.
Köszönöm a topikot. Holnap teszek fel pár képet a mostani projectről :) .
Figyelek![#ticking]
A határidő lejárt... :) (ami a képeket illeti)[#wink]
Én is figyelek... [#wink]
:) Az sajna le, de mindig van mit javítani.Na mindjárt. Át méretezem és teszek fel, Igaz még nem igazán látni de olyan egyetemes maró féleség lesz a végén.A megmunkálási méretei: X:900mm, Y:400mm, Z:400mm.
Na ezzel meg mi lett?
Nem megy. Még szerencse, mert ez ugyan az a kép hatszor :)
Ja azt látom, de hogyan? Nem most töltök képet először.
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140316/F_nyk_p0164_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140316/F_nyk_p0164_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Alakul... :)
Egyébként mind 7 kép egyforma. (ill. ugyan az) [#conf][#smile]
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140316/F_nyk_p0165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140316/F_nyk_p0165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140316/140313_064105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140316/140313_064105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140316/140313_064036_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140316/140313_064036_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140316/140316_095333_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140316/140316_095333_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Na, megelőztél.
Így már f@sza...
Jól próbálkoztál, csak rossz linket másoltál ki. A legbiztosabb módszer, ha jobb klikkelsz a képen és Kép URL-jének másolására rányomsz.
Egyébként eddig úgy tűnik jó masszív lesz a géped. Hajrá, várom a fejleményeket! :)
Máris van egy kérdésem. a főorsódon milyen motor van?
Ez olyan BF20-as főorsó kinézetű...
Jól látom?
A fene, a vágólapra másolás vacakolt.Na mind 1.
Szóval a gép: BF20 klónocska lesz a végén [#wink]
a linek THK 25-ös a Z HSR25 az X Y meg SHS25 perem nélküli kocsikkal szerelve.Az orsók C45-ös 16/4 trapézmenetetek ZX100 anyával aluházban és a csapágyak is, hajtott oldalt ferde hatásvonalú 2db szembe forgatva a végén sima golyós.Motorok na azok nem semmik köszönet érte Török Tominak és a vezérlőkért is.
Igen olyan a kinézete csak picit maszívabb [#wink]
Walter 550W-os állványos fúrógépnek a hajtásháza, annak ugye cső a tartója,az le lett vágva és fel lett marva, hogy tudjak pozíció fúrást és menetvágást is. A motor egyenlőre egy 1200W-os kefés motor forgás és ford.szabályzóval.
Ja a váz: a Z alapja 1700*200*30 acéllap a többi 10-es kazánlemez, az X a végén kap egy T mútos alu lapot is a kazán lemezre.
Nem hajtok különösebben a népszerűségre. Ezért akár a frankót is megmondhatom.
Szerintem állj le ezzel a verzióval.
Ez a BF20 eleve elcseszett dolog. Ráadásul, azt is rosszul másolod.
Nézz meg alaposan egy egyetemes marógépet.
Rá fogsz jönni, hogy mi nem stimmel.
Tudom, nem túl lelkesítő amit írtam, de most kell ezen változtatni és nem akkor, amikor a végére értél.
Hány voltos a motor? Épp ebben a pillanatban kezdtem el vezérlőt keresgélni a 180V-os kefés futópad motoromhoz. Már régóta itt porosodik, mert nincs hozzá vezérlőm.
Múlt hétem megjött a ceruza hegyezőm is [#wink]
az elektronika kapott új kapcsolókat és pluszt is:
egy lámpa és egy emulzió szivattyú kapcsolót.
Az utolsó képen van egy vágott kábel köteg, ez volt a késedelem oka: egy ismerösömet meglátogatta a REZES banda, a lépésálló csőre azt hitte tömör réz,ráadásúl a másik csövet is megpróbálták elvágni de ott már látták, hogy nem tömör (optikai kábel) volt benne.Szóval van mit javítanom.
220v-os.Röhögni fogsz egy gyepszellőztetőben szolgált hajdanán.A vezérlőt az apródon vettem.Talán 3ezer körül.
