egyforma. De láttam már olyat is amikor a motortartó konzolt is műanyagból csinálták. (de szerintem az öntvény is jó , annak is van rezgés elnyelő képessége)


3xeir0p5y

Ezt már korábban kitárgyalták sokan, sőt, volt itt készült verzió is, amit lehetett rendelni a készítőtől (olvass visszafelé), de alapvetően egyetlen korlátja van ezeknek, a max. amper... Ha rákeresel az alin, kicsit drágábban ugyan, de vannak closed loop-os kittek, én azokat javasolnám inkább.
A letilt gombot ismered? :-)