Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Alga76

Indította gaben, 2025 február 26, 07:57

Előző téma - Következő téma

gaben


Alga76

Elképzelésem, hogy építek egy kicsi CNC esztergagépet ami majd kapna maró kiegészítést.

Az gépágy egy kicsi esztergagépé volt kb.: 300 mm csúcstávú lehetett. Ez csupasz. A hossz szán 600 mm HIWIN HGW20CC sin és 4 darab HGH20CC kocsi. Kereszt szán 410 mm THK SRG15 kocsi.
  Mozgatás X-Z 1204 kínai golyósorsó. Emelkedés 4mm. A léptető motorok ehhez 55,8*55,8 *53 mm Sanyo (103H7123-1745) 4A és Minebea (23KM-K038-05V). Nem találtam róluk pontosabb adatot. Az orsókat 2:1 (felező) bordásszíjjal áttétellel hajtom meg.

Pár fotó a jelenlegi állapotról.

Alga.



          

Vetesi75

Üdv a csapatban! Sok sikert kívánok a projekthez!
Szerszámozás kiterített? Az eszterga és a maró funkció két különböző konfigurálással lesz megvalósítva?

Alga76

Köszi.

Igen kiterített a keresztszánon pár darab. A maró az más konfig lenne. Egyik elképzelésben fix ponton az eszterga Z tengely felénél Y irányú mozgással.  (Sok zárójelben a második gondolatom, hogy forgatós eszterga főorsó hajtás, a maró Z ekkor a keresztszánon. )

ebalint


Alga76

Köszönöm.

Egy kicsit haladtam. A fotókon a X kocsik alatti 8 mm magasító alátét készítése.
Ezzel emelkedik meg az szán annyira, hogy a golyós orsó anya befogó elférjen.

        

Alga76

Megosztom tapasztalatom a kocsikra való lemez felcsavarozásával kapcsolatban.
Elképzelésem volt, hogy 90-fokos süllyesztett fejű belső kulcsnyílású csavarral rögzítem a 8 mm acéllemezt a kocsikra. Ez a csavarozás majd pozicionálja is.

Csavarok meghúzásakor a kocsik befeszültek. Feltételeztem, hogy a lemezben lévő ívesség okozza csak. A lemezen a kocsik felfekvő felületének csiszolása, hézagolása javított valamennyit, de nem hozott könnyed járást. Aztán megvilágosodtam a meghúzott csavarok okozzák! Nincs állítási lehetőség, mert a kúp behúzza a lemezt a fúrási pontosságnak megfelelő pozícióba.
 Megoldás lesz remélem a csavarcsere és egyenes süllyesztés!

Karácsony Sándor

A 4x2 mm lemez hézagolás sem szerencsés.Egy anyagú 8mm lehetne,v. golyósanya besüllyesztése.  
Üdv.

Alga76

Az X kocsik alatti 4 darab "pogácsára" gondolsz?
A képen nem látszik, de 8 mm vastagok. A megmunkálásig voltak összecsípve.

Vetesi75

Ha van rá lehetőséged, akkor síkköszörültesd egyforma vastagságúra és lapjára párhuzamosra a lemezeket - megéri, mert összecsavarozva a síktorzulás miatt ugyan így be tud majd feszülni.

dobosi

Szia!
Jobb ha a sín alá teszel egy darabban magasítást, pl.:
https://www.profilvasker.hu/Laposacel-25x8
A BROZKER is tart szerintem ilyet, méretre vágják...
Üdv,
István

TBS-TEAM

Lineális sin kocsi szerelése 17 oldaltól.
A PDF tartalmazza a csavarok meghúzási nyomatékát is.
Nem használatos sülyesztett csavar lineális sin, kocsi szereléséhez.
József

TBS-TEAM

Egy pár videó hogyan kell. [#kacsint]
[yt]QeP8l_hgdT0[/yt]
[yt]TsOPaRAayFk[/yt]
[yt]ipHR23350wA[/yt]
[yt]ufdxOC1xmaY[/yt]
József

Alga76

Köszi jó ötlet. Marógépen tudnám síkba munkálni.

Alga76

Köszi a leírást és a videókat.