Én sem a népszerűségre hajtok, azért is mondtam, hogy hasonló.A célom nem másolni, akkor vennék egyet.Vannak olyan funkciók amik jók ezekben és vannak olyanok amik nem,na ezeket próbálom elkerülni és a saját ízlésemre formálni a gépet.A végleges terv még amúgy sincs kész, hisz mindig módosítgatok valamit rajta.
Ok.
Hát akkor ez tényleg nem hétköznapi megoldás :) Hogy találok hasonló vezérlőt neten? Kíváncsian várom hogy szuperál alacsonyabb fordulaton. Eddig tetszik a projekt!
A függőleges oszlopod keresztmetszete akkor 200x30 ? Tehát végül is egy sima laposvas ?
Szerintem valami szekrényes váz megoldás azért nem ártana .
Igen 200*30 egy gépből lett kibontva, nem todom milyen vas de mocskos kemény alig tudtam méretre vágni.Mind két oldala síkba köszörült.A szekrényesen már gondolkodtam én is mivel a Z közép ponti síkját Y irányban el kellene tolnom 100mmrel kifelé de úgy ebben a felállásban meg az orsó instabil.
Lovi a CNCdrive forgalmaz 160V 35A szervo meghajtót.
Rendben . Ránéztem az adatlapodra . Csak nekem furcsa így az oszlop . Ha nagyon kemény az anyag , nem fog rezegni ?
[#eljen]
Szekrény.
Ez a helyes kifejezés.
Nem laposvas, nem u-profil és nem is oszlop.
Hanem, szekrény.
NA nem gyémánt keménységű az tuti, de vágni borzalmas,azért lett ez mert a gép amiben volt az maró motorokat és egyebet tartott ha ott nem rezonált akkor szerintem itt se fog.
Köszönöm, sajnos az túl drága és végül is nekem nem szervonak kell hanem szintén főorsó motornak.
[#nevetes1] Beza szekrény, szerintem az lesz a vége, bár a melóhelyen az olasz gépeken tudnak csodákat művelni a mérnökök, sokat filózok rajta vajon a sok macska vagy mi miatt? [#nevetes1]Néha olyan falvastagságú anyagot használnak és működik.
Ne kötekeggyé :) Szekrényes tartó különben is :)
Persze csak csak akkor ,ha nem akarunk több mázsás ,tömör szerkezetet .
A gazdától pedig elnézést kérek , hogy itt beszélgetünk .
A szekrénnyel az oldalak arányaira gondoltam.
Urak lenne valakinek javaslata a szekrényes tartóra hogy oldjam meg?Várom a javaslatokat!
Ma játszottam kicsit a Linekkel, össze jött 1 platnira a 8 kocsi.Most megyek 10 vagy 15-ös lemezt veszek hozzá.
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140408/Linek_sablon_forum_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140408/Linek_sablon_forum_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Szia!
Úgy látom, Hyundai HYD-500-as esztergád van.
Érdekelnenének a tapasztalataid vele, mert eszterga vásárlás előtt állok. Egy rövid vélemény sokat segítene. Köszi: Tibi
Helló
Még elég új a gép nem sokat dolgoztam vele, de nem rossz alapjában véve.Na azért van mit módosítani, állítgatni rajta, de ha be van lőve akkor elég jó kis masina.Rajtam kivül van itt pár embernek akik többet tudnak mesélni róla, ha az esztergálás topikba írsz.
Köszi!!!
Szerintem ennyiért ilyen gépet újonnan nem igen találni.Ha esetleg ilyet veszel akkor a szegnyereg végén lévő csapágyházat érdemes kicserélni fémre, mert műanyag.A hajtásházban lévő müa hézagolókat is ki kell cserélni és a tengelyeket is kicsit meg kell csiszolni mert nagyon passzos az összes fogaskerék.De ezeket leszámítva szuper kis gép, igaz sorozat gyártásra nem alkalmas.
Üdv.Akkor bemutatnám eddigi habvágómat:
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140502/IMG0111A_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140502/IMG0111A_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140502/F_nyk_p0189_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140502/F_nyk_p0189_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Tulajdonságai: 1Nm léptetők, 4 tengelyes H2 vezérlő, 12/3mm trapézmenetes orsó ZX 100 anyával, a kocsik gumírozott csapágyakon gördülnek.
