Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: zsolt123

Indította zsolt123, 2025 június 01, 15:16

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

#15
Idézetet írta: zsolt123 Dátum 2025 július 06, 18:48Elkészült a v2.0 főorsó. Nu ez már nem rezonál. :)
40-es rozsdamentes cső, 7 mm falátmérő (így 25mm az áteresztése. Elöl axiális + 3x 6808, hátul 2x 6808 + axiális. Erre már 125-ös 3 ill 4 pofás tokmányok kerülnek. 



Érdekes megoldás???
Mi értelme volt 5db golyóscsapágynak? Volt a polcon?
Végül is csak a V2 kisérlet.
Axiális csapágy kérdések:
Hogyan oldod meg a kenést?
Hogyan véded meg a csapágyat a szennyeződéstől?
József

zsolt123

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 július 09, 06:46Érdekes megoldás???
Mi értelme volt 5db golyóscsapágynak? Volt a polcon?
Végül is csak a V2 kisérlet.
Axiális csapágy kérdések:
Hogyan oldod meg a kenést?
Hogyan véded meg a csapágyat a szennyeződéstől?

Golyáscsapágyak: ja, volt itthon :). komolyabban: szorítós aluházban vannak, és vékony (7mm-es) csapágyak, így biztosan föggőlegesen állnak, egyenletesebben adják át a perselynek a terhelést és egyenletesebben lehet őket megszorítani is.

az axiálisak jól le lettek zsírozva, de szétszedni se nagy kaland, mert a csapágytartókra támaszkodnak, az átellenes oldalon meg egy szorítógyűrű van négy beállító hernyócsavarral.

az egészre készül majd nyomtatott burkolat, ha egyszer késznek nyilvánítom. ;)

a hajtás áttétele most fix, 3:1, de ha kell, ékszjtárcsa cserével módosítható 1:1 és 6:1 között (öt-tíz perc oldani, leszedni, felrakni, újra feszíteni, fixálni)
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

zsolt123

Pár kép a bemérésről, tesztelésről.
Acél tengely D*5 kiálló hosszal, itt kezdett el hangot adni.

villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

zsolt123

Párhuzamosság állítás:

villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s

Vetesi75

Idézetet írta: zsolt123 Dátum 2025 július 17, 18:23Párhuzamosság állítás:


Szia! Ha a mérőcsap körkörösen szalad, akkor is keress "X" maximumot az Y-tengely irányában elmozdulva, különben hibás lesz. (És fordítva is, mikor a hosszán és a magassági eltérés párhozamosságát állítod.) [#worship]

zsolt123

Idézetet írta: Vetesi75 Dátum 2025 július 17, 23:25Szia! Ha a mérőcsap körkörösen szalad, akkor is keress "X" maximumot az Y-tengely irányában elmozdulva, különben hibás lesz. (És fordítva is, mikor a hosszán és a magassági eltérés párhozamosságát állítod.) [#worship]

ja ja. a függőleges mérés ilyen szempontból egyszerűbb, mert pontosan rá lehet állni a szánnal tengelyközépre. oldalról mérve ez nem olyan egyszerű, mert a magasságot csak a mérőeszköz felfogatásán tudom állítani, de meghúzás közben 1-2 mm-t is arrébb mászik ez a csoda kínai szerkezet. :P össze kéne már raknom valami rendes, masszív mérőállványt.

amúgy a függőleges állítgatás tartott jóval tovább, hézagmérő készlet lapkáiból kellett összerakni az optimális magasságot a hátsó felfogatás alatt.
villamosmérnök, rendszergazda, hobby CNC-s