Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Léptetőmotor

Indította gaben, 2025 február 03, 18:30

Előző téma - Következő téma

gk6nzg8h4

Régi komment, de hátha emlékeztek még.
 Tegnap miközben szerelgettem a bipoláris léptetőmet, megvizsgáltam a vasmagot, és arra jöttem rá, hogy nem egydarabból készülnek a lemezek, hanem több darab van egy síkon összeillesztve.
 Ebből arra következtetek, hogy aki erős mágneses hatást mér a motor külsején, annak nem az elektroacélon záródik mágneses fluxus az állórészen, hanem valahol kilép. Talán túl nagyok a légrések az összeillesztésnél, vagy sok volt a gyanta.

svejk

Ha nem szénné égett akkor szívesen belenéznék, esetleg lehet életet tudnék lehelni bele.

jani300

Esetleg egy fénykép ? Hogy jól értem-e amit írsz .

gk6nzg8h4


jani300

Jaj , hát nem sürgős :)

gk6nzg8h4

Valamit rosszul láthattam, összetévesztettem a külső  összehegesztést az illesztéssel.

DE, a csatolmányban egy léptetőmotor állórészének képe.

Az enyém pl. a valóságban magasabb, de szemléltetésnek ez is jó.

Az állórész lapokból áll, ahogyan a kép ezt jól mutatja is. A kék vonalnál látható illesztések között hézag van, és szerény véleményem szerint úgy van lekezelve a lapok felülete, hogy két lap az összeillesztésnél ne tudjon jól elekromos áramot vezetni. Így a fluxusváltozás nem tud akkora köráramot létrehozni, mintha az egész állórész tömör lenne.

 Az állórészt ha odaképzeljük a közepébe, ott úgy van a mágnes, hogy felfele az egyik pólus lefelé a másik pólus néz. Emiatt a mágneses fluxus álló helyzetben a piros nyíl szerint alakul, ahol a felső nyíl a forgórészbe visszamutat.

 Elképzelésem szerint, ha a motor úgy van elkészítve, hogy a ezek a lemezek:
- Távolabb vannak egymástól
- Anyaghiba van a lemezek között
- Nem egyforma permeabilitású lemezek kerülnek bele

Akkor a mágneses fluxus egy része kiléphet a levegőbe. És ha odaérintünk egy ferromágneses anyagot, akkor azt erősebben vonzza.

 Persze az is lehehet amit korábban írtak, hogy olyan űberbrutál módon sikerült felmágnesezni a mágnest, hogy a rendelkezésre álló vas nem elég az erővonalaknak, akkor ki kell lépniük a levegőbe.
 Ha pedig megmelegítettük a motort, akkor a forgórész mágnese veszített térősségéből, és ugyanúgy csökken a vasból kifelé mutató fluxus mennyisége.

gk6nzg8h4

A hiányzó kép.

  

PSoft

Ha csak kívülről, szétszedés nélkül vizsgáltad az állórész lemezelését, a...látszat csal.:)

Egy darabból vannak azok a lemezek.
A NEMA17-eseknél,az állórész vasalás szemközti két oldalán, átlósan látható a csalóka "jelenség".
-Az első képen, amit kívülről látsz.(NEMA17-es motorok)
-A második képen, kicsit közelebbről, az első pajzsot levéve.
-A harmadik képen látható, hogy csak egy íves "köröm" van stancolva a lemezbe, maga a lemez folytonos.
(valószínű, hogy csak a lemezcsomag gépi összerakását segítő hornyok lehetnek)
A lemezcsomag szegecselt, a négy sarkán, két-két összefogó/rögzítő szegeccsel.
-A negyedik-ötödik képen, ugyanannak a gyártónak egy NEMA23-as motorja.
Ennél, a motor mind a négy oldalán, két-két hegesztési varrat a lemezcsomag rögzítésére.

Szerintem, ugyanolyan íves stancolás van a 23-asokon is, mint a 17-eseknél, csak a 23-asoknál, a nagyobb test miatt a stancolás vonala hegesztett.
A szegecseknek stancolt furatok a 23-asoknál is megvannak, csak üresen, szegecsek nélkül.

          

PSoft

A második-harmadik képen az is látható, hogy az összeszerelt állórész lemezelésén...
Az első és az utolsó lemez maga egy síkolt/esztergált illesztő váll.
Ez ad precíz illesztőfelületet a motorpajzsoknak.:)

jani300

Az enyémek nem is ilyenek ! Porosabbak :)

    

PSoft

Nem is látszik a ...por rajtuk![#vigyor2]

jani300

[#wow3] Túl kicsik voltak a motorok :)

  

szabo janko

Köszönöm a lehetőséget de xsugix kollégával már hamarabb felvettem a kapcsolatot.

zozo

Érdekesség képpen...
A múltkoriban szó volt róla, most feltettem egy videót, milyen csúnyán lépked a stepper motor mikrolépésekkel is.

Sajna a DRV8825 és A4988 driverrel készült videó már nincs meg, de érzékelhető volt, hogy a legzajosabb lépkedést a DRV8825 követte el.

A legszebben a korábban tesztelt DM556D vezérlőm léptetett, a videón pedig TB6560 van.


szf

Az arduino alatt milyen panel van amin az lpt port is van?