A mostani projekt meg kicsit átalakult, ugyanis mostanában bejött néhány olyan marás amihez nagyobb gép kellene.Így az egyetemes marógép féleségből egy lehetőleg nagyon masszív asztali marógép lett.Kb így fog össze álni:(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140502/140430_175836_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140502/140430_175836_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
A két oldalsó X tartó és az Y tartója 200-as U szelvény lesz merevítésekkel,meghajtása egyenlőre 16/4 trapézorsó ami később cserélve lesz golyósra.Megmunkálási területe tisztán kb:900*700*250mm lesz.
Milyen programmal szoktátok a vázakat tervezni teherbírásra?
Tegnap kitaláltam egy síkba marási technikát, az ihletett István58 gyalulása adta ;)
Itt készítettem egy sablont az U szelvénynek, a tetejére kapott 2 alusínt vezetőnek.
A műveletet Dewalt felső maróval és 12 gyémánt új maróval követtem el ( 12-es maróból van kb:30db selejtes így nem féltem ha törne).
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140507/F_nyk_p0200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140507/F_nyk_p0200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140507/F_nyk_p0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140507/F_nyk_p0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Első lépésben a linek helyét martam le sok kicsi fogással.Második lépésben az U szelvényt hossz irányban 180 fokkal megfordítva egy linre helyezve a talprészét marom ma le, jó sokáig fog tartani az tuti, mivel ezt telibe kellene marni a váz felfekvése miatt.
Gondolom az a 12-es új maró, az, ujj maró akar lenni
Ó észre se vettem ;) de az ujj maró.
Egy új ujj maró [#papakacsint]
Hali,
örülök hogy ihletett adtam :)
Jó lett.
Ma kész lett a síkba marása az X vezetőnek.Jöhetnek a linek felszerelése.
Újra itt :) , a sok melótól nem tudtam jelentkezni. Ma kész lett a Perske főorsóm patronozása, saját tengelyébe lett begyógyítva egy Makita 12-es patron.Öszeszerelés útán indikátoros ellenörzés, na nem az esztergályost akartam ellenőritni, tudom , hogy nagyon preciz.Szóval nagyon meglepődtem elsőre 2-3 tizedet ütött a befogott 12-es marószár, szemre tekertem a patronon, újra mérés: pontosan nem tudtam mérni mivel a százados indikátor nem mért szinte semmit, két század vonal közt volt
(6-8 ezred körül lehet).Meglepődtem kicsit :). Öröm és boldogság. Közben haladtam az asztallal is már csak két felső merevitést kell behegesztenem na meg festeni és kész az asztal váza.Hétvégére levágják lézerrel a 10-es asztallapot és lehet tovább haladni.Holnap teszek fel képeket is.
Két megoldást is alkalmaztam már.
Ezt is és
ezt is.
Mindkettő...jól működik!:)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140706/F_nyk_p0033-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140706/F_nyk_p0033-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140706/F_nyk_p0027-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140706/F_nyk_p0027-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140706/F_nyk_p0029-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140706/F_nyk_p0029-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140706/F_nyk_p0032-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140706/F_nyk_p0032-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140706/F_nyk_p0039-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140706/F_nyk_p0039-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Lassan haladok a géppel, remélem hétfőre levágják az asztal lapot.Kap 1 10mm-es lemezt aztán jöhet a 2 U szelvény az X tengelynek, addig is kábelezem a vezérlést, már ha időm engedi. Azért a céges melót is el kell végezni :) 10 élzáró, 5 táblafelosztó, 2 szabászgép, 4 sorozatfúró CNC, 1 tiplibelövő, és a sok kisgép karbantartása nem olyan egyszerű.Azért próbálok időt szakítani a gépemre is.
