Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Farkas Ádám

Indította gaben, 2025 február 26, 08:00

Előző téma - Következő téma

may47wb

Nagyon profi terv és kivitelezés!
De a mini a kedvencem marad! :)

Farkas Ádám

Köszönöm! Az nekem is a kedvencem!

000000000

Miért vannak azok a csatlakozók oldalt?  
egyébként nagyon tetszik [#eljen][#eljen][#eljen] A Z tengelyből nem látszik már valami?

4um5b65d

"Az alváz magába foglalja a tápot a vezérlőket és az energialáncot is......"
 
= Farkompakt
 
[#buck][#nyes]

Szalai György

Jó messze van tőlem a géped és még nem is zajos, mégsem birok aludni tőle.
Direkt vártam délutánig a kérdéseimmel, hátha valaki más is érdeklődik, és nekem nem kell ennyit. Úgy tűnhet, hogy túl kíváncsi vagyok, pedig tényleg. De zavar, ha úgy tűnik.
Érdekes, hogy senkit sem érdekelnek a részletek. Mindenki mindent tud, csak én nem?
 
1. Hogyan tudtad pontosra munkálni az építő profilok végeit?
2. Az Item profil oldalát, a sin alatt, menyivel tudtad pontosabbra munkálni, mint az eredeti felület volt?  
3. Neked mekkora hibával terhelt a két X sin párhuzamossága?
4. Miért van az X kocsi és a hídláb között az a kis lemezke, ami az egy oldalon lévő két kocsit összetartja? Nem lehetett a hídlábat közvetlenül a kocsikra csavarozni? Talán cserélhető hidas gép lesz és az aljának egyben kell lennie a híd nélkül is?
 
Nagyon tetszik, hogy viszonylag védett helyre került a lin. megvezetés is és az orsó is.
Kitűnő megoldás, hogy a Ki Be és a vész Stop gombok közös kis dobozba kerültek.
Az egész nagyon egyben lévőnek látszik az egy vázépítő rendszerből való építkezés miatt.
 
Nem tetszik a direkt hajtás, mert ez miatt kiállnak a motorok a vázból. (Hogy a motor így mennyire illesztett a terheléshez arról még fogalmam sem lehet.)
A víz minden hová befolyik, különösen ahová nem kéne neki. Ezért a váz alatti szerelés esetén elkelne a védelem a vezérlőre és a tápra. Legalább a fentről csöpögő folyadék ellen, körben alányúló peremmel. Vagy ha nem, akkor minimálisan egy vízorr bemarva a munkalap alsó szélébe, körbe, hogy ne tudjon rajta alul visszafolyni.
 
A középső X orsós megoldás ellenére, a négy X kocsi által alkotott négyzet oldalainak aránya nagyon kedvezőtlen. Az orsóval párhuzamos oldal igen rövid, az orsóra merőlegeshez képest. Kíváncsi vagyok, menyi lesz ettől a híd keresztbe fordulása megmunkálás közben. Kis előtoló erő esetén is jelentősre tippelném. És ez az elfordulás, szélső megmunkáláskor, erősen igénybe veszi majd a golyós anya orsó kapcsolatot. Ezen kívül csak nagyon alacsony nyomaték igényű megmunkálást enged majd meg. Kicsit több nyomatéknál visszaesik az elvárható megmunkálási pontosság és az Y irányú egyenes vonalú oldalazó marásból parabola lesz. Értem én hogy ki kell használni az orsó munkaútját és mellé ekkora sin adódott, de szerintem nagyon sokkal jobb hasznát venné a felhasználó a legalább húsz centivel hosszabb síneknek és szélesebb hídlábaknak.

guliver83

Arra én is kíváncsi lennék, hogy hogyan lehet levágni pontosan a profilokat, mert nekem is ilyen profilok vannak és fogalmam sincs, hogy hogyan kellene levágni pontosan.

000000000

 
Pontosan, úgy lehet pontosan levágni, hogy levágot jó közelítő méretre, majd, marógépen pontosra marod, maratod.
Én is így csinálom.
Majd megtudjuk az Ádám módszerét is.

000000000

 
Ádám! Gratulálok a rengeteg ötletedért! Erősen látszik már a fejlődés, a rutin.
Jó, a logikai készséged!

Rinaldo

Szia Ádám!
Gratulálok én is az új géphez! Szalai György #34-ben leírt utolsó gondolatait, észrevételét szeretném erősíteni... ha már mozgó híd akkor talán jobb lett volna két orsó két motor közel a kocsikhoz szinkronban hajtva s talán 1:2 áttétel a dinamika miatt..? Remélem a teszteket is bemutatod ! [#wave]

Rinaldo

talán így helyesebb 2:1 áttétel![#vigyor2]

Farkas Ádám

Szia Gyuri Köszönöm az észrevételeket! Remélem azóta tudtál aludni!
Próbálok válaszolni a kérdéseidre:
1. Ahogy Danibá is írta: levágom körfűrésszel nagyobbra, utána marógépen beállított satukba befogom, és méretre marom. Még annyi, hogy a párhuzamos oldalakat együtt csinálom, akkor akár a méret sem kritikus:)
2. az item profilok púposak, nem tudom mennyivel lett pontosabb mert egyből lemartam.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03486.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03487.JPG" border=0>
3. Az X lineárok párhuzamosság teljes mértékben állítható, szinte "ideálisra állítottam" persze a lehetőségekhez mérten. Azért ne feledjük ez ALUMÍNIUM és nem vasöntvény.
4. ezt nemsokára megmagyarázom képekkel illusztrálom...
 
Igen én sem szeretem a egy orsós gépet, de ezeket eladásra szánom, és ilyenkor kompromisszumot kell keresni az eladhatóság és a merevség között. Egy alumínium profil gép, nem ezen fog elvérezni szerintem, hanem a Z-tengelyen. Végeztem mérőórás teszteket a kocsik távolabbra helyezésével, hidd el összekötöttem a négy kocsit úgy is hogy a kocsik között 100mm-t hagytam, betettem egy erőkart de nem volt jelentős különbség, szerintem nem is a lineáris kocsik hibáját mértem hanem az alu váz hajlását.
Az aluprofil asztal egy egységet képez folyadék nem folyhat át rajta, esetleg a nút marását megfontolom amit írtál. Viszont én sokkal nagyobb problémának látnám hogy a gépvázba nem szabadna melegítő alkatrészeket beépíteni. (ezt senki sem kritizálta:)

Farkas Ádám

Köszönöm! és még van pár ötlet amit nemsokára leírok.

Farkas Ádám

Igen! Jobb lett volna a két orsó két motor két vezérlő, saját gépnél én is úgy csináltam. De nem lenne eladható, nem lenne rentábilis.Még egyszer mondom nem nyernék vele sokat. Az A300-as gépeim is így működnek, és ilyen panaszt sosem kaptam, sőt a Klavios gépek is ilyen elrendezésben működnek,  van közöttük ami csak egy kocsin megy, és tökéletesen használható, EBBEN A KATEGÓRIÁBAN!

Farkas Ádám

Ma végre elkészült az utolsó alkatrész is a géphez:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03482.JPG" border=0>

Farkas Ádám

Íme a komplett mechanika:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03490.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03491.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03492.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03493.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/W500/DSC03503.JPG" border=0>