Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

UCCNC vezérlő program

Indította gaben, 2024 április 09, 16:54

Előző téma - Következő téma

svejk

Hmm.. de ha nincs irányváltás akkor ugyan miért lenne másik utasítás?
pl. G61 esetében ennek mi értelme lenne
 
G0 X0 Y0
G61  
G1 F1000 X10
X20
X30
M30
 
De kipróbáltam az alábbit az UCCNC-nél és nem áll meg  10 mm-enként.
 
G0 X0 Y0
G61.1  
G1 F1000 X10
X20
X30
M30
 
Pedig a definíciód szerint meg kellene állnia.
Akkor most hogy is van?
 
A denifiníciód szerint a G61.1 szerintem teljesen felesleges üzemmód.
 

svejk

még így sem áll meg
 
G0 X0 Y0
G61.1
G1 F1000 X10
G1 X20
G1 X30
M30

robroy007

parametrikus programozásban talán a heidenhein jó példa lehet  
 
 
http://content.heidenhain.de/doku/tnc_guide/pdf_files/TNC320/340551-02/bhb/550_671-H1.pdf" TARGET=_fnew>331 oldal és környéke
 
nem a legfrissebb vezérlőhöz van de az elvek nem változtak sokat talán azóta se
 
és nem utolsó sorban a beépített ciklusok is rengeteget tudnak segíteni

svejk

Bocsi, elfelejtettem a gyorsulást levenni és most csak offline próbálom, nem volt látható.

000000000

Szia,
 
Én is kipróbáltam a kódodat gyorsan és az UCCNC megáll. Szerintem viszonylag nagyra vetted a gyorsítást, így szemre nem érzékeled a megállást.
Vedd le a gyorsítást valami alacsony értékre, például 5-re.
És próbáld ki ugyanezt G64-el is, látható, hogy ott meg nem áll meg, egybe interpolálja a szakaszokat.
Ha raksz bele Z mozgást is, mondjuk egy 45 fokot  középre és a beállításoknál a constant velocity paramétereit nagyra veszed, mondjuk 1-re minden értéket, akkor az is szépen megfigyelhető az alacsony gyorsításnál, hogy hogyan kerekíti le az illesztési pontokat G64-el. G61.1-el viszont mindig megáll pontosan.

000000000

na, látom egyszerre...

kr97pwss2

Pontosabban lelassít minden utasítás után. Azaz, ha a gyorsításod nincs extrém nagyságúra állítva, akkor könyebb észrevenni, és X10,X20 után le kell lassítani, majd újra felgyorsítania.

svejk

No most levettem a Configban az X és Y tengely gyorsulását 10 mm/s2-re, ekkor jól látszik hogy megáll a 10 mm-enként illetve a kanyarokban.
Bár ennek az egyenesben való köztes megállásnak az értelmét továbbra sem látom, sőt már maga programozás tekintetében is fölöslegesnek tartom, de győzzetek meg az ellenkezőjéről gyakorlati példával.
 
G0 X0 Y0
G61.1
G1 F1000 X10
X20
X30 Y10
X40
X50
M30  
 
No de akkor itt egy újabb bukfenc, ha az előző kódot átírom G64-re, akkor a kanyaroknál továbbra is belassít.
 
G0 X0 Y0
G64
G1 F1000 X10
X20
X30 Y10
X40
X50
M30
 
Először azt hittem, hogy a General settingben a "Stop at angle degres" értéke túl kicsi, de 0 és 180 fok közt változtatva is mindig belassul g64-nél a kanyarban, holott teljes sebességgel le kellene kanyarítania a sarkot.

svejk


000000000

Kipróbáltam ezt a "bukfenc"-el ellátott kódodat is, nálam nem lassít le a kanyaroknál.
Talán az lehet, hogy a gyorsítást nagyon alacsonyra vetted, a hiba toleranciát, hogy mennyit kanyaríthat le pedig kicsire. Értelemszerűen a hibahatárokat amit beállítasz figyelembe kell vennie, így ha nagyon alacsony a gyorsítás, akkor nem fogja tudni bevenni a "kanyart" anélkül, hogy valamennyire le ne lassítson. Az algoritmus úgy van megírva, hogy mindig a beállított határokon mozogjon, amit a beállításaid még megengednek...

000000000

A general settings-nél vedd a constant velocity paramétereit mondjuk 1-re minden értéket és mondjuk 5-re a gyorsítást a tengelyeken, akkor látható szemre is, hogy mit is csinál pontosan az algoritmus.
Bizonyos paramétereknél már amit az előbb taglaltam már nem látod szemre, hogy mi történik, mert vagy túl gyorsan lezajlik az esemény, vagy az alacsony tolerancia korlát miatt le kell lassítania valamennyire és így félreérthető, hogy mi is történik pontosan.

svejk

Ühüm... a lassítás mint írtam 10mm/s2 a többi érték gyári állásban.
lin. error: 0.01
lin. addition lenght : 0.2
lin. unify lenght: 0.4
corners error: 0.01
 
No mindegy normál üzemi körülmények közt jónak találtam a múltkori teszteléskor élőben, igaz az még az első verzióknál volt.
 
De arra továbbra is várok érveket, hogy inkább szükség van a G61.1-re mint a G61-re.
 
 

000000000

Szia,
 
A pályatervezőn az első verziótól kezdve nem változtattunk, szóval, ha elsőre jó volt, akkor most is jó. :)
 
A G61.1 és G61-re nem nagyon van válaszom, én sem látok olyan gyakorlati alkalmazást ahol lenne értelme ezeket megkülönböztetni.  
De hát vannak egyéb olyan dolgok is amit én nem így csinálnék, a szabvány viszont így írja le, ezért célszerű követni, hogy pontosan úgy működjenek a dolgok, ahogy azt elvárják tőle.
A G61-et egyébként meg fogjuk még csinálni, hogy azt is lehessen használni.

000000000

Nagyon jó ez a leírás, köszi.

xfg6v697j

A CIRCULAR A CIRCLE POCKET VARÁZSLÓ ÁLTAL GENERÁLT G KÓDBAN TALÁLTAM EGY KIS HIBÁT,AZ EGYIK X-nek NEM AD MEG ÉRTÉKET.
Az UCCNC végrahajtja hibaüzenet nélkül a g kódot,csak az nemegészan azt teszi amit,kellene neki.
Hamarosan javítom.