Ma bekötöttem a vezérlő nagy részét. A freki váltó Motion féle LPT illesztöről megy 0-10V, de csinál olyan furcsaságot, hogy a frekiváltó kijelzőjén 0 és kb:1,8 közt ugrál a szám, ha elinditok egy gkódot akkor felmegy arányosan a frekvencia adott értékre, de az sem stabil.Mi lehet ez? Valami zavarja a freki váltót?Illetve nem tudom elérni a max 300Hz-et csak 280-at.Azt tudom, hogy nem jön ki 10V csak 9,2-9,5V.A beállítások elviekben jók.A frekiváltó tipusa Fuji FVR-E9S.
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140712/K_p_001-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140712/K_p_001-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140712/K_p_002-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140712/K_p_002-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140712/K_p_003-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140712/K_p_003-1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
A héten megint haladtam kicsit a géppel.
Megjött az asztal teteje is 1200*1050*10 kazánlemez, fel is hegesztettem a vázra.
A vezérlő szekrény is bekerült a helyére az alaplemezzel, nagyjából be is van kábelezve.
A két 200U szelvény is megkapta a végzárókat és a felfogató és szintező csavarok helye is elkészült, mondjuk ezek még nem látszanak a képeken.Az U hossz irányban középen kapott 5db 13mm furatot és ezekre merőlegesen 15mmre két oldalra 8as menetet.A 13as furatban lesznek a 12es rögzítő csavarok a 8as menetben hernyócsavarok a szintezéshez.Így tudom állítani a kereszt és hossz irányú billenést ha kell.Az Y híd és konzoljai leletek festve.Az Y híd rögzítése is ilyen szintező módszerrel lesz rögzítve.Jövő héten be állítom a az X tengely U gerendát aztán jön a 25ös THK sín hosszított kocsikkal majd az Y híd beállítása és rögzítése, természetesen minden indikátor és derékszög és átlós méréssel kombinálva.
Az asztal váz lábai 100*100*5 kereszt tartói 100*50*5 gérbe vágva és hegesztve, a talp lemezek 150*150*10 anyagból lettek össze állítva.A váz üreges mivoltából adódóan a teljes össze szerelés előtt kap szülinapjára 1 kis betonyt :) . Nehogy már elszökjön a kocsmába :)
Alakul ez :)
De miért betonozod, miért nem csak sóderrel vagy homokkal töltöd ki?
A szabad szemcsés töltőanyag szerintem jobban elnyeli a rezgést, mint a beton.[#nemtudom]
Szerintem azért beton, mert itt ez növeli a tömeget, és a merevséget! így lehet létre sem jön az a remegés, amit a sóder jobban elnyelne!
Igen a tömeg növelés és merevség miatt betonozom apró szemcsés betonnal így a remegés várhatóan létre sem jön.Igaz már így is elég merevnek látszik és már súly is van benne bőven.Csak az asztal 10es kazán lemeze van majd 1 mázsa.
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140717/F_nyk_p0044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140717/F_nyk_p0044_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140717/57053081F_nyk_p0045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140717/57053081F_nyk_p0045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/140717/1075927049F_nyk_p0046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/140717/1075927049F_nyk_p0046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Ma megint haladtam kicsit, már van valami CNC kinézete :)
Üdv Urak!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Y tengely és X tengely meghajtására kellene szíj hajtás, az Y-hoz HTD 5M-15 18 fogas kerekeket terveztem 1/1 áttétellel.Az X-hez 24 fogast.Namármost a kerekek átmérője 1/1 áttételnél változtat valamit?
Sziasztok, a rezgéscsillapítás két irányban megy, egyrészt egy barominagytömegű tömbhöz rögzíted a gépet(pl 1t tömörbeton)
másrészt ezt az egészet rugalmasan csatlakoztatod a földgolyóhoz.
Tehát ásol egy gödröt amiben négy (3) gumilábon áll a betontömb a géppel, és nem ér hozzá a gödör falához sem. Valami ilyesmi...
NEM
IGEN
No csak hogy ne a Török Tamásnak mondjak ellent, a kerekek nagyságától és a szíj méretétől függően ugyanakkora áttételnél változik a hajtás hatásfoka és a pontossága.
De rossz hír, hogy bár sokszor nekem is jól jött volna, de nem találtam meg az igazi utat az optimális kiválasztáshoz.
