Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Farkas Ádám

Indította gaben, 2025 február 26, 08:00

Előző téma - Következő téma

000000000

Igen, eggyet értek veled, a Z ügyében.
A legtöbb gép a rosz Z konstrukcióján vérzik el.
Ha ehhez még más baj is társul ...........

Farkas Ádám

A Z nálam is azon az elven működik mint nálad, a lineáris sínek mozognak a kocsik állnak. Sikerült kihoznom a minimális távolságot a híd és a főorsó között. Még a Z motor pereméből is le kellett faragnom :))

Farkas Ádám

Ha jól emlékszem a kocsik golyófelfekvő felülete 100mm a távolságuk 400mm, ugyanis az asztal alatt vannak bent(nincs jelentősége). Gyanítom elég nagy erő szükséges a keret szétnyomásához, meg fogom mérni pontosan a hibát. A keret középen össze van kötve a profilon végig van csavarozva a lineáris acél sín, és még a golyósorsó is besegít, de vajon mekkora erő keletkezik mondjuk egy 6-os maró hegyén alumíniumba ami megcsavarná a mechanikát? Amúgy igazad van a világ nem tökéletes én sem.[#worship][#worship]

Farkas Ádám

Köszönöm szépen... még nincsen ára. ez még csak prototípus.

robroy007

mekkora ötlet volt ez a darabolása a gépnek  
soha nem jutott volna eszembe, hogy akár így postázni is jó meg van pár centi plusz is
 
bár szerintem ezt a magasítósdit védeni kellene

Farkas Ádám

Ez a magasítósdi csak később jutott eszembe, nincs jelentősége, habár hat db 6-os csavar is elbír egy trabantot :) a képen nincsen rajt a párhuzam amire ráül a híd. Mondom ez csak egy lehetőség...

Farkas Ádám

...hát igen, nekem már törött össze gépem a postán, pedig jól be volt csomagolva [#confused]

Farkas Ádám

csatlakozók:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03504.JPG" border=0>

svejk

Az asztallap profiljai hogy néznek ki?
Három darabból és két fajtából áll össze?
Hol vetted , mennyiért, azt is síkba martad előre?

svejk

"a gépvázba nem szabadna melegítő alkatrészeket beépíteni. (ezt senki sem kritizálta:) "
 
Mert azt hittük ezzel lesz termosztálva a gépváz :))

Farkas Ádám

Igen két fajtából van 90-es és 270-es méret van. az még nincsen síkba marva, még csak feldobtam hogy kinézzen[#lookaround]
Magyarországon vettem megkeresem majd a helyet a leveleim között fejből nem megy.

Szalai György

„a világ nem tökéletes én sem”
Nem kis dolog ezt tudni. Én ehhez gratulálok neked.
De sokan hiszik magukról az ellenkezőjét.

Szalai György

„de vajon mekkora erő keletkezik mondjuk egy 6-os maró hegyén alumíniumba ami megcsavarná a mechanikát?”
 
Nem találok adatokat a PROTEC főmotorodra, megint találgatni kényszerülök.
Ha van vagy 1kW teljesítményű, forog kb. 24000-et percenként, és áll rá az M = P / 6,28 /n
képlet, akkor a billenő nyomatéka lehet talán 0,4Nm.
Az a forgásközépponttól 3mm távolságban kb. 13,5kg-al egyenlő, a VP féle igen hasznos digitális horgászmérlegen.
 
Ha a szélső helyzetben lévő Z-re ráakasztanád a horgászmérleget, meghúznád kb. 13,5kg-ig, akkor egy indikátor óra megmutatná az ehhez tartozó keresztbe fordulás okozta hibát. Vagy akár még a leeresztett Z max. elhajlását is bele megmutathatná egy ilyen szélsőséges terhelési körülmény hatására.

bmejdz9nu

Adám ez jó gép lesz!!!... ehhez nem férhet kétség...Persze kellenek "kompromiszumok" mint mindenben az életben... azaz az értékarányosság fontos...
Sajnos most jól be vagyok havazva most sok más dolgom miatt (fontos és "nagyon költséges" döntéseket kell hoznom a cégemnél)...  
Na de de majd letisztulnak a dolgaim... :)))

Farkas Ádám

Ma megcsináltam a tesztet amit kértél, és elégedett vagyok az eredménnyel. Sajnos halmérlegem nincsen (de már megrendeltem:). Egy 12Kg-os súllyal húzattam meg a főorsót, szélső állapotban, a híd középen állt. Mérőórával mértem a kocsik 0.12mm mozdultak el.  Holnap megmérem a marómotor teljesítményét, de ha jól emlékszem 3-350W Alumaráskor. Azzal tudsz számolni. [#wave][#wave][#wave]
Meg vagyok elégedve, én is rosszabbra számítottam. [#worship]