Nah,Sipos Laci...most légy okos!:)
[#rinya]
Ha az Y két orsós akkor értem a szíjat . De az x hez minek a szíj ? Toldjad meg az orsót ?
Az lehet hogy dinamikailag van némi változás, de a machban a lépésmegadást szerintem nem befolyásolja.
Ilyen esetben a befordítás miatt védettebb helyre kerül a motor, ez helyigény csökkenéssel és nem utolsó sorban esztétikai javulással is jár.
Hátránya hogy drágább, rontja a pontosságot, de léptetőnél a kissé rugalmas hajtás akár még előny is lehet.
A #68-as válaszomat helyesen ki is egészítetted a dinamika változásával is, köszönöm!
Tehát a kerék átmérője 1:1-es áttételnél változtat valamit, mert ugye a kérdés ez volt.
Azután a kerekek méretével és anyagával változik még a hajtás tehetetlensége is, ami minden sebességváltozáskor energiát emészt.
Ha egymással szemben ható feltételeknek kell megfelelni, akkor nehéz optimálist találni.
( Pl: kis tehetetlenségű – nagy átmérőjű
pontos – könnyen beszerezhető
testreszabott – olcsó )
De azért hobby körülményekre, mellékhajtásnak, meg 1:1 áttételre nem annyira nehéz optimalizálni. Szerintem.
Először is a tengely átmérője és a tengelykötés mérete megadja a minimálisan felrakható kerékméretet. Mert kisebb kerékben nem fér el a tengely.
Azután a minimálisan kapaszkodó hat fog ökölszabálya megadja a fogprofil típusát.
A kerék szélességet pedig megmondja, a szájal átvihető teljesítmény.
Szóval legyen könnyű anyagból, de kemény felülettel. Pl. elektro oxidált alumínium.
Legyen a lehető legkisebb átmérőjű, kapaszkodjon legalább hat fog, és ne legyen szélesebb, mint muszáj.
Szerintem.
Köszönöm ! A munkatérbe történő befordításon kívül , a többivel egyetértek .
A rugalmasságra viszont nem is gondoltam .
Azt senki nem írta, hogy a munkatérbe kell befordítani. [#nemtudom]
Igen ! Pontatlanul fogalmaztam . A munkatér fele ( befele ) történő befordításra gondoltam . De ez inkább egyéni szemlélet , mint konkrét műszaki kifogás . Vannak dolgok amit egyénileg másképp értelmezünk és ezért nagyon pontosan kellene fogalmaznom nekem is :( De nem annyira egyszerű azért , már rég rájöttem .
A hagyományos(cement) kötésű betonnal CSAK a tömeget növeled, a rezgés csillapítást viszont NEM!
Kiöntés után a beton (a kötés, ill száradás után) zsugorodik, tehát elválik az őt körülvevő felülettől.
Próbáld ki egy rövid zártszelvény darabon. Kötés+ száradás után kocogtasd meg a zártszelvényt,(rezgés) majd utána rázd meg erősen, és azt fogod tapasztalni hogy a 'betontöltet' bizony "kotyog" a zártszelvényben.. :(
Műgyantás kötőanyaggal készült "betonnal" nincs tapasztalatom.
Lehet hogy az nem így működik..?
Kösz Urak!
Az X tengelyhez kell a két orsót összekötnöm szijjal, 24 fogas HDT 5M-15 kerékre és hozzá szijra gondoltam.A dinamika eszembe se jutott.Ahogy Svejk mondta a két 200-as U szelvény belsejében lessz a két orsó.Az orsó a 200-as szelvény tetejénél fog kijönni és az összekötö szijjat függölegesen le akarom vinni az asztal sik alá, mivel hátúl nincs zárva az asztal, hogy hoszabb anyagot is tudjak marni.
Az orsók 16/4 trapéz, a motorok olyan 6Nm körüli lehet VEXTA PK299 DM 542 vezérlőkkel.
A kitöltést még meg látom, ha már menni fog mit csinál a gép rezgés szempontjából.
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/141004/IMG_0086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/141004/IMG_0086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/141004/IMG_0087_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/141004/IMG_0087_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Na kezd végleges gép formálya lenni a vasnak :)
Hétfőn meg rendelem az X temgelyhez a HTD 8M 2525mm hosszú szíjt, aztán jöhet a végleges teszt.
Szia! Lenne pár kérdésem a géped építéséről:
Szabad megkérdeznem, hogy 10-es kazánlemezt hol vágattad méretre? Ha az egész vázat illetve a lemezt is hegesztetted, mivel küszöbölted ki a vetemedést?
Csak mert a képeiden nem igazán látok valamiféle állítási lehetőséget, amivel korrigálni lehetne...
Helló,Rég jártam erre, B.U.É.K.!NA szóval Nyírtelken az Autopress-nél vágattam a lemezeket,a hidak állíthatók mind hossz mind kereszt irányban.A hidak 200-as U szelvényből vannak az alsó felén középen végén 12-es csavar a rögzítésnek 5db oldal irányban jobbra balra 1-1 8-as hernyócsavar.Egyébként az U szelvények alja telibe teteje 35mm szélesen marva.
Az induláshoz képest sokat javult a helyzet.
Igaz, könnyebb mozgatni az asztalt, hogy a stabilitás is megmaradjon.
Megkerdezhetem, hogy azt 2db U szelvenyt hol es ha nem titok mennyiert csinaltak? Valami hasonlon gondolkozom en is, csak kisebb meretben (UPE 140 vagy 160).
Én a bejegyzésiből úgy láttam hogy saját maga homemade :) technikával készítette a síkmart hidat. Nézd vissza a képeket.
Nekem még az nem akar leesni akárhogy nézem, hogy hogyan lett neki az a 10-es kazánlemez a hegesztések után sík. A kereszthíd hegesztéseiről nem is beszélve :D Utómunkálatokról nem esett szó benne.
Igazabol azt eszre sem vettem, hogy az kesobb kerult ra.
Igaz, a 10-es kazán lemez még nincs felmarva.Ez mér hátra van :)
Urak, valaki tudna segíteni,meg jöttek a 20/5 orsók és anyák, de az anyák külön vannak.Felfűztem 1et, de szorosnak találom, vagy ez ilyen?Esetleg valami tip hogy kellene felfűzni az orsóra?
Szerintem, ha rátetted, akkor úgy kellett felfűzni.
Úgy szokik kelleni beletekerni a menetes orsót az anyába, hogy az orsó szépen tolja kifelé az anyában nyárilag beletett golyótámasztó műanyag hengert. Hogy az összes golyó az anyából ne a padlón kössön ki.
Az új orsó az szorulgathat, hiszen feszítettre készítik.
A gyári zsír általában nem kenő, hanem konzerváló. A zsírzó szemen keresztül át kell mosni, és fel kell zsírozni a gyártó által előirt minőségű és mennyiségű kenőanyaggal. A sok sem jó, meg a kevés sem. A kemény zsír sem jó, meg a szilárd adalékolt sem.
Ha belement valami szösz, spén, porszem, szennyezett kenőanyag, akkor szét muszáj szedni, többször kimosni, szárítani és zsírral összerakni golyónként.
Az jó játék.
A használt, megkopott orsók már nem ennyire érzékenyek, mert eltűnik a „negatív csapágyhézag.” [#vigyor2] Imádom ezt a kifejezést.
"A gyári zsír általában nem kenő, hanem konzerváló."
Ez a megállapítás ÁLTALÁBAN sem igaz..!!
Lehet hogy egyes keleti(kínai) gyártóknál ez így van,(kétlem még ezt is) de...
A magára valamit is adó gyártó, (Rexroth, INA, SKF... stb) biztos hogy az adott termékhez való kenőanyag töltettel hozza forgalomba a termékeit.
Csak gondolj bele, hogy ha veszel egy 1z-s vagy 2z-s mezei golyóscsapágyat mondjuk az SKF-től akkor abban szerinted milyen kenőanyag van?
A golyós-anya is tekinthető egy 2z-s (2rs-s)csapágynak, hiszen van rajta (por)védelem, + a kenőanyag távozása is korlátozott a "porvédők" miatt...
Akkor mond azt, hogy eltűnik az előfeszítés.
Egy mutatványos fórumba biztos azt írnám, mert az „eltűnt” alatt valami megmagyarázhatatlan varázslatot értek.
Műszaki dolgok nem tűnnek el, azok megmagyarázhatóan lesznek valahová.
Bár, ez a fórum is egy kész cirkusz néha. [#vigyor2]
De darabokban vette, nem egyben. [#nemtudom]
Igen.
1-x db golyósorsó, meg külön 1-x db golyós-anya..
Üdv Urak!
Rég nem jelentkeztem,a marógépem még építés illetve anyag beszerzés alatt van így lett egy lézer gép is ami így néz ki jelenleg. :)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/150826/Photo_2015._08._12._17_51_38_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/150826/Photo_2015._08._12._17_51_38_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/150826/Photo_2015._08._25._11_47_41_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/150826/Photo_2015._08._25._11_47_41_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
(//%3CA%20HREF=%22http://kepfeltoltes.hu/view/150826/Photo_2015._08._25._11_49_13_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20TARGET=_fnew%3E%3CIMG%20SRC=%22http://kepfeltoltes.hu/thumb/150826/Photo_2015._08._25._11_49_13_www.kepfeltoltes.hu_.jpg%22%20border=0%3E%3C/A%3E)
Most sikerült be kötni szinte mindent, már csak a fejtartó konzol és a refi kapcsolók vannak hátra.Próba képen ráküldtem a G-ray beállító táblát, mit mondjak elég érdekes zenei hangja van :) szinte muzsikál a gép.Alig várom már diódát.
Helló Urak!
Valaki tudna abban segíteni, hogy a Mach3-ban hogy lehetne a program futás irányát megfordítani?
Értem ez alatt, hogy a kézi mozgatás iránya helyes, a program futása X irányban is, de Y irányban fordítva megy.A referenciára járás is helyes.A Mach-ben a program képénél a kordináta vonalak a bal alsó sarokban vannak, de nekem az kellene, hogy bal fent legyen.
Első körben tegyél pipát, vagy vedd ki a port beállításoknál a DIR parancs sorba.
Na, ez jó szűkösre sikerült.
Szóval Config menü Port and Pins menüpont Motor outputs fül.
Ott az Y tengelyhez tartozó Dir low active cellára böksz egyet, erre fordulnia kell.
Igen, de ezzel meg az a baj,hogy az összes irány meg fordul a program futás az jó.Így se a ref se a kézi irány nem jó.
minden irány jó, valahogy a kordináta rendszert kellene átfordítani, hogy fentről kezdje és ne lentről.
Akkor macerásabb, a Home/Limits menüpont alatt kell bejátszani a határokat.
- értéket is megadhatsz munkaterületnek, ha jól emlékszem nekem így sikerült belőni.
rendben, és a kézi mozgatás iránya akkor marad fordítva?
Más nem a billentyű kódot megfordítom :) amúgy így jó is lenne :) Köszi a segítséget!!!
Össze kell játszani az irányokat, macerás és elég érdekes a logikája.
Nos ma játszottam kicsit a lézer géppel,állítgattam kicsit mit bír a mechanika.
A végeredmény: a vezérlő 1/8 felbontás, Mach motor tuning: step:40,velocity:65000, acceleration:2500.
Program futáskor az F érték 50000.
Velocity értékéhez képest nem túl kicsi az acceleration értéke?
Nem tudom, így elég jól muzsikál,de meg próbálom nagyobb értékkel is.
Egy egyszerű tesztel láthatod hogy mi a változás.
G0 X0
G0 X2
G0 X0
G0 X2
G0 X0
G0 X2
G0 X0
G0 X2
G0 X0
G0 X2
G0 X0
G0 X5
G0 X0
G0 X5
G0 X0
G0 X5
G0 X0
G0 X5
G0 X0
G0 X5
G0 X0
G0 X50
G0 X0
G0 X50
G0 X0
G0 X50
G0 X0
G0 X50
G0 X0
G0 X50
G0 X0
G0 X50
G0 X0
G0 X200
G0 X0
G0 X200
G0 X0
G0 X200
G0 X0
G0 X200
G0 X0
G0 X200
G0 X0
G0 X200
M30
Valami ilyesmi tesztel.
Rövid szakaszokon nem fog tudni felgyorsulni.
Köszi, ki próbálom!
Üdv!
Tudna segíteni valaki, hogy állítsam be és hova kössem a lézer áramgenerátorát.Jelenleg 1-es pinre van állítva, de max 3V-ot tudok ki csalni a pinen, az meg kevés ugye mert 5V kéne.
A leválasztó 5 tengelyes LPT+USB.
Kimenetnek használható Pin-ek 1-9 14,16,17.
Ha csak 3V-ot ad ki mind, akkor használj Sir-Nyeteg féle port illesztőt.
Sikerült össze hozni, Psoft-nak köszönöm külön a segítséget!Jöhetnek a tesztek :)
Igazán nincs mit!
Máskor is, ha...tudok.
[#wave]
Képet meg videót!!!
Lássuk már hogy hasít a kicsike!
Üdv. Nagynehezen megtaláltam a videó feltöltés módját :)
Íme egy kis videó :
lezer tesz
[#eljen]
Egy újabb videó
Gravir Alapanyag:HDF hátulja ,sebesség :a vezérlő szerint 400 de nem a Mach3 :),felbontás :300dpi, Y lépés :0,015,kép méret :7*5 cm, idő: 7 perc!
Milyen vezérlőt használsz?
Amit eddig tapasztaltam, hogy a Mach3-al erőteljes a gravir, sőt még sok is, de nagyon lassú. Valamiért a fekete részeknél nagyon be lassúl a gravizozás. UCCNC-t még nem tudtam ki próbálni. Ez a vezérlő gyors ,de nem elég erőteljes,ha leveszem a sebességet akkor meg szinte Mach3 az időben.Még a héten kipróbálom ,hogy mi a külömbség a két vezérlő közt. Ugyan azt a fotót küldöm rá a gépre gravir ill vágásra.
Üdv Urak. Kicsit rég jártam erre, volt meló rendesen.
Viszont megérte, sikerült a 7 motor független referencia felvételét megoldani
Az építés fazisai nagyvonalakban
(https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/tn_43fm7sw37n2qbvysdkitp_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/43fm7sw37n2qbvysdkitp_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/tn_apdwkv7ttavjh3njkp6z_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/apdwkv7ttavjh3njkp6z_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/tn_dy44dgcanv2cfw8z6bm9_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/dy44dgcanv2cfw8z6bm9_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/tn_wx9g27h5n4eitjgsbk57_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/wx9g27h5n4eitjgsbk57_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/tn_6a5np75ymmdaz72ican_1698.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/6a5np75ymmdaz72ican_1698.jpeg)
A gép célja, fiók dobozok csavarozását kiváltani kapcsozással,
a vezérlés Plc lett, külső TLT generátor és egyedi Cmos kapcsoló áramkörrel, így most 8 motort tudok független vezérelni.Mivel a Plc nem tud olyan gyorsan kapcsolgatni a kimenetein így szükséges volt a külső kapcsoló áramkörre mely egyedi fejlesztés eredménye lett.
SZÉP MUNKA GRATULÁLOK. [#taps]
Miért esett a választás egy lassú kis PLC-re?
Köszönöm. Az egyszerű programozhatóság miatt, útólag derült ki hogy kicsit lassú a kimenete.
Még egy gondolat amin gondolkozz el és ha lehet módosítást tegyél.
Minimális hajlítási sugarat figyelembe kell venni úgy villamos kábeleknél mint levegős csöveknél.
Minnél kisebb a hajlítási ív annál kevesebb az élettartam, ami nagyon kis ívek választásánál még drasztikusabban csökkenti a várható élettartamot.
(https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/tn_yph339b6kxzw47w0p7f7_3344.jpeg) (https://hobbicncforum.hu/uploaded_images/2021/02/yph339b6kxzw47w0p7f7_3344.jpeg)